Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook 15" 2k scherm

Pagina: 1
Acties:

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
Als ik zoek naar ultrabooks. Dan kom ik bijna alleen maar op 13 inch exemplaren uit.

Liefst zou ik een ultrabook kopen met een i7, minimaal 2k scherm van 15 inch.

Ik kan helaas niets vinden wat aan deze eisen voldoet. Jullie misschien tips ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 15 inch laptop is niet snel een Ultrabook. Een Ultrabook heeft bepaalde eigenschappen, waaronder een bepaalde maximale dikte en lange batterijduur waar eigenlijk ieder 15 inch model niet aan kan voldoen :)

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 22-06-2017 20:20 ]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Tja, de XPS 15 is natuurlijk de duidelijkste keuze. Maar Razer heeft ook de blade stealth, voor als je meer budget hebt

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wachten op de Asus UX550 (Zenbook Pro).

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Overigens wel handig als je je budget vermeld

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Geen idee wat een 2k scherm is, maar voldoet een macbook pro 15 niet?
Top schermen en touchpads. Daarnaast zeer goede bouwkwaliteit. (ik ben nog geen betere tegengekomen als bij Apple Edit: (schermen en touchpads, niet zozeer bouwkwaliteit)

[ Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 23-06-2017 10:18 ]

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
2k is 1080p (op een paar pixel na dan). Als je minimaal 2k wilt dan zit je automatisch op 4k tenzij je een macbook wilt.

Mijn advies zou ook zijn wachten op de Asus UX550 (Zenbook Pro). En dat terwijl ik dit zelf typ op een XPS 15. Teveel veelvoorkomende problemen waardoor ik 'm niet kan aanbevelen.

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
eL_Jay schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:41:
Geen idee wat een 2k scherm is, maar voldoet een macbook pro 15 niet?
Top schermen en touchpads. Daarnaast zeer goede bouwkwaliteit. (ik ben nog geen betere tegengekomen als bij Apple)
Kwa touchpad klopt dat wel. Daar is Apple nog heerser maar kwa bouwkwaliteit nee. Ja ze zijn goed maar er zijn betere al vallen die dan niet direct in de categorie 'ultrabook' Al heeft Hp wel een 153 Zbook U(ultra) en die heeft wel degelijk een betere bouwkwaliteit/ kan meer hebben. Maar goed daar gaat dit niet over.

Deze startpost is wel echt heel erg summier! Dat kan beter @Richardo1992 !
Wat ga je ermee doen?
Wat is je budget?
Ga je hem veel meenemen?
Merk voorkeur?

Hier kunnen we eigenlijk niet zo veel mee. En zoals @PilatuS terecht opmerkt heeft moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen om het een Ultrabook te mogen noemen. Een 17" is dus uitgesloten. Zoals ik aangaf heeft HP een 14 en 15" Ultra welke behoorlijk in de buurt komt. Die kunnen ook uitgerust worden met een 4K scherm. Maar dan zit je ook al heel snel aan de 2K aan Euro's.
Maar goed je hebt ook de Dell XPS met mooie schermen. Apple met hun Macbook pro's etc.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Richardo1992
  • Laatst online: 21-01 19:50
Thanks voor jullie antwoorden,
Ik weet dat mijn start post wat summier is, Normaal gesproken probeer ik alle standaard vragen in te vullen. Bij deze was ik juist zoekende naar wat wilde gokken.

Een Dell XPS heb ik ook gezien, maar erg aan de prijs en zou een laptop graag eerst willen zien en voelen voordat ik er een aanschaf.
De Asus UX550 zie ik twee keer voorbij komen, en is zeker een van de potentiële. Zeker ook i.v.m. de kaby Lake processor.
Daarnaast had ik zelf heel veel 13 / 14 inch modellen gevonden. Zoals de Huawei Matebook X en de Huawei Matebook D. HP spectre pro.

Naar mijn wete is een 2k scherm een scherm van 2x HD met een resolutie van 2160 x 1440.
Een 4k is een scherm van 4x HD met een resolutie van 3840 x 2160

Apple valt bij mij vrijwel direct af i.v.m. imago.

De Asus UX550 ga ik zeker even in de gaten houden.

Budget, rond de 2k.
Pagina: 1