• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-11 10:38
Dames en heren,

Ik ben momenteel de bezitter van een LG G6 en ondanks het feit dat het een goed toestel is heb ik toch het gevoel dat de gebruikservaring minder soepel en vlot is dan mijn vorig toestel (mid-range Moto Z Play).

Ik ben bijgevolg op zoek naar een vlot toestel en mijn oog is gevallen op de HTC U11 en de Oneplus 5.
Beiden hebben de suppersnelle Snapdragon 835 aan boord en de HTC U 11 heeft 6 GB RAM (eglobalcentral) terwijl de Oneplus 5 6 of 8 GB Ram in huis heeft.
Beiden zouden dus voldoende power in huis moeten hebben om de nieuwste games te draaien alsook vlot te multitasken. Ik vermoed dat de camera op de HTC U 11 beter is dan op de Oneplus 5 maar ik ben niet echt iemand die heel veel foto's neemt. Batterij usage zou volgens de meeste comparisons die ik gelezen heb ook in het voordeel van de HTC U 11 zijn. Rest ons misschien nog het belangrijkste punt zijnde de software. Zowel Sense als Oxygen zijn geen zware skins maar Oxygen wordt overal geroemd om zijn stock-android feeling plus de nodige optimalisaties.
De HTC U 11 zou 598€ kosten terwijl de Oneplus 5 559€ kost.

Beiden hebben dus voor-en nadelen. Welke zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt.

Een vertwijfelde tweaker "nerd" ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Qbic op 22-06-2017 13:00 . Reden: foutje ivm HTC Ultra rechtgezet ]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
De HTC U ultra is een andere telefoon in vergelijking met de HTC U11

• Qbic
alwaysleft schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:56:
De HTC U ultra is een andere telefoon in vergelijking met de HTC U11
Klopt waarde heer. Ik bedoel wel degelijk de HTC U 11.
Hartelijk bedankt voor de opmerkzaamheid. (foutje is aangepast).

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:34
Als je camera belangrijk vindt dan.moet je u11 nemen,die van one 5 ziet er dit moment niet goed uit.Kijk maar in.het.one plus 5 topic,er matig op je tv of computerscherm.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Qbic
Amaze86 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:28:
Als je camera belangrijk vindt dan.moet je u11 nemen,die van one 5 ziet er dit moment niet goed uit.Kijk maar in.het.one plus 5 topic,er matig op je tv of computerscherm.
Ik vind het allemaal heel bizar aangezien er reviewers zijn die beweren dat de camera's echt wel in orde zijn terwijl andere foto's er gewoon bagger uitzien. 8)7

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Je vergeet nog een paar dingen:
- De maten zijn anders van beide.
- De U11 is IP67 waterdicht.
- In Dual-Sim kan de U11 in 2de SIM ook SD kaart ipv SIM kaart waardoor je extra opslag krijgt.
- Accu van de Oneplus 5 is groter.

Zag nog een link die je huidige toestel vergelijkt met je beide opties:
http://www.phonearena.com...6-vs-Google-Pixel_id95153
Opvallend, beide toestellen hebben een kleiner scherm dan de LG, maar zijn groter in formaat.....

P.S. ik zou de U11 kiezen, vanwege het mooiere uiterlijk dan de OP5....

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 22-06-2017 18:34 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

Vergelijk je de HTC bewust met de 128MB versie? De prijs zou nog verschil kunnen maken ;).

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 22-06-2017 18:56 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het ligt er maar net aan hoe belangrijk je stock Android vindt, en hoe leuk je het vindt om te prutsen met je telefoon en alles naar hartelust aan te kunnen passen.

Mocht je dat niet belangrijk vinden, dan biedt de U11 in ieder geval een betere camera. Accuduur en performance zullen redelijk gelijk liggen, al wordt de OP5 wel één van de beste ervaringen op software gebied genoemd in veel reviews, van het niveau Pixel, en zelfs daarboven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Qbic
Vos schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:53:
Vergelijk je de HTC bewust met de 128MB versie? De prijs zou nog verschil kunnen maken ;).
Goed punt; als ik voor minder RAM en opslagruimte kies dan is de Oneplus 5 een deel goedkoper.
Vraag is of de 6 en 8 GB Ram veel verschil gaat uitmaken of niet.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Qbic schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:32:
[...]

Goed punt; als ik voor minder RAM en opslagruimte kies dan is de Oneplus 5 een deel goedkoper.
Vraag is of de 6 en 8 GB Ram veel verschil gaat uitmaken of niet.
YouTube: OnePlus 5 vs HTC U11: Android titans do battle!

Er zijn een aantal reviews over jou vraag, wellicht kun je er wat mee!

• Qbic
Puddi Puddin schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:31:
[...]

YouTube: OnePlus 5 vs HTC U11: Android titans do battle!

Er zijn een aantal reviews over jou vraag, wellicht kun je er wat mee!
Dankuwel :-)
Zal deze met veel plezier bekijken. Moet zeggen dat ik echt wel blij ben dat HTC terug een bom van een toestel op de markt heeft gebracht. Heb altijd een boon gehad voor HTC sinds mijn HTC Diamond en de M7.
De software experience van Oneplus is dan ook weer een enorm sterk punt. Blijft de vraag hoelang Oneplus zijn toestellen zal ondersteunen. Ik koop wel elk jaar een nieuw toestel maar wil niemand opzadelen met een telefoon waarvan ik niet zeker ben dat hij nog updates krijgt (als ik em dan terug verkoop bedoel ik).

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Qbic schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:59:
[...]

Dankuwel :-)
Zal deze met veel plezier bekijken. Moet zeggen dat ik echt wel blij ben dat HTC terug een bom van een toestel op de markt heeft gebracht. Heb altijd een boon gehad voor HTC sinds mijn HTC Diamond en de M7.
De software experience van Oneplus is dan ook weer een enorm sterk punt. Blijft de vraag hoelang Oneplus zijn toestellen zal ondersteunen. Ik koop wel elk jaar een nieuw toestel maar wil niemand opzadelen met een telefoon waarvan ik niet zeker ben dat hij nog updates krijgt (als ik em dan terug verkoop bedoel ik).
Weet niet. Ze zeggen dat de Oneplus 3 ook gewoon nog android O krijgt.

https://forum.xda-develop...n-flashable-zips-t3468628 dit zijn alle updates voor de Oneplus 3 sinds de release. Aardig wat dus. En als het niet meer ondersteund wordt zijn er genoeg custom roms.. En als custom roms te moeilijk zijn zijn er vast wel mensen voor een remote session.

[ Voor 4% gewijzigd door Puddi Puddin op 23-06-2017 13:56 ]

• Qbic
Puddi Puddin schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:56:
[...]

Weet niet. Ze zeggen dat de Oneplus 3 ook gewoon nog android O krijgt.

https://forum.xda-develop...n-flashable-zips-t3468628 dit zijn alle updates voor de Oneplus 3 sinds de release. Aardig wat dus. En als het niet meer ondersteund wordt zijn er genoeg custom roms.. En als custom roms te moeilijk zijn zijn er vast wel mensen voor een remote session.
Klopt; Oneplus heeft een heel levendige custom rom scene. Als Oxygen niet meer ge-update wordt dan kan je altijd naar Lineage overschakelen.
Thanks!

• Qbic
Heb toch uiteindelijk geopteerd voor de HTC U11. Was een moeilijke keuze want allebei de toestellen lijken me toppertjes te zijn.
Iedereen bedankt voor de goeie raad.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Qbic schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:44:
Heb toch uiteindelijk geopteerd voor de HTC U11. Was een moeilijke keuze want allebei de toestellen lijken me toppertjes te zijn.
Iedereen bedankt voor de goeie raad.
Het zou leuk zijn als je een review van het toestel maakt en hier op Tweakers zet om andere met hun keuze te helpen?

• Qbic
swhnld schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:51:
[...]

Het zou leuk zijn als je een review van het toestel maakt en hier op Tweakers zet om andere met hun keuze te helpen?
Goed idee; zodra ik mijn toestel uitvoerig heb getest plaats ik een review.

• Rozw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-09 19:49
Wat is nu voor jou de doorslaggevende reden geweest om voor de HTC U11 te kiezen en niet voor de Oneplus 5?

Daar ben ik namelijk erg benieuwd naar!

• Qbic
Rozw schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:09:
Wat is nu voor jou de doorslaggevende reden geweest om voor de HTC U11 te kiezen en niet voor de Oneplus 5?

Daar ben ik namelijk erg benieuwd naar!
Er zijn nogal wat issues met de Oneplus 5 en ik wilde geen risico's nemen. De reviews van de HTC U11 zijn stuk voor stuk heel positief. Enige nadeel is het beperkte aanbod van cases voro de HTC U11.
Pagina: 1