Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Vandaag heb ik een nieuw systeem gekocht (mobo, ram, videokaart en processor) en alles werkt prima, behalve de videokaart. Hij lijkt geen enkel teken van leven te vertonen, fans draaien niet en wordt niet herkent in windows.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Video: Gigabyte GTX 1060 3gb Windforce OC
Processor: Intel i5-7600
Moederbord: MSI B250M Bazooka
Voeding: Coolermaster Real Power 620W (nieuw uit verpakking maar al heel oud)
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 2x8GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Bios upgedate
Geprobeerd internal graphics card uit te zetten maar dit kan niet.
Slots wisselen kan niet (maar 1 16 slot)
Drivers installeren (installatie breekt af ivm. ontbreken videokaart)
CMOS reset

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn / wat ik nog meer kan doen?

Dank voor de hulp.
Sjaars

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Aangezien de fans niet eens aan gaan, hoe zeker weet je dat het de voeding (of voedingskabel) niet is?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Misschien een overbodige vraag, maar je hebt de kabels van de voeding goed in de pc zitten?

Zo ja, heb je een vriend of familielid met een pc waar de kaart in getest kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:29:
Aangezien de fans niet eens aan gaan, hoe zeker weet je dat het de voeding (of voedingskabel) niet is?
Dat weet ik niet zeker, de rest van het systeem krijgt wel iig wel stroom. De 6-pins kabel zou eventueel stuk kunnen zijn idd, lijkt me niet heel waarschijnlijk omdat hij net uit de verpakking komt. Kan eventueel morgen een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:32:
Misschien een overbodige vraag, maar je hebt de kabels van de voeding goed in de pc zitten?

Zo ja, heb je een vriend of familielid met een pc waar de kaart in getest kan worden?
Terechte vraag, maar die heb ik goed gecontroleerd. Helaas niet, nagenoeg iedereen heeft laptops. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Dat de fans niet draaien hoeft niet te betekenen dat hij niets doet, veel kaarten hebben fans die pas gaan draaien bij belasting.

Je hebt de monitor aangesloten gehad op de videokaart en niet op het moederbord?

En heb je misschien een oude gpu die je kan aansluiten om de voeding uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
CryRaven schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:51:
Dat de fans niet draaien hoeft niet te betekenen dat hij niets doet, veel kaarten hebben fans die pas gaan draaien bij belasting.
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij beginnen fans altijd wel even te draaien bij het opstarten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Hahn schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:52:
[...]
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij beginnen fans altijd wel even te draaien bij het opstarten.
Je hebt gelijk, dat detail is mij ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:51:

Je hebt de monitor aangesloten gehad op de videokaart en niet op het moederbord?

En heb je misschien een oude gpu die je kan aansluiten om de voeding uit te sluiten?
De monitor heb ik wel geprobeerd (via HDMI) maar dit geeft geen beeld. De voeding is wel vrij oud (ik meen een jaar of 8?), is het mogelijk dat er in die tijd is veranderd is qua voltage van de 6-pins? Heb daar niet zo gek veel verstand van eerlijk gezegd.

Een reserve videokaart heb ik helaas niet, enkel laptop-kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 00:51
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:32:
[...]

Dat weet ik niet zeker, de rest van het systeem krijgt wel iig wel stroom. De 6-pins kabel zou eventueel stuk kunnen zijn idd, lijkt me niet heel waarschijnlijk omdat hij net uit de verpakking komt. Kan eventueel morgen een nieuwe kopen.
dat komt de videokaart ook, en dat lijkt je wel waarschijnlijk? ;)
Assumption is the mother of all fuck- ups ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Pagina: 1