Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-05 22:49
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Goede vervanging voor mijn complete systeem. Ik wil beginnen met de CPU, mobo en ram om daarna te sparen voor PSU and GPU

Als student zijnde geen budget om alles in 1 keer aan te schaffen, vandaar deze manier. Ik hoop met het nieuwe systeem minimaal 5 jaar vooruit te kunnen (hoeft niet allemaal ultra/high te zijn meer na verloop van tijd)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Voor de CPU, mobo en ram zou 500 euro samen een mooi bedrag zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Na benchmarks en forums af te struinen heeft ryzen toch mijn voorkeur, maar sta altijd open voor opties en alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Het syeteem gaat vooral gebruikt wordt voor gamen, Player Unknown Battlegrounds, nieuwe COD WW || die gaat uitkomen in november. en eventueel andere high end games.

huidig systeem:
Intel i5-4400 @3,1gHz
een acer-aspire mobo die niet compatible is voor upgrades.
2x 4GB ram sticks (geen idee hoeveel mhz)
Nvidia 645GTX

Mijn gedachten voor nieuwe cpu,mobo,ram

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,90

Ik vraag me af of de cpu,mobo,ram compatible zijn met elkaar en wat de ervaringen zijn met deze 3 (voornamelijk mobo) Ik heb zelf nooit overclockt, maar een vriend die is ITer en die kan dat eventueel voor mij doen als dat het waard is.

Mocht er informatie missen, dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe ga je de nieuwe CoD spelen en andere high-end games met een GTX645? Op 720p of heb je daar andere ideeen over? Daarnaast mis ik welke PSU je nu hebt; mogelijk moet je die ook vervangen; zeker als je wil gaan overklokken of misschien over 3 maanden een GTX1070 gaat aanschaffen ofzo.

Hint: IT'ers kunnen niet allemaal overklokken. Overclockers kunnen overklokken en mogelijk zijn ze werkzaam als IT'ers...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
MAX3400 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:47:
Hoe ga je de nieuwe CoD spelen en andere high-end games met een GTX645? Op 720p of heb je daar andere ideeen over? Daarnaast mis ik welke PSU je nu hebt; mogelijk moet je die ook vervangen; zeker als je wil gaan overklokken of misschien over 3 maanden een GTX1070 gaat aanschaffen ofzo.

Hint: IT'ers kunnen niet allemaal overklokken. Overclockers kunnen overklokken en mogelijk zijn ze werkzaam als IT'ers...
In de tussentijd ga ik verder sparen voor high end GPU, aangezien ik niet alles in 1 keer kan betalen (stond ook in het topic geloof ik)

Ik zit te denken aan een rx570 of eventueel een 1070gtx, maar nog niet heel erg in verdiept.

De voeding zal vervangen moeten worden en dat wordt denk ik de rm550x.htmlhttps://tweakers.net/pricewatch/463791/corsair-rm550x.html

Voor nu ben ik meer benieuwd naar de feedback over de cpu,mobo en ram :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wat is er aan feedback te geven dan? Als ik reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 bekijk, heb je dezelfde onderdelen maar alleen een ander merk moederbord maar wel met dezelfde chipset.

Zoek een paar benchmarks/reviews op van de MSI en de Asus en kies degene uit die het beste voor jouw idee/mening uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
MAX3400 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:53:
Wat is er aan feedback te geven dan? Als ik reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 bekijk, heb je dezelfde onderdelen maar alleen een ander merk moederbord maar wel met dezelfde chipset.

Zoek een paar benchmarks/reviews op van de MSI en de Asus en kies degene uit die het beste voor jouw idee/mening uit de bus komt.
mijn excuses, die post heb ik niet voorbij zien komen. dus als ik deze combinatie zou bestellen, dan zou dat allemaal gewoon moeten werken? Totdat ik een nieuwe psu heb, ga ik sowieso niet overclocken.

Valt die 3000 mhz van het ram ook te halen met deze mobo? (ik ben best een leek, de enige kennis die ik heb is van lezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShinyPants
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-02-2024
Mijn vriend heeft dat moederbord met 3000mhz RAM en het werkt gewoon. Het werkt wel op 2933hz, maar dit is standaard op Ryzen mobo's dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
ShinyPants schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:31:
Mijn vriend heeft dat moederbord met 3000mhz RAM en het werkt gewoon. Het werkt wel op 2933hz, maar dit is standaard op Ryzen mobo's dacht ik.
Top! thanks. Goed om te weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShinyPants
Ik heb het nog even nagekeken en hij heeft zelfs hetzelfde ram kitje, dus dit zou zonder problemen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
ShinyPants schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:55:
Ik heb het nog even nagekeken en hij heeft zelfs hetzelfde ram kitje, dus dit zou zonder problemen moeten werken.
Ahh geweldig! zodra me geld binnen is is dit het eerste wat ik ga bestellen :D
Waren er nog speciale bios updates nodig of o.i.d. of was het echt aansluiten en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinyPants
Kovuu schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:08:
[...]

Ahh geweldig! zodra me geld binnen is is dit het eerste wat ik ga bestellen :D
Waren er nog speciale bios updates nodig of o.i.d. of was het echt aansluiten en klaar?
Ik heb toen gewoon de nieuwste bios erop gezet. Staat op de msi website. Bekijk deze video, dan weet je hoe het moet: YouTube: How To Update BIOS on an MSI Motherboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met je huidige cpu? Haal een s1150 moederbord, Asrock B85 Pro4 M ofzo voor een tientje of 6 desnoods 2e hands , en prik daar je cpu en ram in. Verder een be quiet Pure Power 10 400w. Dan heb je nog genoeg budget om een GTX 1060 uit te zoeken en eventueel een nieuwe behuizing.

Welk merk en type monitor gebruik je?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:14:
Wat is er mis met je huidige cpu? Haal een s1150 moederbord, Asrock B85 Pro4 M ofzo voor een tientje of 6 desnoods 2e hands , en prik daar je cpu en ram in. Verder een be quiet Pure Power 10 400w. Dan heb je nog genoeg budget om een GTX 1060 uit te zoeken en eventueel een nieuwe behuizing.

Welk merk en type monitor gebruik je?
Daar is nu nog niks mis mee, maar is niet echt future proof. Als ik upgrade, dan wil ik ook echt weer even klaar zijn voor een paar jaar en dat ik dan wat langer moet wachten daar leef ik dan wel mee :)

ik heb 2 schermen.
Acer-K242HQL (hoodscherm)
en een oude Samsung Sync Master E2220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
ShinyPants schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:48:
[...]

Ik heb toen gewoon de nieuwste bios erop gezet. Staat op de msi website. Bekijk deze video, dan weet je hoe het moet: YouTube: How To Update BIOS on an MSI Motherboard
ik ga deze ff opslaan, toppie! wordt de eerste keer namelijk dat ik hem zelf ga bouwen :) Spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een i5-4440 met GTX 1060 presteert veel beter dan een Ryzen met GT 645. Die Ryzen upgrade kan later nog, heb je meteen de refresh van die cpu en zijn alle kinderziekten eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:04:
Een i5-4440 met GTX 1060 presteert veel beter dan een Ryzen met GT 645. Die Ryzen upgrade kan later nog, heb je meteen de refresh van die cpu en zijn alle kinderziekten eruit.
Dan doe ik dus precies hetzelfde alleen koop ik eerst de gpu en een mobo voor ong 60 euro en vervolgens moet ik cpu, mobo en ram weer vervangen. klinkt beetje als zonde van t geld :)

mijn gpu upgrade komt ws maar 1-2 maandjes later, dus zolang red ik het nog wel om PUBG op low te spelen:)

Thanks voor de input in ieder geval! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
Waarom begin je niet met een videokaart en voeding, en doe je de processor, moederbord en geheugen later?

Je processor voldoet ruimschoots aand minimum requirements van Playerunknowns Battleground, bijna recommended zelfs.
Je videokaart is 2x zo langzaam als de minimum...

[ Voor 44% gewijzigd door mitsumark op 22-06-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
idd, deze processor kan nog wel even mee.
Ik zou lekker kijken voor een 2e hands videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
mitsumark schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:13:
Waarom begin je niet met een videokaart en voeding, en doe je de processor, moederbord en geheugen later?

Je processor voldoet ruimschoots aand minimum requirements van Playerunknowns Battleground, bijna recommended zelfs.
Je videokaart is 2x zo langzaam als de minimum...
Deze computer is prebuild. heb al geprobeerd een andere voeding in te zetten, maar mijn moederbord mist een bepaalde pin ofzo? (een IT vriend van mij heeft ernaar gekeken), dus zou betekenen dat ik gelijk me moederbod moet vervangen als ik een nieuwe gpu wil of psu. vandaar dat ik gelijk dacht, kan k net zo goed gelijk cpu meenemen anders moet ik 2x mobo kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wat voor voeding zit erin?

Een 1060 heeft een lager TDP dan een 645, dus in principe moet dat gewoon werken zonder de voeding te veranderen.
De 570 en 1070 zitten er net boven, maar een enkeling heeft alsnog genoeg aan 1x 6-pins power connector.
(en wellicht heb je gewoon 2 stekkers en voldoende vermogen)

[ Voor 39% gewijzigd door mitsumark op 22-06-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
mitsumark schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:49:
Wat voor voeding zit erin?

Een 1060 heeft een lager TDP dan een 645, dus in principe moet dat gewoon werken zonder de voeding te veranderen.
De 570 en 1070 zitten er net boven, maar een enkeling heeft alsnog genoeg aan 1x 6-pins power connector.
(en wellicht heb je gewoon 2 stekkers en voldoende vermogen)
mijn pc is erg lastig meer te vinden online, toen der tijd ooit bij Saturn gekocht.

Denk dat dit hem is: https://www.notebooksbill...intel+core+i5+4440+142310

[ Voor 6% gewijzigd door Kovuu op 22-06-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Je kunt even de zijkant eraf halen en op de sticker kijken, maar ik vermoed dat het deze is: FSP300-40AABA (Acer TC-603).

Dat zou betekenen 284W op de 12V rails, dat zou prima moeten gaan met een 150W videokaart.

Als je alleen de processor upgrade en de videokaart laat voor wat het is ga je niks merken in games.

Edit: je kunt altijd een gewone ATX voeding kopen en zelf de connector aanpassen.
http://www.tomshardware.c...1560-422945820.1495563319
Of koop er een adaptertje voor: https://www.google.nl/sea...AUICygC&biw=1779&bih=1268
Hoe je de voeding dan 'in' de behuizing plaatst is waarschijnlijk wel even uitvogelen.

Ben je geen doe-het-zelver, doe het dan niet :)

[ Voor 47% gewijzigd door mitsumark op 22-06-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
mitsumark schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:23:
Je kunt even de zijkant eraf halen en op de sticker kijken, maar ik vermoed dat het deze is: FSP300-40AABA (Acer TC-603).

Dat zou betekenen 284W op de 12V rails, dat zou prima moeten gaan met een 150W videokaart.

Als je alleen de processor upgrade en de videokaart laat voor wat het is ga je niks merken in games.

Edit: je kunt altijd een gewone ATX voeding kopen en zelf de connector aanpassen.
http://www.tomshardware.c...1560-422945820.1495563319
Of koop er een adaptertje voor: https://www.google.nl/sea...AUICygC&biw=1779&bih=1268
Hoe je de voeding dan 'in' de behuizing plaatst is waarschijnlijk wel even uitvogelen.

Ben je geen doe-het-zelver, doe het dan niet :)
Om op je laatste opmerking in te haken. ik ben een echte noob op dit gebied :D Ik vind het alleen erg leuk om me overal op in te lezen en alles te leren!

Nu we het toch over gpu's hebben. Hoelang denk je dat ik nog vooruit zou kunnen met een 1060? ik heb 1080p monitoren en zolang die niet kapot gaan ben k niet van plan daar geld in te steken. (student) Dus dat is het probleem sowieso niet. Aangezien die 1060 niet zo belachelijk duur zijn kan ik die misschien wel in 1 keer erbij kopen met een psu. heb ik gelijk een volledig systeem. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kovuu schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:58:
[...]

...Aangezien die 1060 niet zo belachelijk duur zijn kan ik die misschien wel in 1 keer erbij kopen met een psu. heb ik gelijk een volledig systeem. O-)
Het verschil tussen de goedkoopste en duurste in de Pricewatch is al 300 Euro. Daar zal ook wel een verschil in kwaliteit, performance etc. in zitten. Ook hiervoor geldt; eerst inlezen en dan vragen stellen ;)

Denk dat je met de goedkoopste wel redelijk uit de voeten kan op 1080p maar als er morgen een nieuw spel uitkomt, kan je zomaar ineens op 1080p geen vloeiende gameplay meer halen met dezelfde GPU omdat de eisen van het spel hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovuu
MAX3400 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:00:
[...]

Het verschil tussen de goedkoopste en duurste in de Pricewatch is al 300 Euro. Daar zal ook wel een verschil in kwaliteit, performance etc. in zitten. Ook hiervoor geldt; eerst inlezen en dan vragen stellen ;)

Denk dat je met de goedkoopste wel redelijk uit de voeten kan op 1080p maar als er morgen een nieuw spel uitkomt, kan je zomaar ineens op 1080p geen vloeiende gameplay meer halen met dezelfde GPU omdat de eisen van het spel hoger liggen.
ik heb nog wat verder gezocht en ben uiteindelijk op dit lijstje gekomen. (ik heb gekozen toch eerst verder te sparen en alles in 1x te kopen, dan kan mijn huidige setup naar mijn pa (die zit nog op een i2 quad core op WoW)

Ik kom er alleen niet uit welke budget case ik hierbij zou kunnen pakken. Goede ventilatie is een pre.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 355,-€ 355,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,90

nog laatste feedback? :)

edit: reminder dat ik zelf al een ssd heb en randapparaatuur
Pagina: 1