Toon posts:

nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart voor mijn pc.

Mijn specs zijn: Ryzen 1770k cpu
(momenteel) Rx480 videokaart
8 Gb ram
1 TB ssd
970 Gaming Moederbord

Hopelijk kan iemand mij helpen

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-06-2017 13:05)

• bobel33
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik beveel de rx 580 aan. Er zal weinig tot geen bottleneck meer zijn met de cpu en krikt de performance hoog op! verder kun je ook voor een GTX 1080 TI gaan of de gtx 1070 maar die zijn een stuk duurder.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• bobel33
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06-2021
Ik beveel de rx 580 aan. Er zal weinig tot geen bottleneck meer zijn met de cpu en krikt de performance hoog op! verder kun je ook voor een GTX 1080 TI gaan of de gtx 1070 maar die zijn een stuk duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt ik ga toch voor de rx 580 deze heeft ook goede revieuws bij andere sites!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-01 21:16
Van RX480 naar RX580, dat schiet lekker op /s

GTX1070 zou een stap omhoog zijn, er vanuit gaande dat je er mee gaat gamen.
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:06:
Heel erg bedankt ik ga toch voor de rx 580 deze heeft ook goede revieuws bij andere sites!
Als je 300 euro wil betalen voor ~5% performancewinst dan moet je dat vooral doen.

[ Voor 36% gewijzigd door EkkeHH op 22-06-2017 13:15 ]

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 12:54
Als je eventueel nog geduld ervoor hebt, zou je ook nog kunnen wachten tot de aankondiging van AMD voor de nieuwe Vega reeks.

Ik weet niet of je momenteel heel erg om een kaart zit te springen maar het zou zomaar in je voordeel kunnen werken (Prijsverlagingen of een betere kaart)

Steam

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Een aantal zaken kloppen niet:

Ryzen 1770k bestaat niet. Wel de Ryzen 7 1700 en 1700X. Er zijn geen K chips van Ryzen, alleen Athlons en APU's hebben die aanduiding.

Ook kan Ryzen niet op een 970 chipset, die is voor AM3+ AMD FX processors.

Graag echte specificaties en een reden waarom je denkt een nieuwe videokaart nodig te hebben.

De kans is groot namelijk dat je nu een FX hebt en die processor serie is te langzaam voor meer dan je RX480 videokaart.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, dit schiet echt voor een ene meter op. :P

Ten eerste bestaat zoiets als een Ryzen 1770k dus niet. Verder zou dat moederbord helemaal geen Ryzen ondersteunen, maar de FX serie processoren van AMD. Ook betwijfel ik ten sterkste of je echt een 1 TB SSD hebt. Ik denk dat dit gewoon een normale HDD is. Je zal toch echt een correcte lijst met specificaties moeten plaatsen voordat iemand je kan helpen.

Da gezegd, een upgrade van een RX480 naar een RX580 is ronduit zinloos. Je kan geen RX580 kopen op het moment, en je wint heel weinig prestaties. Hou die RX480 die je nu hebt gewoon, die voldoet voor vrijwel elke denkbare game.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
igen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Ook een topic zonder simpele opsomming van eisen wensen wordt gesloten. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.