Hoi Thomas_89!
Ik denk dat we wel wat meer informatie nodig hebben om je vraag te kunnen beantwoorden zoals:
- Naar welk land zou je graag naar toe willen gaan? SAP is oorspronkelijk een software pakket uit Duitsland, waarbij deze ook veel in Duitsland gebruikt gaat worden. SAP wordt natuurlijk steeds meer internationaal gebruikt, dus dan is de vraag wat je graag wil doen? Wil je zelf leren programmeren in SAP? Bijv. een ontwikkelaar in Abap programmeren? Of wil je een implementatieconsultant worden in een bepaald land?
- Microsoft Dynamic is een groot woord. Je hebt namelijk Microsoft Dynamic NAV of AX of Dynamic CRM etc. Om te denken van ik wil beginnen aan Dynamics is wel een hele grote ambitie.
- Bij welke organisatie zou je willen beginnen? SAP wordt voornamelijk bij grootschalige organisaties geïmplementeerd, waarbij Dynamics veel meer bij kleine tot middelgrote organisaties ingezet wordt.
- Tegenwoordig zie (ik) steeds meer opkomende leveranciers van ERP/CRM-systemen. Steeds meer kleinere organisaties zijn aan het groeien en die zullen op een gegeven moment ook de knoop moeten doorhakken. Daarom nemen ze een partij om de armen waarmee ze hun eigen ERP/CRM-systeem kunnen ontwikkelen (soms van de grond af). Wellicht lijkt zo'n organisatie je iets?
Wat Outerspace aangeeft is zeker ook zo. Je zou zelf moeten beslissen wat je erg leuk lijkt. Ik heb zelf gewerkt met SAP en Microsoft Dynamic NAV/AX/CRM en beide pakketten hebben hun voor- en nadelen. Microsoft Dynamics is qua look toch de meer professionelere oplossing, maar er wordt vaak gezegd: "In SAP is alles mogelijk".
Software testen wordt ook steeds populairder. Ik ken enkele vrienden die aan het zoeken zijn naar werk, en je hebt de mogelijkheid om al volledig tester te worden binnen organisaties.
Als ik jou was zou ik onderzoek gaan naar een software tester en de bovengenoemde pakketten, en wellicht jouw eisen/wensenlijst daarnaast houden. Vervolgens zou ik op basis daarvan beslissen wat jouw het leukst/mooist lijkt, en waarbij je je ook in kan doorontwikkelen.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii