Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu met de 'nieuwe' cryptocurrency 'Ethereum' zijn opeens alle grafische kaarten niet meer op voorraad en worden de prijzen flink omhoog gepompt. Nu wacht ik al maanden om mijn nieuwe onderdelen te kopen voor een nieuwe setup. Ik was van plan om ze precies volgende week te halen en ja hoor ze zijn 50 euro duurder geworden en niet meer op voorraad. Wat denken jullie? Gaat de prijs nog omlaag of zal ik nu alvast mijn GTX 1070 8GB halen voordat de prijzen te hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is koffiedik kijken. Zolang de ethereum bubbel niet knapt gaan de prijzen niet dalen. Het is aan jou om te beslissen of je nu wil investeren of dat je tot de prijzen dalen bijv. op een tweedehands GTX970 gaat draaien.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben bang dat het nog wel even zal duren. De koers is nu weliswaar tweemaal in een week behoorlijk onderuit gegaan, maar het stijgt weer. Je kan nu of een goede GPU, tweedehands kopen, of nu gewoon bestellen en hopen dat deze geleverd word. Prijsdaling zie ik niet gebeuren, puur omdat de RX5xx totaal niet meer leverbaar zijn, en miners massaal overschakelen naar de GTX1070...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:37
Kwestie van vraag en aanbod helaas. 3 weken geleden kocht ik mijn GTX1070 nog voor €420, diezelfde (MSI Gaming X) is nu voor €100 meer leverbaar. Ik verwacht dat de prijzen wel even zo blijven en daarna maar langzaam zakken. Misschien na het innen van de cashback maar weer verkopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met kleine nuance; over een maand of 4 a 5 zijn alle 4GB kaarten onbruikbaar omdat dan de blocks voor ETH-mining niet meer "past".

GPU's met meer dan 4GB en/of veel "stream processoren" blijven waarschijnlijk kunstmatig hoog. Neemt niet weg dat binnenkort in ieder geval Vega uitkomt van AMD. Kost een bak met geld maar voor miners mogelijk nog interessanter.

Helaas, het is echt koffiedik kijken hoe lang de prijzen zo blijven. Er zijn vergelijkbaar al meerdere topics geweest over hoge SSD en RAM prijzen; ook vraag en aanbod en groei van de markt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) dit heeft weinig met techniek te maken.
2) zoals gezegd is prijsontwikkeling altijd koffiedik kijken.
3) hier zijn al tig topics over geweest.

Graag eerst zelf op zoek gaan voor je een topic opent dus. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.