Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinn666
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09-2019
Zoals de titel het al weggeeft vraag ik me af of een i5 6500 een gtx 1080 bottlenecked :?

Ik zou deze twee willen combineren samen met een 1440p scherm en 144hz.

Beste antwoord (via Djinn666 op 23-06-2017 12:37)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, BF1 64P MP games gaat zwaar worden, als je dit speelt. De rest is niet echt een probleem denk ik zo de komende tijd. Hou er wel rekening mee dat meer dan vier CPU cores onderhand een vereiste aan het worden is voor games, en de effectieve levensduur van je i5 waarschijnlijk geen vijf jaar zal zijn. Voor nu is het een vrij rappe CPU, en niet echt een probleem. 1440p is toch GPU bottlenecked waardoor het minder uitmaakt. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016 ?

Met een beetje ruimte voor interpretatie alsook meer motivatie in jouw startpost, zou ik bijna aanraden om toch een i7 in te zetten. Maar als je kijkt naar recentere BBG's, lijkt Ryzen een betere keuze te zijn op dit moment en breed gedragen door "de kenners" hier op GoT.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinn666
Het probleem is, ik heb nu op dit moment een i5 6500 die nog geen 3 maanden oud is😰.

Zou ik hem nog kunnen verkopen voor een redelijke prijs ergens denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinn666
Ik heb trouwens een msi night elf b150 moederbord. Die ondersteunt ryzen volgens mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:08
Zonde om hem nu al weg te dan doen, op 1440p kan die 1080 denk ik wel hard genoeg aan het werk zonder dat de i5 een probleem wordt.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt ook helemaal af van wat je gaat spelen. Niet ieder spel heeft veel aan een i7 tegenover i5. Ik zou het gewoon even aankijken, mocht je iets tegenkomen wat slecht loopt kan je altijd de CPU nog vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:29
Djinn666 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:05:
Ik heb trouwens een msi night elf b150 moederbord. Die ondersteunt ryzen volgens mij niet
Klopt, de B150 is een Intel chipset. Als je naar Ryzen (AMD) wil kom je bij een moederbord met B350 chipset uit.
Zoals hierboven aangegeven zou ik het uitproberen en kijken of de CPU daadwerkelijk een bottleneck gaat vormen maar het lijkt mij goed te draaien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, BF1 64P MP games gaat zwaar worden, als je dit speelt. De rest is niet echt een probleem denk ik zo de komende tijd. Hou er wel rekening mee dat meer dan vier CPU cores onderhand een vereiste aan het worden is voor games, en de effectieve levensduur van je i5 waarschijnlijk geen vijf jaar zal zijn. Voor nu is het een vrij rappe CPU, en niet echt een probleem. 1440p is toch GPU bottlenecked waardoor het minder uitmaakt. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor Patience onder Windows 95 zal het niet bottlenecken, ook niet op 144Hz op 1440p; voor andere dingen mogelijk wel...

1) als je niet met ons deelt wat je wilt gaan doen met deze hardware, kunnen wij niet zeggen of het voor jou een bottleneck gaat vormen.
2) het is nog altijd op GoT de bedoeling om zelf op zoek te gaan voor je een topic opent. Dat lijk je hier niet gedaan te hebben. Het net staat vol met reviews/benchmarks van de i5-6500 en de GTX1080. Als je meerdere gelezen hebt en je hebt nog detailvragen die niet duidelijk zijn mag je rustig een topic openen, maar een topicstart van twee regels komt daar niet in de buurt.

Daarom sluit ik dit topic. Voor tips voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.