Hulp met C# console app nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Hallo,

Wie wil mij even helpen met het maken van het volgende:

Using Microsoft Visual Studio C# Express edition, create a console application and declare age and name variables of three people. Perform the following operations on them:

Using a ternary operator, print who is older between two people.
Using comparison and logical operators, evaluate and print who is the oldest and the youngest in the group of three.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heb je al aan code?

Met enige nuance; je zegt systeembeheerder te zijn (of willen zijn) maar je vraag klinkt alsof je een opdracht hebt gekregen (school??) en geen idee/zin hebt om zelf iets uit vogelen.

Zelfs als non-programmeur, is het voor mij 10 seconden geweest om de eerste 4 stappen voor een console application op te zoeken. Als ik het kan, kan jij het helemaal.

/edit: zelfs je tweede paragraaf kan ik kant & klaar vinden. Ben ik dan te slim of jij te lui? Zo werkt GoT niet, dacht ik.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 22-06-2017 21:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Haha ja willen zijn!

Dit heb ik, nu nog naar 3 mensen!

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication4
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int piet = 55;
int henk = 22;

string oudste = ((piet > henk) ? "piet" : "henk");
int totaal = piet + henk;

Console.WriteLine(oudste);
Console.WriteLine(totaal);
Console.Read();
}
}
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Sorry voor de opmaak met de {} maar die staan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Blijkbaar snap je logical operators niet. Je vergelijkt in je code Piet met Henk; dat zijn er pas 2 van de 3 uit je opdracht. Mooi verhaal. Wat nu als je dezelfde opdracht moet uitvoeren voor 579234 mensen? Ga je dan elke mogelijke combinatie uitschrijven in je code? Of ga je op een andere manier opzoeken wie ouder is?

Ter mijner info: is dit huiswerk? Betaald werk? In beide gevallen iets meer inzet tonen en voor betaald werk mag je naar https://tweakers.net/aanbod/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:55

Onbekend

...

Nu heb je de oudste van 2 personen bepaald. Probeer daarna de oudste van die twee te vergelijken met een derde persoon. Dat is het antwoord op jouw vraag.

Daarna moet je voor jezelf eens kijken hoe je dit eenvoudig met 10 of 20 personen doet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Wow wat een goed humeur Max!

Ik snap dat ik iets niet snap, anders kwam ik hier niet. Nee het is geen betaald werk, integendeel het is interesse / self-learning waarbij ik graag gebruik maak van forums. Van fouten leer ik en van jou commentaar hoop ik ook wat te leren maar zie nog niets bruikbaars helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Werkelijk? Jij gooit er met de pet naar ondanks "self-learning" en dan probeer ik in 2 posts je duidelijk te maken dat je

a) verkeerd zit met je code
b) de code kant en klaar te vinden is
c) er resources zijn van (gokje) Microsoft hieromtrent

Maar blijkbaar valt dat verkeerd? Waar ligt dat dan aan? Dat ik niet als een puppie jou kom brengen wat je nodig hebt of dat het kritisch absorberend vermogen voor fouten en nadenken niet aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
Je hebt echt geen mooi cadeau gehad ben ik bang, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag.

De opdracht is using a "ternary opperator" dus kan moeilijk aankomen met iets anders. Ik wil alleen weten wat ik moet doen om van 2 mensen 3 te maken middels zo`n opperator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MSDN: Conditional (Ternary) Operator (?:)

Verder is dit gewoon een kan iemand effe... waar de topicstart werkelijk schittert in z'n lamlendigheid. Geen inzet, geen "dit heb ik al gezocht, gevonden en geprobeerd" en niet eens de moeite genomen de vraag te vertalen. Nope. Zo werkt het hier niet :w

Lees onze quickstart eens en probeer het dan opnieuw...

Overigens hebben we ook code tags.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 22-06-2017 22:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.