ING stopt met IBM Trusteer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
ING staakt per 1/7/2017 de ondersteuning voor IBM Trusteer. Zij raadt gebruikers aan om Trusteer te verwijderen en daarvoor in de plaats HitmanPro.alert te installeren. Eventueel kan via de rentepuntenwinkel een korting op het jaarabonnement van Hitmanpro worden verkregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:23
Mooi, wat een verschrikkelijk k*tproduct is dat trusteer. Maar wat is precies de bedoeling van dit topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je dit niet beter in https://tweakers.net/submit/ kunnen posten? Mogelijk dat het dan op de frontpage was beland.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
jordje schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:42:
Mooi, wat een verschrikkelijk k*tproduct is dat trusteer. Maar wat is precies de bedoeling van dit topic?
Ik was eigenlijk benieuwd naar hoe HitmanPro.alert scoort tov Trusteer en of het eigenlijk wel nodig is. Ik hoopte op een discussie daarover maar had dat wat duidelijker moeten maken.

@MAX3400 Ik heb het als tip ingezonden maar kennelijk is het niet de moeite waard bevonden om er aandacht aan te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 20:48
janchtw schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Ik was eigenlijk benieuwd naar hoe HitmanPro.alert scoort tov Trusteer en of het eigenlijk wel nodig is. Ik hoopte op een discussie daarover maar had dat wat duidelijker moeten maken.

@MAX3400 Ik heb het als tip ingezonden maar kennelijk is het niet de moeite waard bevonden om er aandacht aan te geven.
Persoonlijk ben ik van mening dat Windows Defender voldoet. Ik denk dat het aanschaffen geen substantiële betere beveiliging gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
janchtw schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:35:
[...]

HitmanPro.alert is sowieso een veel completer pakket, inclusief o.a. real-time en heuristische scanning.
ExilaaHH schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Persoonlijk ben ik van mening dat Windows Defender voldoet. Ik denk dat het aanschaffen geen substantiële betere beveiliging gaat opleveren.
Bescherming tegen ransomware, om maar iets te noemen. Vooralsnog vindt Windows Defender het geen enkel probleem wanneer er ineens honderden of duidenden bestanden worden versleuteld. Ook ontbreekt volgens mij nog steeds elke vorm van exploit-detectie om zero-days tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 15:03
jordje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:05:
[...]
Ook ontbreekt volgens mij nog steeds elke vorm van exploit-detectie om zero-days tegen te gaan.
En hoe zou dit moeten werken, als er een detectie was, dan had je geen zero days...........

Een simpele manier van internet bankier is,
Een oude pc/laptop, linux installeren, en je bent klaar.
Dus na aanzetten eerst linux updaten, (wat elke windows gebruiker altijd doet voor internet bankieren),
dan internet bankieren.
Laptop/pc uitzetten.
Dus dat je een virus oploopt is zeer klein, dus bezoek ook geen andere websites.
Verdere beschermings- software is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
jan99999 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:09:
[...]

En hoe zou dit moeten werken, als er een detectie was, dan had je geen zero days...........
Door bijvoorbeeld te kijken naar de communicatie flow met andere objecten, detecteren van verdachte zaken als overflows en underflows, risico-analyses uitvoeren op netwerkverkeer wanneer malware zich probeert te verspreiden of contact te leggen met een c&c server, detecteren van zaken als DEP bypasses, ROP en heapspraying. Kort door de bocht is het een kwestie van zoeken naar abnormaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jan99999 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:09:
[...]
Een oude pc/laptop, linux installeren, en je bent klaar.
nieuws: Stack Clash-kwetsbaarheid geeft roottoegang op Unix-systemen of nieuws: Beveiligingsonderzoeker verkrijgt systeemrechten op Windows 10 S

Linux kan nog onveiliger zijn dus. Blijkbaar is het, gezien recente nieuwsberichten, dus mogelijk om op verschillende OS'en binnen te komen met volledige root/SYSTEM-permissies.

Het moment van updaten is dus cruciaal; je kan ook je Linux-machine aanzetten, een apt-get update/upgrade draaien, niet de goede patches krijgen. Dan gaat je telefoon, komt een maat langs en 3 uur later wil je internetbankieren terwijl scriptkiddie je machine al onder controle hebt. En als je een uur geleden wel weer updates had gecheckt, had je wel de goede CVE-advisories binnengekregen.

Dus nee: Linux isn't the answer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 15:03
Nee linux is niet veiliger.... is zeer zeker veiliger.

Meeste windows gebruikers die niks weten, zomaar alles installeren, en dan internet bankieren,
dat is veiliger, en zo doen de meeste gebruikers.

Linux en zeker als je een aparte pc/laptop, om te internet bankieren, veiliger kan niet.
En beveiliging problemen aanhalen is onzin, dit heeft elke OS.
Als je een aparte pc hebt, waar je allen naar je bank gaat en dan weer uitzet, is voor de meeste gebruikers het veiligst, en je hoeft bijna niks te weten tav veiligheid, wat de meeste gebruikers toch al niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 22:25
Bedankt voor de melding, dit product zorgde er zeer vaak dat de CPU op hol sloeg, al vele jaren lang, in de meest uiteenlopende configuraties.

Als een machine traag was en er stond Trusteer op, dan had je eigenlijk meteen al de oorzaak al te pakken.
Pagina: 1