Toon posts:

Deskmount radeon 290x .

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een computer in desk projectje, met glasplaat er over heen, nu wil ik met een pcie extender mijn videokaart plat neer leggen. Maar ik vraag me af wat de opties zijn om hem op de tafel te mounten.. Het gaat om een saphire radeon 290x Met zon dichte koeler..

Nu dacht ik misschien de koeler vervangen voor een andere die niet alle schroef gaatjes gebruikt en de overgebleven schroefgaatjes gebruiken? Maar is dit een optie? Welke koeler raden jullie me dan aan ? en wat zijn de verdere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Externe bays voor GPU zijn, als je simpel kijkt, eigenlijk gewoon een 1 of 2 slots gedeelte van een moederbord met een extra aansluiting voor prik en Thunderbolt ofzo.

Oftewel, niet dat je meteen je dremel in je dure Lian-Li zet maar is het niet het simpelst/snelst om een moederboard-tray te slopen, daar je GPU in te monteren en, omdat het toch een "doosje" is, een mooie frees in de tafel zetten? Drop & play ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:07
MAX3400 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:08:
Externe bays voor GPU zijn, als je simpel kijkt, eigenlijk gewoon een 1 of 2 slots gedeelte van een moederbord met een extra aansluiting voor prik en Thunderbolt ofzo.

Oftewel, niet dat je meteen je dremel in je dure Lian-Li zet maar is het niet het simpelst/snelst om een moederboard-tray te slopen, daar je GPU in te monteren en, omdat het toch een "doosje" is, een mooie frees in de tafel zetten? Drop & play ;)
Was het maar zo simpel, ff thunderbolt en gaan.

Sommige risers hebben nog mounting points op hun pcb, dus als je die netjes vast zet, samen met de io kant dat zit je kaart eigenlijk als vast:
https://mnpctech.com/case...card-extension-cable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sjaakwortel schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Was het maar zo simpel, ff thunderbolt en gaan.

Sommige risers hebben nog mounting points op hun pcb, dus als je die netjes vast zet, samen met de io kant dat zit je kaart eigenlijk als vast:
https://mnpctech.com/case...card-extension-cable.html
Dat begrijp ik; mijn idee met de tray was om een "snelle" oplossing te bedenken op de vraag "de opties zijn om hem op de tafel te mounten". Natuurlijk kan je een PCIe GPU niet heel eenvoudig ombouwen naar Thunderbolt; mijn voorbeeld was meer omdat ik niet weet of de topicstarter bekend is met hoe externe bays eruit zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof