Constant gebeld na deelname cashbackactie oralB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-10 13:54
Hallo,

Een aantal weken terug heb ik een elektrische tandenborstel gekocht van oralB bij de mediamarkt. Op dat moment was er een cashback actie en daar heb ik aan meegedaan. Zie: https://form.highactions....PM6BFCuFSnJc+AzCXdO2pMv4=

Daarbij moest ik uiteraard de algemene voorwaarden accepteren. Zie : https://highactions.highco.be/actions/47/forms/47/files/377

Nu wordt ik sindsdien echt constant gebeld door de nummers +31852081424, +31103104271, +318003650365.
Uiteraard meteen op de weigerlijst gezet maar krijg alsnog constant berichten van een gemist gesprek.

Nu vraag ik mij af, in de algemene voorwaarden staat toch echt
"De verantwoordelijke uitgever voor de
verwerking van uw persoonlijke gege
-
vens is Procter & Gamble Nederland BV,
Watermanweg 100, 3067 GG Rotterdam.
Uw gegevens worden uitsluitend ge
-
bruikt voor deze actie en zullen niet voor
andere doeleinden worden gebruikt of
worden verstrekt aan derden."

Wat kan ik hiertegen doen en zijn er meer mensen met zulke ervaringen?

Alle reacties

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je hebt de cashback ontvangen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10
Waar denk je dat die cashback van betaald wordt.
Afbeeldingslocatie: https://blog.codinghorror.com/content/images/uploads/2014/02/6a0120a85dcdae970b01a3fcc55683970b-800wi.png

Sta je nog niet in het belmeniet register?

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 22-06-2017 18:03 ]

• RedBad9
Ja geld gekregen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je al minimaal de telefoon 1x opgepakt zodat je weet wie het is en waarvan? Of is het gewoon puur gokwerk dat het met elkaar te maken heeft?

• RedBad9
frickY schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:02:
[afbeelding]
Ehm hetzelfde als elke andere promotie in een winkel? Kleiner marge, meer omzet?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 15:21

job

frickY schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:02:
Van klanten die de volle prijs betalen.

• RedBad9
Gomez12 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:03:
Heb je al minimaal de telefoon 1x opgepakt zodat je weet wie het is en waarvan? Of is het gewoon puur gokwerk dat het met elkaar te maken heeft?
Ja bij alle nummers is er niets te horen, ik heb niets om dat te bewijzen daarom ook de vraag of er anderen zijn met ervaringen.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Probeer contact op te nemen met de uitvoerders van de actie, dan kunnen zij jou wellicht helpen uit te sluiten dat het van hen komt.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RedBad9 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Ja bij alle nummers is er niets te horen, ik heb niets om dat te bewijzen daarom ook de vraag of er anderen zijn met ervaringen.
Dus als ik het goed begrijp heb je teruggebeld en niet opgepakt. Daar zit een essentieel verschil in met dit soort dingen, een callcenter kan wel een nr meesturen, maar kan de lijn niet oppakken want ze weten niet voor welke klant jij belt.

Daarom was mijn vraag ook of jij had opgepakt.

• RedBad9
Gomez12 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:09:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je teruggebeld en niet opgepakt. Daar zit een essentieel verschil in met dit soort dingen, een callcenter kan wel een nr meesturen, maar kan de lijn niet oppakken want ze weten niet voor welke klant jij belt.

Daarom was mijn vraag ook of jij had opgepakt.
Misschien was ik een beetje onduidelijk. Ik heb bij alle nummers 1x opgenomen en iedere keer was het stil van hun kant. Dus ik heb ze niet teruggebeld.

EDIT: AANVULLINGEN
[b]frickY schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:02:

Sta je nog niet in het belmeniet register?
Dat zal ik eens bekijken, had je edit niet gezien

-
DeBolle schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:07:
Probeer contact op te nemen met de uitvoerders van de actie, dan kunnen zij jou wellicht helpen uit te sluiten dat het van hen komt.
Dat kan ook nog, zal wel een duur telefoontje worden zoals dat vaak gaat bij zulke bedrijven.

[ Voor 35% gewijzigd door RedBad9 op 22-06-2017 18:14 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25

13art

Moderator Mobile
Hoe lang heb je gewacht. Mijn ervaring met die call centra is dat het soms lang duurt voordat je wat hoort.
Jezelf overigens aangemeld bij het bel me niet register? Niet dat dat voor nu een directe oplossing is, maar toch..

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00

Qwerty-273

Meukposter

Een beetje geautomatiseerd callcenter heeft gewoon een computer die nummers afloopt (van een lijst of gewoon oplopend), op het moment dat er connectie is zal de lijn dan doorgezet worden naar één van de beschikbare agents. Dat kan dus soms wel een paar seconden duren voordat je iemand aan de lijn hebt.
Het systeem zou als het goed is moeten detecteren of er een persoon oppakt, of dat het gesprek doorgeschakeld wordt na een voicemail. Een beetje deftig systeem laat dan een vooraf ingesproken bericht achter op je voicemail op het juiste moment getimed (dus na de piep). Een goedkoper systeem doet dat niet en dan hoor je dus stilte of het systeem hangt op.

Het kan ook gewoon zijn dat "men" belt om te kijken of de aankoop bevalt / de actie bevalt?
RedBad9 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:56:
Nu wordt ik sindsdien echt constant gebeld door
Wat is constant? Gewoon in tijdstippen / dagen.

Op je eerste nummer vindt je bijna direct https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31852081424

[ Voor 16% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-06-2017 18:31 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:58
Apple : niet storen aanzetten, ik gebruik niet anders ideaal

Android : idem, anders app downloaden.

Mijn ervaring is dat ze het na een week wel prima vinden en nergens meer last van hebt.

Vaste telefoon aansluiting : belmijnietregister inderdaad

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat laatste nummer (0800-3650365) is de sales van Verisure/Securitas.

• RedBad9
l3art schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:13:
Hoe lang heb je gewacht. Mijn ervaring met die call centra is dat het soms lang duurt voordat je wat hoort.
Jezelf overigens aangemeld bij het bel me niet register? Niet dat dat voor nu een directe oplossing is, maar toch..
Toch zeker meerdere keren "hallo" gezegd.

-
[b]Qwerty-273 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:28:
Wat is constant? Gewoon in tijdstippen / dagen.
In een week zo tussen de 12 tot 15 keer.

-
[b]londemanmp schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:30:

Mijn ervaring is dat ze het na een week wel prima vinden en nergens meer last van hebt.
Ik kijk het nog even aan en dan ga ik de door anderen genoemde opties proberen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
RedBad9 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:48:
[...]

Toch zeker meerdere keren "hallo" gezegd.
Ik zou toch eens langer wachten als ik jou was.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:50:
[...]

Ik zou toch eens langer wachten als ik jou was.
Waarom zou je?

Mijn advies is contact op te nemen met OralB om te vragen of zij die nummers kennen en opdracht gegeven hebben om te bellen. Zo ja, zou ik me uitschrijven (en inschrijven bij het bel-me-niet-register). Zo nee, kan het ook een datalek ergens betreffen.

En een wijze les voor de volgende keer; Niet je echte gegevens opgeven als dat niet strikt noodzakelijk is (en dat is het meestal niet) ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• 13art

13art

Moderator Mobile
Omdat als je eenmaal iemand aan de lijn hebt gehad je er hoogstwaarschijnlijk vanaf bent.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Je neemt op, je zeikt ze een potje goed af en dat je niet meer gecontacteerd wilt worden en klaar. Jij je cash en af van t gezeik.

Win win

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Daarom, je hebt 'recht van verzet'. Dit houdt in dat je met deze magische woorden ervoor kan zorgen dat je geen telefoontjes van die partij meer zult krijgen.

Het is geen hocus pocus, maar het is echt waar!

Een bot gesprek voeren helpt overigens niet altijd. Sommige callcenter-mensen zetten je dan alsnog op 'C.B.L. (Call back later).' Dus vertel ze gewoon netjes hoe en wat. Hun zijn call-centersagent en hebben alleen maar de opdracht om jouw te bellen.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 22-06-2017 19:23 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07
RedBad9 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Ik heb van dezelfde cashbackactie gebruik gemaakt, maar heb deze ervaring niet. Geen enkel (onbekend) telefoontje gehad.

• RedBad9
MathijsJH schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:41:
[...]

Ik heb van dezelfde cashbackactie gebruik gemaakt, maar heb deze ervaring niet. Geen enkel (onbekend) telefoontje gehad.
Dat is interessant, heb je hem online ingevuld of via de post?

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:07
Online (half maart)

• HKLM_
  • Nu online
Ik heb laatst ook zoiets gehad gebeld door verschillende nummer maar niks aan de andere kant. Klacht gedaan bij Vodafone (daar zit ik) en zij zochten het uit. Het issue was een error op mijn nummer in de bel computer die wel belde maar uiteindelijk niet doorschakelde als ik opnam. Is netjes door hun opgelost.

Cloud ☁️

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit weinig van doen heeft met Shopping, geef ik het topic een zetje richting Algemene Zaken.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:26
Ik heb met dezelfde actie meegedaan, maar ben nog niet gebeld.
Ik sta wel in het bel me niet register, maar bij mijn weten is dat alleen effectief bij partijen waar jij nooit contact mee of diensten van hebt gehad. Oftewel, partijen kunnen je niet out-of-the-blue benaderen voor acties. Wel als je bijvoorbeeld een abonnement hebt gehad of loten hebt gekocht. Dan mogen ze je twee jaar lastig vallen, tenzij je je dus beroept op je recht van verzet.

Bij mij heeft dat eerder niet geleid tot het stoppen van telefoonterreur. Mijn oplossing was toen om te ontkennen dat ik de persoon was die eerder een dienst bij hun had afgenomen, met daaraan toegevoegd dat ik niet langer gestoord wenste te worden.

• MsG
  • Laatst online: 19:05

MsG

Forumzwerver

Lijkt wel op een vrij shady cashback van dat marketingbedrijf zelf. was het een cashback die ook gewoon bij de Mediamarkt zelf op het artikel stond? of wist je toevallig zelf van deze actie?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40
De enige echte info die ik bij cashbackacties invul is mijn bankrekeningnummer, en een spam gmail account adres. Tot nu toe altijd geld terug gehad, nooit problemen.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wobcat schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:11:
De enige echte info die ik bij cashbackacties invul is mijn bankrekeningnummer, en een spam gmail account adres. Tot nu toe altijd geld terug gehad, nooit problemen.
Inderdaad, en als telefoonnummer verplicht is wordt dat dus 0612345678.

• RedBad9
MsG schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:42:
Lijkt wel op een vrij shady cashback van dat marketingbedrijf zelf. was het een cashback die ook gewoon bij de Mediamarkt zelf op het artikel stond? of wist je toevallig zelf van deze actie?
Achteraf gezien ziet het formulier enzo er inderdaad niet heel fris uit, maar ik kom er toch echt via de oralB site. Overigens stond de actie niet bij de MediaMarkt maar ontdekte ik het via een folder bij de tandarts.

Tot nu toe heeft het toevoegen van mijn nummer aan het bel-me-niet register nog niet geholpen en word ik nog steeds gebeld.
Volgende stap is contact opnemen met oralB of Procter & gambleNederland B.V.

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 07:57
RedBad9 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:21:
[...]

Achteraf gezien ziet het formulier enzo er inderdaad niet heel fris uit, maar ik kom er toch echt via de oralB site. Overigens stond de actie niet bij de MediaMarkt maar ontdekte ik het via een folder bij de tandarts.

Tot nu toe heeft het toevoegen van mijn nummer aan het bel-me-niet register nog niet geholpen en word ik nog steeds gebeld.
Je hebt dus niemand gesproken en toch zijn ze van, via, door of namens oral-B? Doe mij ook zo'n glazen bol!

Memento mori

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waaruit heb je nu eigenlijk geconcludeerd dat het te maken heeft met die cashbackactie?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Bob-B190 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Je hebt dus niemand gesproken en toch zijn ze van, via, door of namens oral-B? Doe mij ook zo'n glazen bol!
Hij heeft wellicht nooit elders zijn nummer gegevens, en wordt anders never nooit gebeld >:)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:06
RedBad9 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:21:
[...]
Zo snel gaat dat niet hoor. Ik neem niet aan dat call centers dagelijks een nieuwe lijst telefoonnummers verwerken.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pat911 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:01:
[...]

Zo snel gaat dat niet hoor. Ik neem niet aan dat call centers dagelijks een nieuwe lijst telefoonnummers verwerken.
Klopt wordt ook gezegd bij het telefonisch doorgeven dat het verwerken tot (ik dacht) 3 maanden kan duren.

• RedBad9
Bob-B190 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Dit is al eerder opgemerkt en daar heb ik dan ook op geantwoord dat ik dat niet kan bewijzen, daarbij ook opgemerkt dat ik met dat in het achterhoofd vraag of er meerdere mensen zijn met dergelijke ervaringen...

Het is een zeer sterk vermoeden, gevoed door het feit dat het bellen is begonnen nadat ik aan de actie heb meegedaan en ik sindsdien nergens anders mijn telefoonnummer heb gegeven.
Pat911 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:01:
[...]

l3art schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:02:
[...]

Klopt wordt ook gezegd bij het telefonisch doorgeven dat het verwerken tot (ik dacht) 3 maanden kan duren.
Dat wist ik niet, ik heb het via de site gedaan en daar staat inderdaad in de FAQ het volgende:

"
Hoe lang duurt de verwerking van een registratie in het Bel-me-niet Register per post?

Een aanmelding voor het Bel-me-niet Register per post, wordt binnen 2 werkdagen na ontvangst verwerkt in het Bel-me-niet Register. U ontvangt geen bevestiging van uw inschrijving per post. Het kan echter maximaal 6 weken duren, voordat nieuwe of gewijzigde aanmeldingen verwerkt zijn in de zogenaamde bellijsten van bedrijven die telemarketing uitoefenen. In deze periode van 6 weken is het mogelijk dat u nog telefonisch wordt benaderd met een aanbieding.
"

• Stoney3K
  • Laatst online: 06-11 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

Tehh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:31:
[...]

Dat gaat goed totdat ze vragen om je om "veiligheidsredenen" een SMS te willen sturen zodat ze kunnen bevestigen dat jij het bent voordat je je cashback krijgt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Call centers bellen vrijwel altijd anoniem, dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het met elkaar te maken heeft. Wat gebeurt er als je terugbelt?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54
Sport_Life schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:47:
Wat gebeurt er als je terugbelt?
Is dat niet juist een bekende scam, mensen terug laten bellen naar een duur (buitenlands) nummer?

• Room42
  • Niet online
Nielson schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:27:
[...]
Is dat niet juist een bekende scam, mensen terug laten bellen naar een duur (buitenlands) nummer?
Ja, dat is echt een slecht advies. Nooit terugbellen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is inderdaad een bekende scam, maar dit zijn Nederlandse, niet 0900/0906 nummers. Ik neem toch aan dat dat niet naar een duur betaalnummer kan gaan? En die laatste is sowieso een 0800 nummer van een gewoon bedrijf, die terugbellen lijkt me geen vreemd idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 26-06-2017 09:15 ]

• eelcootjuh
  • Laatst online: 12:57
Sport_Life schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:47:
Call centers bellen vrijwel altijd anoniem, dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het met elkaar te maken heeft. Wat gebeurt er als je terugbelt?
Bedrijven kunnen zelf kiezen of ze anoniem door het call center laten bellen of met een nummer. Wanneer het bedrijf kiest om met nummer te laten bellen zijn er nog 2 opties, namelijk als je terugbelt krijg je een bandje (dan weet je door wie er gebeld is) of je krijgt geen gehoor.

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Het belmeniet register hoeft niet per definitie te werken. Als er een klantrelatie is, mag een bedrijf je gewoon telefonisch benaderen.

/(bb|[^b]{2})/

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:02
Tehh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:31:
[...]

Dus jij bent degene die overal mijn nummer verspreid?

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Gadgeteer schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:49:
[...]

Dus jij bent degene die overal mijn nummer verspreid?
Mogelijk... ik heb misschien ook wel eens het nummer van je partner gebruikt 06-99998888. Het spijt me trouwens ook van al die spam op mailadres ikwilgeenmailontvangen@mailmijdusniet.nl. ;-)
Pagina: 1