Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BSOD Memory Management bij torrenten grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11 13:14
Ik merk al een tijdje dat mijn PC het memory management BSOD geeft wanneer ik grote (ongeveer 20GB+) bestanden download via torrent. Ik gebruik hiervoor het programma qBittorrent.

Ik zit op Windows 10 met 8GB RAM en het BSOD wordt alleen getriggerd als ik een grote download aanzet in qBittorrent. Na een paar minuten zie ik dan het blauwe scherm.

Ik heb geprobeerd met pagefile te vergroten, maar dit helpt niet.
Ook heb ik memory diagnostics gedraaid maar mijn RAM geheugen is totaal in orde.

Als ik in de taskmanager kijk wat qBittorrent verbruikt als ik het aanzet komt het ook niet op kritische waarde. Ongeveer 2% CPU gebruik en de PC crashte naar het BSOD toen het geheugengebruik op ongeveer 120MB zat.

Het probleem doet zich echt puur en alleen voor als ik grote bestanden download.
Ik heb ook meerdere bittorrent clients geprobeerd (zoals Transmission en Deluge), maar hier gebeurt precies hetzelfde.

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door illuvattarr op 22-06-2017 09:54 ]

Alle reacties

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36

Joran

<3 natalee

Je kan proberen een ander geheugenslot op je moederbord te gebruiken, misschien is de huidige niet lekker.

Wat voor memory diagnostic heb je gedraaid? Ik raad aan memtest86+ te doen en deze minstens een nacht te laten draaien.

In het ergste geval is jouw memory controller in de CPU kapot, dit kan (Zeldzaam, maar toch) makkelijker gebeuren bij de eerdere skylakes (6600k, bijvoorbeeld) door een te dunne substrate en een te strak aangedraaide koeler. (als ik het me goed herinner?)

Dit is natuurlijk allemaal giswerk, aangezien je specs er niet staan.

Send me your gameboys

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je je BSOD al eens laten dumpen naar een DMP-file en die door WinDbg getrokken ter analyse?

Grote kans dat een driver het opgeeft en dat daardoor, bijvoorbeeld, de SATA-controller niet reageert en dan loopt de hele PC vast.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Uh, welke bsod?

Net te laat....
Gefeliciteerd @MAX3400

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 09:57 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36

Joran

<3 natalee

Ik denk de BSOD met 'MEMORY_MANAGEMENT' als beschrijving.

Send me your gameboys

Verwijderd

Joran schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:59:
[...]

Ik denk de BSOD met 'MEMORY_MANAGEMENT' als beschrijving.
Bedoelde eigenlijk de crashdump of anders kijken met BlueScreenView.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Draai eens memtest86

• illuvattarr
Bedankt voor de antwoorden, maar ik volg het allemaal niet precies, mijn kennis is helaas niet zo uitgebreid.

Mijn specs zijn in ieder geval hier te vinden: https://www.dropbox.com/s/vu6t4pwi5vztr7j/pcspecs.txt?dl=0
Als diagnostische test heb ik de standaard windows geheugencontrole gedraaid. Memtest86 zal ik ook nog doen. Maar het lijkt me heel sterk dat de geheugenhardware kapot is aangezien het nog redelijk nieuw is.

Ik heb het ook het crashdump bestand (.DMP) en dit is ongeveer 700MB groot. Wat moet ik hier precies mee doen?

alvast bedankt!

• MAX3400

MAX3400

illuvattarr schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:16:
Ik heb het ook het crashdump bestand (.DMP) en dit is ongeveer 700MB groot. Wat moet ik hier precies mee doen?
https://docs.microsoft.co...ardware/drivers/debugger/ ;)

• illuvattarr
Sorry, maar ik heb op dit gebied totaal geen idee waar ik mee bezig ben. De link die je stuurt kom ik niet uit.
Ik heb deze tutorial gebruikt (https://www.tenforums.com...h-dumps-windows-10-a.html) en ben gekomen tot het moment waar ik dps [limit] [base] invoer.
Maar vervolgens zie ik in de stack geen drivers genoemd.

/edit: Als ik bluescreenview bekijk, lijkt het erop dat het een Wifi driver issue is. (zie http://imgur.com/a/slzJz)

Hier heb ik al langer problemen mee (zie ook dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/51453613).
Maar ik kom er dus niet uit wat het probleem is. Ik heb voor mijn wifi adapter TP-Link AC1300 T6E de nieuwste windows 10 drivers geinstalleerd...

[ Voor 35% gewijzigd door illuvattarr op 22-06-2017 11:07 ]

• illuvattarr
Bedankt voor de aanwijzingen in de goede richting. Nadat ik in Bluescreenview bcmwl63a.sys als probleem tegenkwam ben ik hierop gaan zoeken. Het blijkt dus dat de nieuwste windows 10 driver van broadcom veel problemen geeft met wifi adapters.

Ik heb net de driverversie gedowngrade naar 6.30.223.234 en blijft hij prima grote bestanden door downloaden.

(complete uitleg is hier te vinden: YouTube: How To Fix (bcmwl63a.sys) problem on windows 10

Verwijderd

Keurig dat je even feedback geeft!

• MAX3400

MAX3400

Fijn dat het is opgelost; geen idee of je ook daadwerkelijk torrents over WiFi draait maar dat had eventueel wel in de startpost genoemd kunnen worden. WiFi-kaartjes (en mogelijk drivers) zijn niet heel erg efficient met offloading etc; maar ja, dat is achteraf ;)

• illuvattarr
Het BSOD probleem is nu opgelost met de downgrade van de driver voor de wifi adapter.

Echter krijg ik nu weer veel meer last van het probleem in mijn andere topic 8)7

Dit probleem komt er dus op neer dat bij het transferren van grote bestanden (van/naar m'n NAS ofwel downloaden via torrents) de wifi verbinding random wegvalt. Er zijn dan geen beschikbare wifi netwerken meer te zien en het enige wat helpt is de PC opnieuw starten.

Waardoor verliest Windows 10 zo vaak de wifi verbinding? Ik heb alle energiebeheer schema's al op maximaal gezet, net zoals in de eigenschappen van de netwerkadapter (zodat deze zich niet mag uitschakelen om energie te besparen).

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien ook es kijken naar je router of je NAS (ik hoop dat je NAS bedraad in het netwerk hangt). Voor hetzelfde geld gaat je router onderuit en niet (alleen) je client.

Het lost je probleem niet op, maar Ethernet of Powerline is (in die volgorde) de beste oplossing als je veel data moet versluizen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• illuvattarr
Borromini schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:18:
Misschien ook es kijken naar je router of je NAS (ik hoop dat je NAS bedraad in het netwerk hangt). Voor hetzelfde geld gaat je router onderuit en niet (alleen) je client.

Het lost je probleem niet op, maar Ethernet of Powerline is (in die volgorde) de beste oplossing als je veel data moet versluizen.
Thanks voor je antwoord, maar ik heb juist een 5Ghz adapter gekocht omdat het niet mogelijk is om een draad te trekken.

Daarnaast blijft m'n wifi netwerk wel gewoon zichtbaar en werkend voor alle andere devices in huis.
Pagina: 1