Nou, het feest kan beginnen. Ik heb de 4 Panasonic batterijen besteld inclusief plastic spacers en nikkel soldeerstrips. Waarschijnlijk later deze week binnen, dus hoop ik ze deze week nog te kunnen solderen 
Nu alleen nog een power management bordje bestellen via ebay.
Edit: Waar ik nog tegenaan loop is het volgende. Je hebt dus die power management boards, die beveiligen de batterij tegen te ver ontladen, te ver opladen e.d.
Maar moet ik nog een apart pcbtje hebben die het opladen regelt? Want als ik het goed begrijp dient zo'n batterij de laatste x aantal procent op een lager voltage/vermogen opgeladen te worden, en in eerste instantie met zo'n 1500mAh.
Nu heb ik wel een voeding die bijv. 18v kan geven, maar die zijn gewoon 2 ampere of meer...
wat is hierin de aanbevolen methode?
Nu alleen nog een power management bordje bestellen via ebay.
Edit: Waar ik nog tegenaan loop is het volgende. Je hebt dus die power management boards, die beveiligen de batterij tegen te ver ontladen, te ver opladen e.d.
Maar moet ik nog een apart pcbtje hebben die het opladen regelt? Want als ik het goed begrijp dient zo'n batterij de laatste x aantal procent op een lager voltage/vermogen opgeladen te worden, en in eerste instantie met zo'n 1500mAh.
Nu heb ik wel een voeding die bijv. 18v kan geven, maar die zijn gewoon 2 ampere of meer...
wat is hierin de aanbevolen methode?
[ Voor 49% gewijzigd door geerttttt op 11-07-2017 09:09 ]
Oost west, 127.0.0.1 best!