Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• AlexioR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:38
Wij zijn inmiddels al een tijdje bezig met informatie en offertes verzamelen voor rond de 10 zonnepanelen met optimizers.

De situatie:
Wij hebben een uitbouw+schuur met een plat dak met voldoende ruimte voor zonnepanelen. Daarnaast hebben wij bovenop ons huis een deels plat dak met een klein stukje dakpannendak, niet ideaal maar er past wel iets.

Doordat wij op verschillende niveaus zonnepanelen plaatsen (en wat last hebben van schaduw van een schoorsteen) wordt ons optimizers aangeraden.

Momenteel hebben wij offertes aangevraagd met 10 zonnepanelen met optimizers, dit ligt rond ons gewenste budget van 4000-4500 ex BTW.

We hebben al de volgende offertes (alle offertes zijn inclusief installatie)

Partij A:
10 x Munchen Solar 290 Wp Full Black
SolarEdge SE3000 HD Wave + 10x Power Optimizer
12 jaar productgarantie zonnepanelen, 12 jaar garantie op omvormer
Prijs ex BTW: 4.291,74
Deze partij biedt overigens ook Enphase aan (Enphase MAC micro-omvormer inclusief Envoy-S) tegen een meerprijs van 151 ex BTW.

Partij B:
10x 290 Wp DMEGC DM290-M156-60BK
SolarEdge SE3000-ER-01 + 10x SolarEdge P300-5R M4M RS
10 jaar productgarantie zonnepanelen, 15 jaar garantie op omvormer
Prijs ex BTW: 4.214,88

Partij C:
10x 290 Wp Trina Mono All back
In combinatie met Solar Edge omvormer en optimizers
Geen garantie informatie
Prijs ex BTW: 4.274,39

Partij D:
10x Phono Solar PS290MBB-20/U mono All Black
SolarEdge omvormer SE3000H HD Wave + optimizers
10 jaar productgarantie zonnepanelen, 12 jaar garantie op omvormer
Prijs ex BTW: 3.929,46
Partij D biedt ook Enphase aan voor € 4.094,94

Prijzen ontlopen elkaar dus niet veel (partij D daar buiten gelaten). Ik heb nog wat offerte aanvragen lopen (alleen gaat dat niet zo snel..) Ik probeer ook nog offertes te krijgen icm andere optimizers (bijv Hosola), ik weet alleen niet wat de ervaringen daarmee zijn?

Ik ontvang graag jullie advies, met name over de zonnepanelen aangezien er misschien wel verschillen zitten tussen de fabrikanten?

[ Voor 8% gewijzigd door AlexioR op 22-06-2017 11:31 ]