Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB.
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-01 10:09
Hi allen,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil mijn Sony A7ii updaten en in de handleiding van Sony staat duidelijk dat je gebruik moet maken van de orginele USB kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hfIAZoYX9Y4eVjKUQjMcXM4g/full.png

Je raad het al, deze kabel heb ik niet meer. Zitten er tussen USB-kabels zo'n enorm verschil dat het een serieus probleem kan zijn om een non-original te gebruiken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Aangezien ik toch een USB-kabel (ca. 2m) om de camera te tetheren wil aanschaffen zijn tips hiervoor ook welkom!

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
er zou opzich geen verschil tussen moeten zitten en daarnaast "Update functionality is not GUARANTEED with any other USB cable." dus het is niet "Verzekerd" dat het het wel doet.

geef het misschien even een google kijken wat andere zeggen hier over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikweethetbeter1
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik heb voor mijn a7rII ook gewoon mijn Samsung S7 kabel gebruikt. Gaat prima.

Het is meer dat sommige chineese aliexpress usb-troep soms problemen kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB.
@Rockster34
Had al even op Google gezocht, maar kwam niet veel tegen.

@Ikweethetbeter1
Kijk, hier was ik naar op zoek. Iemand die er zelf ervaring mee heeft. Ga ik op zoek naar een mooi kabeltje. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 21:48

Don Quijote

El Magnifico

Gewoon een degelijke USB kabel gebruiken. Ik had laatst de originele kabel gebruikt, echter bleek juist die een kleine kabelbreuk te hebben. Hierdoor verloor de camera halverwege connectie. Als dat gebeurt doet de camera dus gewoon helemaal niks meer. Heeft me aardig wat stress en tijd opgeleverd voordat ik de camera vervolgens weer werkzaam had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

LB. schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:33:

Aangezien ik toch een USB-kabel (ca. 2m) om de camera te tetheren wil aanschaffen zijn tips hiervoor ook welkom!

Dank!
De 2m vind ik persoonlijk veel te kort voor tethering, weinig bewegingsruimte dus vandaar dat ik de 5M heb gehaald, https://www.allekabels.nl...MbTxaeH0tQCFaEW0wodIzAIGQ

Zo'n dure kabel van tethertools kan natuurlijk ook, maar deze heeft mij nog geen 1x in de steek gelaten ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Greatsword op 22-06-2017 21:04 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB.
Destianto schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:23:
[...]

De 2m vind ik persoonlijk veel te kort voor tethering, weinig bewegingsruimte dus vandaar dat ik de 5M heb gehaald, https://www.allekabels.nl...MbTxaeH0tQCFaEW0wodIzAIGQ

Zo'n dure kabel van tethertools kan natuurlijk ook, maar deze heeft mij nog geen 1x in de steek gelaten ;)
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Het voordeel van de tethertools kabels is, dat ze flexibel zijn en bij veel gebruiken geen last krijgen van kabelbreuk. Hoe soepel de gelinkte kabel is, weet ik niet, maar ik weet wel dat veel usb kabels te stug zijn en na verloop van tijd kabelbreuk krijgen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Universal Creations schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:07:
Het voordeel van de tethertools kabels is, dat ze flexibel zijn en bij veel gebruiken geen last krijgen van kabelbreuk. Hoe soepel de gelinkte kabel is, weet ik niet, maar ik weet wel dat veel usb kabels te stug zijn en na verloop van tijd kabelbreuk krijgen.
Als je hem buigt wel. Zon flex kabel gaat ook snel stuk als je er op gaat staan, vouwt of per ongeluk overheen rijdt met een wieltje (stoel/statief).

Heb liever een wat stuggere dan een flex :) Gewoon niet te kort oprollen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Universal Creations schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:07:
Ventieldopje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:11:
[...]

Als je hem buigt wel. Zon flex kabel gaat ook snel stuk als je er op gaat staan, vouwt of per ongeluk overheen rijdt met een wieltje (stoel/statief).

Heb liever een wat stuggere dan een flex :) Gewoon niet te kort oprollen.
Heb de kabel nu ongeveer een half jaar in gebruik en een stuk of 10x gebruikt zonder problemen. Ben uiteraard wel zuinig op mijn spullen en na de shoot gaat hij keurig opgerold weer terug in de verpakking.

Ik zat destijds ook te twijfelen maar vondt het bedrag echt te gortig voor een USB kabel, en tot nu toe nog geen spijt van gehad ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1