Opgelicht door Thund3rStruck

Pagina: 1
Acties:
  • 1.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-04 21:14
Beste mede-Tweakers,

Hele lap tekst, maar het is het waard. Geloof me.

Wat is er nou gebeurd? Afgelopen week zag ik een videokaart te koop staan op Tweakers: V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G

Best een redelijke prijs vond ik zelf, alleen de verkoper had nog niet zoveel reviews dus dan moet je oppassen. Echter kreeg hij wel goede reviews van Tweakers die veel meer (lees 100+) betrouwbare reacties hadden en een daarvan had de verkoper zelf in real life ontmoet. Dat maakte het allemaal best betrouwbaar.

Ik contact leggen met de verkoper en na nog even te hebben gewhatsapped hij noemde zich knip, heb ik het geld overgemaakt naar bankrekening NL07RABO0304089788 tnv knip, wat volgens hem stond voor knip. Het bedrag werd toen afgeschreven van mijn rekening, maar ontvangst van de videokaart bleef uit en ook een track en trace code werd niet verstuurd.

Na donderdag hield de Whatsapp van de verkoper er echter mee op. Toen heb ik nog via Tweakers geprobeerd om een track en trace code te vragen echter toen bleek het account op inactief te staan. Tja, dan weet je het ongeveer wel. Ik het rekeningnummer wat de verkoper mij had gegeven via Whatsapp en via Tweakers (door Google heengehaald en wat schetste mijn verbazing?

https://www.opgeletopinte....msg384318.html#msg384318

Een paar dagen daarvoor had iemand ook al geld overgemaakt naar hetzelfde rekeningnummer.

Die koper (Mick3y) had 300 euri naar iemand op Marktplaats overgemaakt die zich Manon Hendriks noemde. Het betrof echter hetzelfde rekeningnummer (NL07RABO0304089788) als waar ik geld naartoe had overgemaakt. Ik ben toen maar lid geworden van het forum en heb toen contact gelegd met die Mick3y.

Tegelijkertijd heb ik de Tweakers maar eens aangeschreven die de verkoper van de videokaart hadden ontmoet dan wel zaken mee hadden gedaan. Een Tweaker die hem had ontmoet kon mij niet veel verder helpen daar het ging om een ruil maar de andere Tweaker kon mij gelukkig vertellen dat hij iets aan de verkoper verkocht had en dat deze geld naar hem had overgemaakt. Hij wist mij te vertellen dat het geld was overgemaakt naar hem door ene knip met NL07RABO0304089788. Hij wist mij ook het adres te vertellen waar het spul naar toe was gestuurd: een adres in Breda.

Ik heb inmiddels contact met zijn vader echter in ons eerste telefoongesprek deed die naar mijn idee heel laconiek. Dit kan natuurlijk komen omdat de eerste reactie die een vader heeft is zoiets als "dat doet mijn engeltje niet". Gisteravond heb de vader een mail gestuurd en wacht op antwoord.

In de tussentijd: zondag ga ik aangifte doen maar ben wel geïnteresseerd wie er in de afgelopen dagen nog meer is opgelicht door Thund3rStruck.

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 22-06-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Waarom ga je pas zondag aangifte doen en niet nu? Doe liever nu aangifte, geef zoveel mogelijk informatie door aan de politie. Als je bijvoorbeeld een telefoonnummer en/of e-mailadres doorgeeft, is er een kans dat de politie contact probeert op te nemen met de verkoper (heb dit zelf ook wel eens meegemaakt).

Misschien heeft de verkoper een verklaarbare reden waarom hij dit gedaan heeft, maar uiteraard is dit natuurlijk niet netjes.

Aangifte kan je makkelijk en snel online doen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
Probleem is dat ik pas zondag een afspraak heb. Alles werkt tegenwoordig op afspraak.

En er is inderdaad een mogelijkheid om betreffende internetopliching online aangifte te doen, echter ging dat (volgens de politie) meer om Marktplaats.

En gezien de hoeveelheid informatie (de agent rolden bijna van hun stoel van het lachen) (ik heb nog veel meer informatie maar die zal ik hier niet online zitten aangezien het best wel heel hard in de richting van een 15 jarig jongetje wijst) raadden zij mij aan zondag terug te komen.

Vandaar zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
N00bieW1 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 06:04:
Probleem is dat ik pas zondag een afspraak heb. Alles werkt tegenwoordig op afspraak.

En er is inderdaad een mogelijkheid om betreffende internetopliching online aangifte te doen, echter ging dat (volgens de politie) meer om Marktplaats.

En gezien de hoeveelheid informatie (de agent rolden bijna van hun stoel van het lachen) (ik heb nog veel meer informatie maar die zal ik hier niet online zitten aangezien het best wel heel hard in de richting van een 15 jarig jongetje wijst) raadden zij mij aan zondag terug te komen.

Vandaar zondag.
Als het inderdaad om een 15 jarige jongen gaat, dan zou ik beter maar die adresgegevens etc van je eerste post verwijderen. Het kan namelijk ook zijn dat hij daar niet woont en misschien nog iemand hier opgelicht is en daar nu onderweg is om verhaal te halen. Andere scenario's zijn ook mogelijk.

Doe zeker aangifte en kijk wat de politie eraan gaat doen. Sowieso zou ik ook even een goed gesprek met die vader voeren, want het gaat natuurlijk al de verkeerde kant op met de opvoeding van zijn 'engeltje'.

Hoop in ieder geval wel dat het opgelost wordt en je je geld terugkrijgt. Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door MysticX op 22-06-2017 06:15 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
Thanks RWK, was misschien een beetje dom van mij. Bij deze aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lang/vervelend verhaal maar als je de vader al hebt gesproken; wat is er mis om zometeen nogmaals te bellen en op dit topic te wijzen? En het vriendelijke verzoek om binnen 2 uur een reaktie te geven (hier of via Whatsapp) waarin of het geld via spoedoverboeking of de videokaart via koerier vandaag jouw kant op komt om aangifte te vermijden?

Indien je dit niet ziet zitten; zorg dan in ieder geval voor een ondertekende verklaring van die persoon van Marktplaats zodat je die zondag mee kan nemen naar de politie. Dan doe je eigenlijk aangifte voor jezelf maar wel "door 2 personen" tegen dezelfde persoon.

* MAX3400 was allang die kant op gereden om even vriendelijk verhaal te halen

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 22-06-2017 06:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N00bieW1
Hi Max,

Die andere persoon heeft al aangifte gedaan (zie screenshot). Deze heb ik ook uitgeprint en maakt deel uit van het materiaal wat naar de politie gaat zondag.

[ Voor 14% gewijzigd door N00bieW1 op 22-06-2017 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bieW1
MAX3400 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 06:41:
Lang/vervelend verhaal maar als je de vader al hebt gesproken; wat is er mis om zometeen nogmaals te bellen en op dit topic te wijzen? En het vriendelijke verzoek om binnen 2 uur een reaktie te geven (hier of via Whatsapp) waarin of het geld via spoedoverboeking of de videokaart via koerier vandaag jouw kant op komt om aangifte te vermijden?

Indien je dit niet ziet zitten; zorg dan in ieder geval voor een ondertekende verklaring van die persoon van Marktplaats zodat je die zondag mee kan nemen naar de politie. Dan doe je eigenlijk aangifte voor jezelf maar wel "door 2 personen" tegen dezelfde persoon.

* MAX3400 was allang die kant op gereden om even vriendelijk verhaal te halen
Hi Max,

Wat de vader betreft: laten we het erop houden dat die niet zo slim is. Dat kwam al uit het telefoongesprek naar voren. Hij wist niet eens hoe je berichten via Facebook Messenger die in de "other box" waren gekomen moest bekijken. Ook is zijn beroep niet iets wat door veel hbo'ers en wo'ers gedaan zal worden. Eigenlijk gewoon niet.

Dus hem naar Tweakers sturen telefonisch... Denk niet dat het gaat lukken.

Telefoon. Ik had al geluk na drie dagen proberen dat de goede man opnam. Vandaar dat ik hem die mail gisteravond heb gestuurd.

Ook het jongetje zelf voelt waarschijnlijk al nattigheid aangezien hij zijn naam nu compleet naar een alias heeft aangepast en zijn Facebook op privé heeft gezet.

Langsgaan werd mij ten stelligste afgeraden. Ten eerste door forumleden van die opgelet-site. Ten tweede door de politie. Maar ik moet toegeven dat het ook mijn eerste reactie was nadat ik achter het adres was gekomen en heb de andere opgelichte koper toen meteen een bericht gestuurd met de vraag of hij wellicht ook interesse had om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals in V&A Feedback Beleid is het niet de bedoeling om schandpaaltopics te openen. Mocht je opgelicht zijn, neem dan contact op met de politie. Het heeft geen toegevoegde waarde om dit hier te melden, in de meeste gevallen is de gebruiker al gevlogen en het account door ons gesloten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.