[Mac] Probleem grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:55
Mac die altijd prima gerund heeft afgelopen anderhalf jaar geeft ineens 3-4x per dag dit scherm.

Heeft iemand enig idee?

Ik heb al verschillende resets gedaan en naar de laatste OS geüpdatet.Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/nlG1JQ4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Plaatje doet het niet, hier de link: Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/nlG1JQ4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nlG1JQ4.jpg

Grafische kaart is aan het overlijden. Nog garantie?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je nog garantie hebt of er een programma voor loopt, niets aan doen en langs Apple gaan. Heb je geen garantie dan zou je eens kunnen kijken of je je hem schoon kan maken en de kabeltjes reseaten. Als dat de boel niet oplost vrees ik idd een dode kaart.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kabeltjes reseaten gaat niet werken. Dit is een GPU RAM failure.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

imac 2011?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het een iMac 2011 AMD 6970 is ben je het haasje. Reparatie kost wat ik zo lees minimaal €400.

Gelukkig is het een MXM kaart en niet een gesoldeerde chip, eventueel zou je op eBay een minder krachtige kaart kunnen halen die dit probleem niet heeft, zoals de 6770M.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Apparaat is in september vorig jaar gekocht bij mediamarkt, ik denk dat het nog onder garantie is. Wat kan dit veroorzaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Liripriscon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:03:
Apparaat is in september vorig jaar gekocht bij mediamarkt, ik denk dat het nog onder garantie is. Wat kan dit veroorzaakt hebben?
Open/Dichtklappen van het scherm i.c.m. een niet goed verbonden kabel is een welbekende oorzaak.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Terug naar Mediamarkt ermee!
Vooral als je nog garantie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Slavy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:08:
[...]

Open/Dichtklappen van het scherm i.c.m. een niet goed verbonden kabel is een welbekende oorzaak.
Dat zal het niet zijn, het is geen macbook.

Zou via Mediamarkt de snelste route zijn of via apple?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:21
Liripriscon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:12:
[...]

Dat zal het niet zijn, het is geen macbook.

Zou via Mediamarkt de snelste route zijn of via apple?
100% Apple

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Bedankt voor je antwoord, wat is de reden hiervan? Voor mij is het voordelig om naar media markt te gaan aangezien ik veel werk en alleen in de avond uren kan.

Groet,

Liri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
Liripriscon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord, wat is de reden hiervan? Voor mij is het voordelig om naar media markt te gaan aangezien ik veel werk en alleen in de avond uren kan.

Groet,

Liri
Mediamarkt stuurt hem waarschijnlijk zelf op naar Apple en daar zit dan misschien een paar dagen vertraging voor jou in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 02:18
ludacrash schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Mediamarkt stuurt hem waarschijnlijk zelf op naar Apple en daar zit dan misschien een paar dagen vertraging voor jou in.
^^ dit, maar als je anders een paar dagen moet wachten om even weg te kunnen van werk is het misschien handiger om dit wel via de mediamarkt te spelen. Wat je kan doen is een belafspraak maken via de website van Apple. Zij bellen jou dan op (meestal binnen een paar minuten) en dan kan je de opties met hen bespreken (Opsturen, afhalen, direct exchange, langsbrengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Ik heb het gevraagd bij apple maar omdat zij aangeven dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is moet ik het via mediamarkt doen. Wordt nu al lekker vaag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

Acid_Burn

uhuh

ludacrash schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Nee. Media Markt stuurt hem naar ons (ZES in Goes) en wordt hier ook gerepareerd.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:21
Liripriscon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:32:
Ik heb het gevraagd bij apple maar omdat zij aangeven dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is moet ik het via mediamarkt doen. Wordt nu al lekker vaag..
1 jaar maar?
Nou mijn ervaring en mediamarkt met Apple is niet echt positief dus ik koop het nu echt alleen rechtstreeks bij Apple zelf... * nogmaals is mijn ervaring :+ *

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Acid_Burn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Nee. Media Markt stuurt hem naar ons (ZES in Goes) en wordt hier ook gerepareerd.
Hoe schat jij de kans in dat ze dit kosteloos vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

Acid_Burn

uhuh

Ik doe zelf geen reparaties. Ik werk aan de service backend. Het ligt er dus helemaal aan of het een garantiegeval is. Maar als het geld gaat kosten, dan krijg je als het goed is eerst een prijsopgaaf.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Liripriscon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Hoe schat jij de kans in dat ze dit kosteloos vervangen?
Als jij niets geks hebt gedaan is het gewoon garantie, het is binnen het jaar.
Als er valschade of iets dergelijks is aan de macbook word het een heel ander verhaal.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:14:
[...]

Als jij niets geks hebt gedaan is het gewoon garantie, het is binnen het jaar.
Als er valschade of iets dergelijks is aan de macbook word het een heel ander verhaal.
Niks geks gedaan wel af en toe op gegamed via Origin maar dat moet kunnen, hij is overigens 1,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Acid_Burn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:13:
Ik doe zelf geen reparaties. Ik werk aan de service backend. Het ligt er dus helemaal aan of het een garantiegeval is. Maar als het geld gaat kosten, dan krijg je als het goed is eerst een prijsopgaaf.
Bedankt, nou ben benieuwd. Valt wel tegen, ik heb ook een 7 jaar oude macbook en die draait nog als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:12
Liripriscon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:03:
Apparaat is in september vorig jaar gekocht bij mediamarkt,
Ik heb het gevraagd bij apple maar omdat zij aangeven dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is moet ik het via mediamarkt doen. Wordt nu al lekker vaag.
Inderdaad lekker vaag, september tot nu, is toch nog geen jaar oud dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Bushie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:22:
[...]

[...]

Inderdaad lekker vaag, september tot nu, is toch nog geen jaar oud dan?
Ik ben inderdaad slordig geweest, september 2015 moest het zijn.

Excuses. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 11:35
Dit zeggen ze altijd bij Apple, ik heb het zelf 2 keer gehad, beide keren hoefde ik de rekening niet te betalen nadat ik zei dat je in de EU 2 jaar garantie hebt. Op dit na vind ik de service er verder goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supersnathan94
golles schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Dit zeggen ze altijd bij Apple, ik heb het zelf 2 keer gehad, beide keren hoefde ik de rekening niet te betalen nadat ik zei dat je in de EU 2 jaar garantie hebt. Op dit na vind ik de service er verder goed.
Zucht. Nee! Je hebt 2 jaar consumentenrecht bij de verkoper. In dit geval mediamarkt. Zij moeten dan ook de rekening betalen die Apple hun zou sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:57

nelizmastr

Goed wies kapot

golles schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Als je niet via Apple koopt hoeven zij zich alleen te houden aan een jaar fabrieksgarantie. Het tweede jaar verloopt dan exclusief via de verkoper. Wil je 2 jaar via Apple, dan moet je bij Apple zelf kopen. Heeft niks met zeggen te maken, dit is hoe het juridisch in elkaar steekt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:02
Daar vergist Apple zich toch mooi in.
Als jij je iMac gewoon als consument in NL (of een ander toen der tijd EU land) gekocht hebt hebben ze je minimaal twee jaar te geven.

Als je dat even uitlegt weten ze het vaak al gauw weer }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
spork schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Als jij je iMac gewoon als consument in NL (of een ander toen der tijd EU land) gekocht hebt hebben ze je minimaal twee jaar te geven.

Nee, hij heeft een overeenkomst met MediaMarkt, niet met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:13
Liripriscon, welkom op GoT :w

Je bent nu wel erg karig en onduidelijk in je posts. Zoals je ziet helpen we je graag. Maar je kan je posts verduidelijken met de edit-knop. Het is niet de bedoeling om meerdere keren onder elkaar berichten te plaatsen. Daarnaast verwachten we dat je in de TS al nodig informatie geeft. Het is nu eigenlijk alleen een foto. Let hierop in het vervolg! Verder gaat het topic nu richting consumentenrecht (garantie ja/nee), na past het wellicht meer in SF.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 22-06-2017 18:18 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
spork schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Nee daar vergis jij je in Spork. Apple geeft dan ook netjes 2 jaar garantie als je de apparatuur bij hen hebt gekocht. Fabrieksgarantie is iets heel anders dan de EU consumentenwetgeving. Die stelt dat het minimaal de verwachtte levensduur moet kunnen volhouden en dat reparaties met steeds afnemende kans mogelijk vergoed worden. Je hebt in nederland in de praktijk alleen 2 jaar garantie op een apparaat als dit als je dit bij de verkopende partij meldt (in dit geval dus de mediamarkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Excuus voor de karige posts, ik ben vaak vrij kort van stof. Dien ik nog iets toe te voegen?

Ontopic: ik ga zo met de mac naar mediamarkt Dordrecht, zal ik jullie op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Liripriscon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:37:
Ontopic: ik ga zo met de mac naar mediamarkt Dordrecht, zal ik jullie op de hoogte houden?
Yes plz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:02
supersnathan94 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Nee daar vergis jij je in Spork. Apple geeft dan ook netjes 2 jaar garantie als je de apparatuur bij hen hebt gekocht. Fabrieksgarantie is iets heel anders dan de EU consumentenwetgeving. Die stelt dat het minimaal de verwachtte levensduur moet kunnen volhouden en dat reparaties met steeds afnemende kans mogelijk vergoed worden. Je hebt in nederland in de praktijk alleen 2 jaar garantie op een apparaat als dit als je dit bij de verkopende partij meldt (in dit geval dus de mediamarkt).
Hmm, interessant.
Het is mij ooit anders uitgelegd O-)
Ik dacht dat producent altijd verantwoordelijk bleeft voor het geleverde product.
Hoewel dat zou beteken dat je met je iPhone bij Foxconn moet aankloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 22:45
supersnathan94 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Vandaag mijn iMac 27inch uit 2012 (zonder apple care garantie) opgehaald bij appelstore denhaag.
Deze heb ik weg gebracht voor reparatie, de iMac viel op random tijden uit.
Ze hebben kosteloos de harde schijf en het moederbord vervangen m.b.t consumentenwetgeving.

Ik heb wel eerst apple care gebeld en die heeft dit goed begeleid en wilde dat ik hem op de hoogte hield van het verloop van de reparatie.
Mijn advies is probeer een senior van apple care aan de lijn te krijgen die hebben namelijk meer bevoegdheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Netjes. Hebben ze je ook verteld wat er dan precies defect was of wisten ze dat zelf ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 22:45
supersnathan94 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:49:
Netjes. Hebben ze je ook verteld wat er dan precies defect was of wisten ze dat zelf ook niet?
Uit het testen van de harde schijf bleek dat deze defect was en vervangen

Maar de iMac bleef uitvallen en hebben daarom het moederbord ook vervangen
Het probleem is dus nu op gelost en konden ook niet aangeven wat er met het moederbord aan de hand was
De rest van de overige onderdelen zoals voeding was wel in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liripriscon
Hi hier ik weer, inmiddels heb ik na een lange procedure een nieuwe gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Liripriscon schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:49:
Hi hier ik weer, inmiddels heb ik na een lange procedure een nieuwe gekregen!
Dat is dan wel een erg lange procedure... waarom nu pas?
Pagina: 1