One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
DivX en Mpeg4 zijn geschikt voor hele lage bitrates.
Resolutie terug naar 160x120 en een bitrate van 300-400 kbits/sec. Dan moet het lukken.
Resolutie terug naar 160x120 en een bitrate van 300-400 kbits/sec. Dan moet het lukken.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Jah, je kan inderdaad het beste de resolutie flink verlagen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als het gewone vcd is hoef je dus niet de res te veranderen , want die zal gewoon iets van 352 x 288PAL ofzo zijn , alleen de bitrate aanpassen zou genoeg moeten zijn.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
hhhm, dan is de vraag, waar geef je de voorkeur aan: een wat groffere video (lagere reso) of veel meer artifacts... Ik denk dat ik voor een lagere reso zou gaan, ik vind DivX artifacts namelijk heel erg lelijk.Op vrijdag 06 juli 2001 16:34 schreef Hellhound het volgende:
Als het gewone vcd is hoef je dus niet de res te veranderen , want die zal gewoon iets van 352 x 288PAL ofzo zijn , alleen de bitrate aanpassen zou genoeg moeten zijn.
Wat wil je nou precies doen? 2 VCD's op 1 CD of 2 VCD films (a 2 VCD's per film) op 1 CD?
Dus 2 uur op een CD of wil je 4 uur op een CD? In het eerste geval hoef je echt de resolutie niet aan te passen en bang zijn voor artifacts hoef je helemaal niet te zijn. Voor het beste resultaat kan je nandub gebruiken maar dat kan even duren voor je het doorhebt. Als je daar geen tijd voor hebt kan je fairuse gebruiken. Erg eenvoudig en tot op de MB nauwkeurige file. De codecs zijn in beide gevallen DivX.
In geval van 4 uur op een CD zal wordt het lastiger. Je zult dan nandub experimenteren en wellicht de resolutie aanpassen of je kan proberen om te encoderen met realvideo.
links;
www.nandub.org
(ik gebruik nu 0.28, 0.29.1 kan niet werken met mp3 VBR, wachten op een fix)
Fairuse
Dus 2 uur op een CD of wil je 4 uur op een CD? In het eerste geval hoef je echt de resolutie niet aan te passen en bang zijn voor artifacts hoef je helemaal niet te zijn. Voor het beste resultaat kan je nandub gebruiken maar dat kan even duren voor je het doorhebt. Als je daar geen tijd voor hebt kan je fairuse gebruiken. Erg eenvoudig en tot op de MB nauwkeurige file. De codecs zijn in beide gevallen DivX.
In geval van 4 uur op een CD zal wordt het lastiger. Je zult dan nandub experimenteren en wellicht de resolutie aanpassen of je kan proberen om te encoderen met realvideo.
links;
www.nandub.org
(ik gebruik nu 0.28, 0.29.1 kan niet werken met mp3 VBR, wachten op een fix)
Fairuse
Volgens mij past in divx bij pal beeldkwaliteit er misschien ook nog wel 4 uur op een cd. Hoewel, dat is misschien wat te enthousiast gedacht
. Dan idd maar even de resolutie terugknippen
Verwijderd
Alleen de resolutie verlagen zal niet helpen. je zal toch echt de bitrate moeten verlagen wil je je avi bestand kleiner krijgen.
jajajaja, maar als je de bitrate verlaagt met een hoge resolutie, dan gaat het echt heel lelijk worden, geloof me.Op vrijdag 06 juli 2001 17:41 schreef M'tjeu het volgende:
Alleen de resolutie verlagen zal niet helpen. je zal toch echt de bitrate moeten verlagen wil je je avi bestand kleiner krijgen.
We hebben het over 352x288 of 352x240.Op vrijdag 06 juli 2001 17:46 schreef JvS het volgende:
[..]
jajajaja, maar als je de bitrate verlaagt met een hoge resolutie, dan gaat het echt heel lelijk worden, geloof me.
Verwijderd
Hmm.. 4 uur video...
-320x208
-Lowmotion codec
-Bitrate 350
nu krijg je ong. een file van 625 MB
4 uur crappy audio erbij en je zit op 700 MB
sim-pel
-320x208
-Lowmotion codec
-Bitrate 350
nu krijg je ong. een file van 625 MB