Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Bart_GR
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Ik heb momenteel een oude NAD 705 staan met net zulke oude of wellicht nog oudere Marantz boxen.
Er kwam tot voor kort goed geluid uit deze combinatie, echter kraken de Marantz boxen als het geluid iets te hard gaat of de bass te diep is. Ook is de display van de NAD defect, en komt er een geruis / krakend geluid uit de boxen als de versterker te lang aanstaat / warm wordt, ook als er geen muziek wordt afgespeeld. Hoog tijd voor wat nieuws dus!

De versterker moet in ieder geval 4x HDMI IN hebben, een phono ingang, tulp ingangen voor CD speler + overige randapparatuur. Audiostreaming functionaliteit zoals WiFi, Bluetooth, Spotify etc zijn ook een vereiste. Ook mag de versterker niet hoger zijn dan 10CM (huidige NAD versterker) omdat deze in een meubel komt te staan en er nog nog wat lucht circulatie moet kunnen plaats vinden :)

Na in de pricewatch op deze criteria te hebben gefilterd kwam de Onkyo TX-L20D naar boven. Dit lijkt mij persoonlijk een goede keus. Weten jullie nog (betere) alternatieven in ongeveer de zelfde prijs categorie?

De boxen komen op het TV meubel te staan, aan beide kanten van de TV. Ik ben dus op zoek naar boekenplank speakers. Ik kom op een hoop fora en websites de Boston Acoustics A25 speakers tegen welke aan mijn eisen lijken te voldoen. Hebben jullie nog goede tips m.b.t. alternatieven in ongeveer de zelfde prijs categorie (max 100eu duurder) ?

De combinatie gaat gebruikt worden voor afspelen van muziek (voornamelijk rock, in mindere mate jazz en klassiek) en het afspelen van geluid van de TV.

Alvast dank voor de adviezen O+

Beste antwoord (via Bart_GR op 29-06-2017 16:16)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:27

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
PageFault schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:26:
De pioneer is surround, de onkyo stereo. De achterkanten lijken extreem op elkaar, dus zal wel zelfde ontwerp zijn.
Niet zo heel gek wetende dat Onkyo de audiovisuele tak van Pioneer over heeft genomen. Net als Marantz en Denon zie je nu veel modellen die op elkaar lijken.

Ander voordeel van deze twee ten opzichte van de Marantz is dat de Marantz Klasse A/B versterking heeft ten opzichte van Klasse D. Klasse D heeft een hoger rendement en is daarmee ook een stuk koeler. Ideaal voor krappere ruimtes.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:25
10 cm is vrij krap, is dat in- of exclusief nog een beetje ventilatie? Voor HDMI boards kunnen heel heet worden en gaan vaak stuk.

Voor 10,5 cm kun je kijken naar de Maranzt NR-1607 wellicht, al zit daar volgens mij geen phono op.

Wanneer de max hoogte echt 10 cm is, kun je het beste de Pioneer VSX-S520 kopen. 7 cm hoog, Phono in, nog enkele andere analoge inputs, bluetooth, streaming, 4x HDMI. Zie ook:

https://www.bol.com/nl/p/...20#product_specifications

• Bart_GR
  • Niet online
Dank voor je reply :) , de 10CM is ex ruimte voor ventilatie, er zit nog dik 5 cm boven. Ik heb ook een ventilator in de kast ingebouwd voor een luchtstroom om het koel te houden.
Wat ik overigens zoal lees is de Pioneer VSX-S520 een rebagde van de Onkyo, en nog iets duurder ook? :P

De Marantz ziet er trouwens interessant uit! Geen phono ingang is wel jammer, maar tussen de platenspeler en versterker zou eventueel nog een voorversterkertje kunnen. Het mooist is natuurlijk wel dat er een phono aansluiting op de versterker zelf zit :)

• PageFault
De pioneer is surround, de onkyo stereo. De achterkanten lijken extreem op elkaar, dus zal wel zelfde ontwerp zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:45
Onkyo heeft ook een 5.1 variant, dat is de TX-L50.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
PageFault schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:26:
Niet zo heel gek wetende dat Onkyo de audiovisuele tak van Pioneer over heeft genomen. Net als Marantz en Denon zie je nu veel modellen die op elkaar lijken.

Ander voordeel van deze twee ten opzichte van de Marantz is dat de Marantz Klasse A/B versterking heeft ten opzichte van Klasse D. Klasse D heeft een hoger rendement en is daarmee ook een stuk koeler. Ideaal voor krappere ruimtes.

• PageFault
quote:
Indiaan706 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 02:02:
Onkyo heeft ook een 5.1 variant, dat is de TX-L50.
Dan heeft de pioneer ook vast een 2.0 variant ;)

• Bart_GR
  • Niet online
Dank voor alle reacties tot dusver !
quote:
FeaR schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 02:09:
[...]

Mooi. Dan wordt het of de Onkyo, of de Pioneer. Nog even over nadenken, maar voorkeur gaat wel uit naar de Onkyo.

Heeft er iemand toevallig advies over de genoemde speakers (Boston Acoustics A25) ? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:45
quote:
PageFault schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:30:
[...]

Dan heeft de pioneer ook vast een 2.0 variant ;)
Nou, dat is dus het aparte, die is er niet.

Er wordt verder alleen nog onderscheid gemaakt met dab+, je hebt namelijk;
Pioneer vsx-s520 (5.1 zonder dab+)
Pioneer vsx-s520d (5.1 met dab+)
Onkyo TX-L50 (5.1 zonder dab+)
Onkyo TX-L20d (2.1 met dab+)

Kans dat ze intern eigenlijk allemaal hetzelfde zijn lijkt me aanwezig, maarja daar koop je weinig voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Bart_GR schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:04:
Heeft er iemand toevallig advies over de genoemde speakers (Boston Acoustics A25) ? :)
Ze zijn (al langere tijd) EOL dus uitbreiden moet je snel doen of je moet vooral de tweedehands markt in de gaten houden. Het zijn leuke speakers voor het geld, maar de kreten waar ze mee bekend werden over dat ze speakers van duizenden euro's wegspelen doen ze natuurlijk niet. Ik heb zelf ook een paartje op de slaapkamer staan en het is leuk, maar er is zeker meer te koop. Zo haal je met Q Acoustics ook veel speaker in huis voor je geld. Of een Dali Zensor.

• Bart_GR
  • Niet online
De Q Acoustics 2020i lijken me wel wat, hoop goede reviews te vinden op het internets. Ook vallen deze erg mee qua kosten!

Edit, oei de Wharfedale Diamond 220 lijken me ook wel wat. Binnenkort even een HiFi winkel opzoeken om ze te beluisteren. Heeft iemand hier toevallig ervaring met een van deze twee speaker sets?

Edit 29-06: het is de Onkyo tx-l20d geworden samen met twee Warfdale Diamond 220 speakers. Beiden gekocht bij HiFi Outlet. Komt een briljant geluid uit!

Bart_GR wijzigde deze reactie 29-06-2017 12:20 (63%)

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*