Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 21:44
De situatie is als volgt. De afgelopen 4 jaar heb ik de hbo studie communicatie en multimedia design gevolgd. Nu is de studie erg breed, van interactie design tot ux/ui design tot aan webdesign. Grafisch design en data driven projecten komen ook veel voor.

Nu heb ik de afgelopen jaren affiniteit ontwikkeld voor front end webdevelopment. Echter was er tijdens de studie niet veel mogelijkheid om hierin ervaring op te doen. Ik heb als freelancer wat projectjes opgepakt en een (weliswaar wordpress) website ontwikkeld als klein onderdeel van mijn afstudeertraject.

Nu kamp ik, waarschijnlijk niet als enige, met het probleem: hoe verder?

Ik heb vooral veel ervaring met de adobe pakketten en de gebruikelijke html/css/javascript maar ik ben bang dat er nog redelijk wat kennis mist om een functie als webdeveloper aan te gaan. Ik zou na de zomer willen beginnen en tijdens de zomer tijd willen steken in "cursussen" en bv het beter begrijpen van frameworks, php etc. Maar waar begin ik?

Ben benieuwd of er mensen zijn met relevante ervaringen of insights vanuit het beroepsveld.

Verder vraag ik me af in hoeverre portfolio relevant is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik kan je alleen het volgende vertellen, namelijk dat je niet de TS van dit topic moet volgen: Na je afstuderen tot de conclusie komen dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Ambianz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:26:
De situatie is als volgt. De afgelopen 4 jaar heb ik de hbo studie communicatie en multimedia design gevolgd. Nu is de studie erg breed, van interactie design tot ux/ui design tot aan webdesign. Grafisch design en data driven projecten komen ook veel voor.

Nu heb ik de afgelopen jaren affiniteit ontwikkeld voor front end webdevelopment. Echter was er tijdens de studie niet veel mogelijkheid om hierin ervaring op te doen. Ik heb als freelancer wat projectjes opgepakt en een (weliswaar wordpress) website ontwikkeld als klein onderdeel van mijn afstudeertraject.

Nu kamp ik, waarschijnlijk niet als enige, met het probleem: hoe verder?

Ik heb vooral veel ervaring met de adobe pakketten en de gebruikelijke html/css/javascript maar ik ben bang dat er nog redelijk wat kennis mist om een functie als webdeveloper aan te gaan. Ik zou na de zomer willen beginnen en tijdens de zomer tijd willen steken in "cursussen" en bv het beter begrijpen van frameworks, php etc. Maar waar begin ik?

Ben benieuwd of er mensen zijn met relevante ervaringen of insights vanuit het beroepsveld.

Verder vraag ik me af in hoeverre portfolio relevant is.
Je zou wat programma's van EDx en dergelijke kunnen doorlopen. Meeste is gericht op zelfstudie. Daarnaast zou ik voor een traineeship kijken bij de grote ICT detacheerders, dan kan je twee jaar lang min of meer onbeperkt cursussen doen. Ik weet alleen niet hoeveel daar daadwerkelijk gericht is op alleen 'webdeveloper'.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Even een directe vraag: Hoe zijn jouw stages gegaan, en waarom solliciteer je daar niet?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 21:44
Mijn eerste stage heb ik in het buitenland gevolgd en was voor de universiteit van Valencia. Veel opgestoken en internationaal connecties en ervaring opgedaan maar voor nu niet bruikbaar.

Afstudeerstage is bij mijn studie wat anders dan normaal. In duo heb ik een project uitgevoert bij een marketingbedrijf. Dit hield in het redesignen van de stijl die ik de komende tijd met een 0 uren contract uitvoer. Site, drukwerk, etc realiseren. Verder vind ik de werkzaamheden van het bedrijf niet heel interessant: vooral online marketing. De optie wil ik wel achter de hand houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Klinkt alsof je geknipt zou zijn om bij een detacheerder aan de slag te gaan. Je kan je ontwikkelen in de richting die jij wilt met al hun trainingsprogramma's. De nodige ervaring op doen en na een paar jaar wellicht weer je vleugels uitslaan in een andere richting. Kijk eens rond welke detacheerders er zijn (zitten aardig wat "Werken bij XX" topics in dit forumdeel, en welke je bevalt. Het kan nooit kwaad eens bij de meeloopdagen te kijken.

I have stability. The ability to stab.

Pagina: 1