Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Windows mail (Vista) overzetten naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:27
Voor mijn vader ben ik een nieuwe laptop aan het instellen, maar het overzetten van de mail werkt niet helemaal en zelf heb er ook niet het meeste verstand van.

Tijd on de hulptroepen in te schakelen!

De oude laptop draait Windows Vista en het Gmail account van mijn vader werkt binnen het Windows Mail programma (ziet eruit als Outlook).

Op de nieuwe laptop draait Windows en daar heb ik hetzelfde Gmail account ingesteld in de huidige Windows Mail app.

Mails ontvangen en verzenden op de nieuwe laptop lukt, maar na een paar tellen is nieuwe inkomende mail vanzelf verdwenen, zowel in de Windows Mail app, als in de online Gmail omgeving. Op de oude laptop blijven de mails wel staan (In Windows Mail). Ook lukt het synchroniseren op de nieuwe laptop niet.

Het lijkt erop dat de oude laptop alle emails lokaal opslaat en meteen van de server afhaalt?

Wie helpt mij verder opweg? Alvast bedankt!

Some infinities are bigger than others.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 22:28
Waarschijnlijk staat je oude account ingesteld als POP3 ipv IMAP.

Maak een nieuw IMAP-account met je inloggegevens. Schakel het binnenhalen vanuit je POP3 uit. Kopieer je oude mails naar het nieuwe account dmv slepen. Als ie klaar is, kijk in je Windows 10 pc

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:27
Paultje3181 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:33:
Waarschijnlijk staat je oude account ingesteld als POP3 ipv IMAP.

Maak een nieuw IMAP-account met je inloggegevens. Schakel het binnenhalen vanuit je POP3 uit. Kopieer je oude mails naar het nieuwe account dmv slepen. Als ie klaar is, kijk in je Windows 10 pc
Bedankt! Dat ga ik asap proberen.

Some infinities are bigger than others.