Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb de link even niet bij de hand maar ik meen me te herinneren dat je geen stage mag lopen zonder inschrijving bij een onderwijsinstituut.Tuttel schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:24:
De reden dat als student wilt ingeschreven blijven staan is omdat je dan nog kan lenen via DUO?...
[ Voor 10% gewijzigd door WollenTrui op 22-06-2017 17:30 ]
Geen idee of het binnen de IT gebruikelijk is, maar er zijn bedrijven die bijvoorbeeld wel gewoon "studenten" aannemen voor een relatief laag salaris wat ze in de regel werkstudenten worden genoemd. Is voor het bedrijf een mooie pool voor latere doorstroom als ze afstuderen.WollenTrui schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:29:
[...]
Over een werkervaringsplek heb ik niet zoveel gehoord? Bedoel je een traineeschap?
[ Voor 69% gewijzigd door Tuttel op 22-06-2017 17:39 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Misschien dat de subreddit r/cscareerquestions een te bleek beeld schetst, maar daarom zoek ik ook naar bevestiging van mijn kennen en kunnen.Tuttel schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:32:
Ah wacht, gaat bij mij even een lampje branden. Kan me voorstellen dat je inderdaad niet op de "normale" manier tegen een vergoeding onder het minimumloon/zonder aan de slag bij een werkgever. Lijkt me inderdaad dat je voor die constructie inderdaad wel bij een onderwijsinstelling ingeschreven moet staan of dat er andere voorwaarden aan vast zitten. Dat zal vast wel ergens te vinden zijn.
[...]
Geen idee of het binnen de IT gebruikelijk is, maar er zijn bedrijven die bijvoorbeeld wel gewoon "studenten" aannemen voor een relatief laag salaris wat ze in de regel werkstudenten worden genoemd. ...
[ Voor 13% gewijzigd door WollenTrui op 22-06-2017 17:52 ]
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see."
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 22-06-2017 21:20 ]
Dit dus.Ramon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:36:
Dit is echt je reinste onzin. Je moet gewoon zsm afstuderen en aan het werk gaan als junior.
Nou ja, afstuderen zal ik sowieso wel doen. Dan bedank ik jullie allemaal hierboven voor je reactie.Wilke schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:06:
[...]
Dit dus.
Je loopt anders een groot risico dat je dat afstuderen nooit meer gaat afmaken. Lijkt me nogal jammer, met nog een goed half jaar te gaan voor de eindstreep.
[ Voor 3% gewijzigd door WollenTrui op 23-06-2017 14:12 ]
https://niels.nu
I have stability. The ability to stab.
Voor een groot deel mee eens. Mijn huidige kwestie is niet zozeer dingen (frameworks) aanleren maar de planning en in welke omgeving ik dat wil doen. Voor nu is mijn prioriteit natuurlijk het afmaken van mijn thesis. Echter wil ik een nauwe aansluiting (persoonlijke situatie) tussen afstuderen en aan de slag gaan en dat was dus mijn originele ingeving om te vragen naar advies over mijn planning om het binnen een stageomgeving te doen zodat ik ook direct mezelf kan meten tegen de verwachtingen van developers.muffstuff schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:35:
Wat belet je om gewoon wat projecten voor jezelf te doen in een aantal talen en die op je GitHub te zetten.
...
[ Voor 5% gewijzigd door WollenTrui op 23-06-2017 14:11 ]
Hoewel het zeker lastig is in het begin (vond ik iig), moet je bij sollicitaties compleet vergeten dat je aan alle eisen voldoet. Als je aan de helft voldoet, al dan niet met wat afronden, dan kan je erop solliciteren.WollenTrui schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:17:
[...]
Nou ja, afstuderen zal ik sowieso wel doen. Dan bedank ik jullie allemaal hierboven voor je reactie.
Uiteindelijk twijfel ik zelf nog een beetje, een gemiddelde greep naar junior vacatures geeft al gauw vereisten terug zoals 1-3 jaar werkervaring, kennis van frameworks x,y,z. Het zou natuurlijk fijn zijn als dit uiteindelijk nervositeit is en dat ik nu al prima op de markt pas.
Sowieso is het idee dat je alles in de IT kan leren door maar wat te browsen en een online cursus te volgen niet juist. Nu hebben we het voordeel dat TS wel een echte IT opleiding heeft gedaan, en dat papiertje heeft wel degelijk wat toe te voegen.muffstuff schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:35:
men vraagt altijd 1-3 ervaring. Omdat men er vanuit gaat dat jij dit in je vrije tijd doet. Als jij dit niet in je vrije tijd doet heb je blijkbaar niet genoeg interesse om dit vol te houden voor langere termijn. Tegenwoordig kan je alles leren via internet, stackoverflow etc etc you name it.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq