Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:25

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Beste tweakers,

Vorige maand heb ik aangegeven ontslag te willen bij mijn werkgever. Dit omdat onder andere afspraken van hun kant niet worden nagekomen (financiele afspraken wel, dat gaat prima) en ik het een beetje zat ben. Daarnaast werk ik heel veel en dat moet echt minder want ik hou dit niet vol.

Ik zou dus eigenlijk liever gisteren dan vandaag gestopt zijn met werken in dat bedrijf. Ik ben een workaholic en ik vind het echt wel belangrijk, maar er zijn bepaalde dingen die mij ernstig belemmeren in mijn functioneren. Uiteraard heb ik alles besproken met mijn werkgever maar die wil me hierin niet tegemoedkomen.

Nu heb ik echter een opzegtermein van 1 maand. Ik heb hier ivm het conflict alleen totaal geen zin in. Kan ik daarom ook per direct mijn ontslag indienen en nooit meer terugkomen?

Volgens internet kan het, mits er gegronde redenen zijn voor het ontslag. Echter zijn mondelinge beloftes niet nagekomen, dus ik kan het niet echt hardmaken. Ik ben geen type die zich ziekmeld en zo het bedrijf oplicht, ik wil het netjes afhandelen.

Weet iemand of ik gewoon direct wegkan?

Alvast bedankt,

Epic-gram

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sowieso ben je dan je WW kwijt. Misschien ook kans op schadevergoeding etc.

IMHO: niet doen, althans niet voor de reden die je noemt. Dat klinkt (van een afstandje) bepaald niet dringend.

Zie ook https://www.judex.nl/rech...p-staande-voet-nemen_.htm

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Waarom heb je vorige maand alleen aangekondigd ontslag te willen en niet direct ontslag genomen? Dan was je nu misschien al door die opzegtermijn heen geweest.

Verder kan je weg blijven, maar er kunnen wel gevolgen aan zitten.

Hoe kut het bedrijf ook is, de sleutel lijkt me communicatie. Bespreek met ze dat je er niet langer wilt blijven, kijk of je nog vakantiedagen hebt, etc. Zij hebben er ook niet veel aan als jij met tegenzin daar nog een maand gaat blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 21-06-2017 23:24 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je uberhaupt je ontslag al ingediend vorige maand? Zo ja, dan kan je over 7 werkdagen toch netjes weg? Heb je bespreekbaar gemaakt eerder weg te willen tegen inlevering van openstaand saldo vakantiedagen / vakantiegeld / bonus / whatever?

Conflict met werkgever; neem aan dat dit is vastgelegd? Zo ja, schakel je rechtsbijstand/advocaat in. Grote kans dat ook die jou verplicht te blijven en netjes alles moet afronden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt geen gegronde reden om per direct ontslag te nemen, weg blijven betekent dan werkweigering. Echter je werkgever kan daar niet heel veel meer aan doen dan ontslag op staande voet. Wellicht schadevergoeding eisen? Al lijkt mij dat lastig.

Maar wees gewoon een vent en zit die paar dagen nog uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 20:53
Ontslag némen op staande voet, kan alleen om zeer dwingende redenen (denk hierbij aan seksuele intimidatie). Je zal je dus aan je opzegtermijn moeten houden, anders kan je werkgever een schadevergoeding van je eisen. Je zit dus vast aan je opzegtermijn. Bedenk ook dat, als je ontslag néémt, je recht op WW vervalt.

Zie ook (onder meer): http://www.ondernemersplein.nl/regel/opzegtermijn/

[ Voor 10% gewijzigd door bernard038 op 21-06-2017 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dit niet meer een emotionele beslissing gelinkt aan je eerdere topic? Het verstandigste is om dit gewoon professioneel op te lossen en af te handelen en je aan de opzegtermijn te houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 01:07
Als je veel werkt heb je toch waarschijnlijk ook veel overuren die je kunt opnemen? Heb je nog vakantiedagen die je kunt opnemen? Uiteindelijk is een maand effectief maar 20 dagen. Misschien kun je die van je werkgever afkopen na aftrek van je overuren en vakantiedagen als je het echt zat bent?

klikkerdeklik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!

Vakantieuren heb ik inderdaad, maar die kan ik alleen in november en december gebruiken. Dus wss worden die nadat ik wegben gewoon uitbetaald.

Ik heb eind vorige maand aangegeven dat ik wilde vertrekken, maar mijn werkgever heeft mijn ontslagbriefje net te laat geregeld waardoor ik dus alsnog een maand extra moet werken. Zo'n soort bedrijf is het dus.

Misschien lijkt het overdreven, maar ik laat de details bewust weg. Ik ga niet al mijn vuile was buitenhangen.

Ik laat hier nogwel van me horen. Bedankt in ieder geval!

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

epic_gram schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:56:
maar mijn werkgever heeft mijn ontslagbriefje net te laat geregeld waardoor ik dus alsnog een maand extra moet werken.
Huh? Het enige wat van belang is, is de datum waarop jij schriftelijk je ontslag hebt ingediend. Dus dit snap ik niet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:57:
[...]

Huh? Het enige wat van belang is, is de datum waarop jij schriftelijk je ontslag hebt ingediend. Dus dit snap ik niet?
Is dat zo? Ik heb aangegeven dat ik wilde vertrekken en moest daarna een formulier invullen en ondertekenen. Dat formulier was er alleen veel te laat.

Ik ga er morgen nog even naar vragen. Bedankt voor je antwoord gambieter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

epic_gram schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:02:
Is dat zo? Ik heb aangegeven dat ik wilde vertrekken en moest daarna een formulier invullen en ondertekenen. Dat formulier was er alleen veel te laat.

Als het alleen mondeling is, dan wordt het een beetje welles/nietes; altijd alles schriftelijk doen, of per email minstens zodat er een datum is. Misschien dat je deze keer als leer-moment zult moeten zien, maar kijk of je correspondentie hebt die duidelijk gedateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb het de laatste keer mondeling gedaan, per email nogmaals en het bedrijf waar ik werkte was ook zo netjes dezelfde dag per mail te bevestigen. Daarna samen overeengekomen het bijna per direct in te laten gaan en dat uiteindelijk in de formulieren geregeld. Maar verder wat Gambieter zegt, als je het per mail had gedaan was dat voldoende maar als je daarna nog een formulier hebt ondertekend met een andere datum kan dat ook wel eens rechtsgeldig zijn. Hoe dan ook ben je er snel weg lijkt me - toch iets te vieren uiteindelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 23:15
epic_gram schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:02:
[...]

Als jij inderdaad op papier je ontslag kenbaar hebt gemaakt, begint je opzegtermijn op het moment dat deze door de werkgever ontvanger is. Dat deze er daarna een administratieve puinzooi van maakt, is een ander verhaal. Vandaar dat het ook gangbaar is de datum van uitdiensttreding te benoemen in die brief.

Vakantieuren heb ik inderdaad, maar die kan ik alleen in november en december gebruiken. Dus wss worden die nadat ik wegben gewoon uitbetaald.
Ook dit klopt weer niet. In beginsel is het zo dat werkgever de gelegenheid moet bieden om je vakantiedagen in te zetten, met minstens 1x per jaar een periode van 2 weken onafgebroken. Er kunnen wel weer regels gebonden zijn aan op welke termijn je een aanvraag moet doen. Verzoek mag dan enkel worden afgewezen om zwaarwegende redenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:58

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ShitHappens schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:26:
[...]

Ook dit klopt weer niet. In beginsel is het zo dat werkgever de gelegenheid moet bieden om je vakantiedagen in te zetten, met minstens 1x per jaar een periode van 2 weken onafgebroken. Er kunnen wel weer regels gebonden zijn aan op welke termijn je een aanvraag moet doen. Verzoek mag dan enkel worden afgewezen om zwaarwegende redenen.
Of 2x per jaar 1 week, het is niet verplicht om 2 weken achter elkaar toe te kennen. Dus de minimale vereiste is 2x 1 week óf 1x 2 weken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Dus ik zou ook 2 weken eerder kunnen kappen met mijn werk als ik gewoon eis dat mijn vakantiedagen gebruikt worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

epic_gram schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 05:22:
Dus ik zou ook 2 weken eerder kunnen kappen met mijn werk als ik gewoon eis dat mijn vakantiedagen gebruikt worden?
Eisen kan je altijd; inwilligen is een tweede. Als jouw functie relatief belangrijk is en jouw werkgever kan aannemelijk maken dat hij (ernstige) schade lijdt als je eerder je dagen wil opnemen, is er een kans dat je dus je dagen krijgt uitbetaald en tot de laatste minuut mag doorwerken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

epic_gram schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:16:

...Daarnaast werk ik heel veel en dat moet echt minder want ik hou dit niet vol. ...
Je kunt gedurende de opzegtermijn in iedet geval proberen een normaal aantal uren te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vakantieuren heb ik inderdaad, maar die kan ik alleen in november en december gebruiken.
Wat is dit voor iets vreemds?

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 22-06-2017 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geef aan dat je persoonlijk deze situatie je vermogen om te functioneren (en dus presteren) ernstig beperkt. Zoals ik dat van jou lees is dat de waarheid. Vraag vervolgens, met wederzijdse goedkeur, of je thuis kan zitten na een correcte overdracht. Geef duidelijk aan dat je dit ook onbetaald wilt doen.

Iets anders omschreven maar komt op het zelfde neer, met wederzijdse respect naar je werkgever toe. Die respect moet je altijd behouden! Als je dat niet doet, het komt altijd terug. Vooral als je in dezelfde sector wilt blijven.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:24
Je geeft aan dat je veel te veel werkt. In een CAO (of evt. arbeidstijden wet) staat vast en zeker hoevel overwerk je werkgever je kan verplichten, de rest is eigen keuze.

Vakantie mag, zoals eerder al werd aangegeven, alleen worden geweigerd in een bepaalde periode als de werkgever kan aantonen dat het bedrijf daardoor schade oploopt. Je moet wel een heel specifiek beroep hebben wanneer dat het geval is.

Mocht je een vaststellingsovereenkomst opstellen met je werkgever, laat deze eerst controleren voordat je tekent. Je recht op WW valt of staat met een vaststellingsovereenkomst, dat wil je niet verspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:47:
[...]

Dat is niet heel gek hoor? Dat hangt vooral van je branche af. Zo kan mijn vrouw met geen mogelijkheid vlak voor de zomer vakantiedagen opnemen in verband met dat haar branche op dat moment in hoogseizoen zit ( mag jij raden welke branche dat is)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bernard038
Bedankt
Ik heb eind vorige maand aangegeven dat ik wilde vertrekken, maar mijn werkgever heeft mijn ontslagbriefje net te laat geregeld waardoor ik dus alsnog een maand extra moet werken. Zo'n soort bedrijf is het dus.
Dit vind ik overigens wél vreemd. Op het moment dat jij je baas meedeelt dat je per, tenminste, vandaag + opzegtermijn ontslag neemt, heb je ontslag genomen. Om misverstanden te voorkomen zet je dit op papier, zodat voor iedereen duidelijk is, dat je en per wanneer ontslag neemt. Die brief stuurt de werknemer (hij/zij neemt immers ontslag).

De werkgever regelt de ontslagbrief, dus, niet. Meestal is een ontslag ook niet in zijn 'belang'. Je hebt zeker geen mailtjes van je werkgever waarin hij aangeeft dat je ontslag neemt (en dat hij iets met een formulier gaat doen?)

Ik hoop dat je kan regelen dat je, gedurende de laatste maand, je vrije dagen mag opmaken. Over het algemeen wordt aan werknemers die ontslag hebben genomen, niet gevraagd om over te werken (zeker niet als overwerk één van de redenen voor ontslag is. Maar lees even dit artikeltje van de FNV hierover: https://werkwacht.nl/artikel/overwerk-weigeren/

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door bernard038 op 22-06-2017 09:12 . Reden: Interpunctie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bernard038 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Dit vind ik overigens wél vreemd. Op het moment dat jij je baas meedeelt dat je per, tenminste, vandaag + opzegtermijn ontslag neemt, heb je ontslag genomen. Om misverstanden te voorkomen zet je dit op papier, zodat voor iedereen duidelijk is, dat je en per wanneer ontslag neemt. Die brief stuurt de werknemer (hij/zij neemt immers ontslag).
Waarschijnlijk heeft @epic_gram dan ook niet duidelijk aangegeven dat hij ontslag wilde nemen per direct met in acht nemende een opzegtermijn van 1 maand. Als je gewoon aangeeft graag ontslag te willen maar verder geen concrete stappen neemt leg je de bal volledig bij de werkgever neer.

Dit zijn nu net die situaties waarbij je assertief moet optreden en je zaken op orde moet hebben, anders zit je met een situatie waarbij je zelf de leiding niet meer hebt over je eigen vertrek.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Webgnome schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:10:
[...]

Dat is niet heel gek hoor? Dat hangt vooral van je branche af. Zo kan mijn vrouw met geen mogelijkheid vlak voor de zomer vakantiedagen opnemen in verband met dat haar branche op dat moment in hoogseizoen zit ( mag jij raden welke branche dat is)
Een werkgever kan inderdaad een specifieke periode vakantie weigeren. In dit geval wordt het hele jaar vakantie geweigerd behalve nov/dec en dát is wel raar (en niet toegestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Ik snap dat wel maar ik lees dat de TS alleen maar in twee vooraf bepaalde maanden maanden verlof mag opnemen. Dus een zomervakantie opnemen mag dan blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 13-04 19:28
RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Ik snap dat wel maar ik lees dat de TS alleen maar in twee vooraf bepaalde maanden maanden verlof mag opnemen. Dus een zomervakantie opnemen mag dan blijkbaar niet?
Nu is het bij ons al iets beter, maar tot enkele jaren terug mochten wij maar 2 dagen vrij kiezen per jaar. Dat is helemaal zo gek niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
cadsite schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:23:
[...]

Nu is het bij ons al iets beter, maar tot enkele jaren terug mochten wij maar 2 dagen vrij kiezen per jaar. Dat is helemaal zo gek niet.
Tsjah en toch zegt onze overheid dat je de gelegenheid moet krijgen om de wettelijke dagen op te maken
Ieder jaar vakantiedagen opnemen

U moet ieder jaar het wettelijk aantal vakantiedagen kunnen opnemen. Uw werkgever mag daar geen bezwaar tegen maken. Ook niet met een beroep op 'zwaarwegende bedrijfsbelangen'.
Sorry hoor, maar maar 2 dagen zelf kunnen invullen is in mijn visie niet zoals de wetgever dit voor ogen heeft. Het zou voor mij persoonlijk reden zijn om ergens niet te willen gaan werken.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 22-06-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, toen mijn vrouw nog werkte had ze ook mogelijkheden haar vakantiedagen op te nemen...

Het bedrijf ging de maand juli dicht dus die 22 dagen was iedereen verplicht vrij te nemen. De resterende 5 dagen mocht ze zelf weten wanneer, alleen niet in november en december. Er zijn mogelijkheden zat voor werkgevers om het werknemers lastig te maken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ten eerste: een ontslagbrief moet je altijd dateren. "Ik neem ontslag per <datum>" :)

Ten tweede: het is niet netjes, maar je kunt ook onder het kopje "verstoorde arbeidsrelatie" thuisblijven. Mijn vader had ooit ruzie met een werknemer en die was voor ons bedrijf ziekgemeld, maar mocht wel gewoon solliciteren bij andere bedrijven. Dus als je het echt niet meer trekt, kun je dit nog doen. We konden hem toen ook niet zelf ontslaan, omdat hij dus "ziek" was.

Heeft ons uiteindelijk 6 maanden salaris gekost...

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 22-06-2017 09:33 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:30:
Er zijn mogelijkheden zat voor werkgevers om het werknemers lastig te maken.
Ik heb even verder gezocht maar er lijken geen maxima te zitten aan het toewijzen van verplichte vakantiedagen..... 8)7

Je krijgt 25 vakantiedagen en daarvan vullen wij er 23 voor je in... ik bibber ervan!

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 22-06-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:03

shinchan03

Niels

Lethalis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:33:
Ten eerste: een ontslagbrief moet je altijd dateren. "Ik neem ontslag per <datum>" :)

Ten tweede: het is niet netjes, maar je kunt ook onder het kopje "verstoorde arbeidsrelatie" thuisblijven. Mijn vader had ooit ruzie met een werknemer en die was voor ons bedrijf ziekgemeld, maar mocht wel gewoon solliciteren bij andere bedrijven. Dus als je het echt niet meer trekt, kun je dit nog doen. We konden hem toen ook niet zelf ontslaan, omdat hij dus "ziek" was.

Heeft ons uiteindelijk 6 maanden salaris gekost...
Op het moment dat een werknemer zich ziek meld onder deze omstandigheden, dan moet je als werkgever deze ziekmelding niet accepteren en de medewerker verzoeken om zich gewoon te melden voor werk. Als de medewerker dat weigert, dan geldt dat gewoon als werkweigering. Indien de medewerker wel van mening is dat hij ziek is dan moet de bedrijfsarts worden ingeschakeld, die uiteindelijk zal oordelen of de medewerker ziek is. Op het moment dat je de ziekmelding accepteert, dan kun je inderdaad niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Soms kan afzien van de opzegtermijn in goed overleg met jer werkgever. Bij mijn vorige baan wilde ik gelijk weg omdat ik bij de nieuwe werkgever gelijk wilde en kon beginnen. Dat is toen met wederzijdse instemming geregeld. Probeer het als een win-win te brengen. Want die maand uitzingen met tegenzin van beide zijden is in niemand zijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 18:36

Misschien lijkt het overdreven, maar ik laat de details bewust weg. Ik ga niet al mijn vuile was buitenhangen.

Ik laat hier nogwel van me horen. Bedankt in ieder geval!
haha dat is hun probleem toch dat zij het te laat regelen, het geldt van moment dat jij die brief overhandigd. ik ben zelf ooit nog op 31 december naar kantoor gegaan om een brief op het bureau van de directeur neer te leggen. met een email er achter aan.

oh ik lees dat je het alleen mondeling gedaan hebt, tja heb je in ieder geval wat geleerd voor de volgende keer. Dat geldt voor alles,mondeling is geen reet waard! Maar je kan nog steeds die brief aanmaken en refereren aan dat gesprek op datum x. In principe heb jij toen ontslag genomen. En dat hele gebeuren met een formulier snap ik echt niet. Eigenlijk is het nu nog steeds zo dat je geen ontslag genomen hebt. Want dat formulier kan nu ook weer kwijt raken.

[ Voor 19% gewijzigd door mannowlahn op 22-06-2017 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
[...]

Dan wordt het tijd voor een andere baan.
Ik werk in de horeca en mag gewoon in het hoogseizoen op vakantie

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Mijn insteek: refereren aan de datum van mondeling ontslag, opperen dat je vakantiedagen op wilt nemen, duidelijk maken dat je het werk goed wilt overdragen en geen overwerk en zo meer doen. Met een beetje geluk loopt het met een sisser af. Met wat pech zich je daar nog een maand als de datum van ontslag betwist wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bernard038
Lethalis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:33:

TS heeft een arbeidsovereenkomst getekend. In deze arbeidsovereenkomst staat een opzegtermijn. TS neemt, in eerste instantie niet op de juiste wijze (schriftelijk) ontslag. Werkgever (waar TS al niet zoveel vertrouwen in had, zou lijkt het) haalt een truukje uit met een ontslagformulier. Maar feit blijft dat TS vergeten is om zijn ontslag schriftelijk aan te zeggen. Hij zit dus 'vast' aan de opzegtermijn.

Allerlei streken uithalen met 'ziek worden', wegblijven en wat dies meer zij lijkt me meer dan onverstandig en, sorry dat ik het zeg, ook een beetje kinderachtig. TS heeft een overeenkomst getekend, deze niet goed opgezegd en tja... dan moet je maar even op de spreekwoordelijke blaren zitten.

Volgens mij is de suggestie van @loeberce een heel redelijke. Ga met je werkgever in overleg en probeer samen uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:51
RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:47:
[...]

Inderdaad zeg. Ik neem aan dat dit staat vastgelegd in CAO (kleine kans), arbeidsovereenkomst of personeelshandboek. Dan had je dat vooraf kunnen weten en dan was ik persoonlijk daar nooit gaan werken.
Daarnaast moet je dergelijke regels als werkgever goed kunnen onderbouwen en ik kan me eigenlijk geen branche of beroep bedenken waarvoor dit dusdanig goed te onderbouwen is dat het bij een rechter stand houdt.
Mijn vorige werkgever probeerde ook ooit eens zo'n trucje. Dit hebben ze een jaar volgehouden (ik heb mij er overigens niet aan gehouden en gewoon buiten de "regels" om vakantie aangevraagd én gekregen), maar nadat ik ze erop wees dat dit niet was toegestaan hebben ze het weer ingetrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 09:22
Op het moment dat een werknemer zich ziek meld onder deze omstandigheden, dan moet je als werkgever deze ziekmelding niet accepteren en de medewerker verzoeken om zich gewoon te melden voor werk. Als de medewerker dat weigert, dan geldt dat gewoon als werkweigering. Indien de medewerker wel van mening is dat hij ziek is dan moet de bedrijfsarts worden ingeschakeld, die uiteindelijk zal oordelen of de medewerker ziek is. Op het moment dat je de ziekmelding accepteert, dan kun je inderdaad niks meer.
Wanneer een medewerker zich ziek meld, heb je als werkgever geen andere keuze dan dat te accepteren. De medewerker hoeft geen reden en zeker geen medische gegevens te geven. (Een werkgever die bij een ziekmelding vraagt wat er aan de hand is begaat eigenlijk al een overtreding. Al wordt dat dan natuurlijk vaak uit belangstelleng tussen collega's onderling gevraagd.)
Bij twijfel kan de werkgever je uiteraard wel op laten roepen door de bedrijfsarts/ arbo-art. Deze mag dan niet meer tegen je werkgever zeggen dan dat je wel of niet ziek bent, zonder verdere details. Hooguit mag hij zeggen binnen wat voor termijn een zieke medewerker weer beschikbaar zou kunnen zijn.

Ik ben het overigens met @bernard038 hierboven eens, dat het misbruik maken hiervan kinderachtig zou zijn.
Kinderachtig reageren wanneer anderen kinderachtig doen kan misschien redelijk lijken, maar het legitimeert alleen maar de kinderachtige actie waarop je reageert en het geeft de ander alleen nog maar meer redenen om kinderachtig te blijven doen.

[ Voor 12% gewijzigd door CivLord op 22-06-2017 10:58 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Beste tweakers,

Vorige maand heb ik aangegeven ontslag te willen bij mijn werkgever. Dit omdat onder andere afspraken van hun kant niet worden nagekomen (financiele afspraken wel, dat gaat prima) en ik het een beetje zat ben. Daarnaast werk ik heel veel en dat moet echt minder want ik hou dit niet vol.

Ik zou dus eigenlijk liever gisteren dan vandaag gestopt zijn met werken in dat bedrijf. Ik ben een workaholic en ik vind het echt wel belangrijk, maar er zijn bepaalde dingen die mij ernstig belemmeren in mijn functioneren. Uiteraard heb ik alles besproken met mijn werkgever maar die wil me hierin niet tegemoedkomen.
...
Dit lijkt mij prima redenen om jezelf ziek te melden. Klinkt alsof je tegen een burnout aan zit. Misschien niet voor de hele periode, maar minimaal een paar dagen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 17:43
bernard038 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:11:
[...]

De werkgever regelt de ontslagbrief, dus, niet. Meestal is een ontslag ook niet in zijn 'belang'. Je hebt zeker geen mailtjes van je werkgever waarin hij aangeeft dat je ontslag neemt (en dat hij iets met een formulier gaat doen?)

Ik hoop dat je kan regelen dat je, gedurende de laatste maand, je vrije dagen mag opmaken. Over het algemeen wordt aan werknemers die ontslag hebben genomen, niet gevraagd om over te werken (zeker niet als overwerk één van de redenen voor ontslag is. Maar lees even dit artikeltje van de FNV hierover: https://werkwacht.nl/artikel/overwerk-weigeren/

Succes!
Ik kan volledig akkoord gaan met bernard038 zijn post.

Met betrekking tot je vakantiedagen opnemen, in je opzegtermijn gelden geen algemene wettelijke regelingen, maar misschien dat jouw CAO of arbeidsovereenkomst iets anders vermeld.

Indien dat niet het geval is, kan jouw werkgever net als bij alle andere vakantieaanvragen jou deze weigeren mits hij kan aantonen dat jouw afwezigheid het bedrijfsbelang schaadt, en overgaan tot uitbetaling van die dagen in de eindafrekening.

Kortom, vakantie nu indienen en overleggen dus, success :).

En als je de volgende keer ontslag wil indienen lees je even in over het onderwerp i.p.v. impulsief een beslissing te nemen. Er zijn genoeg websites met nuttige informatie hier omtrent bijvoorbeeld: https://ontslag.nl/nieuws...-bij-einde-dienstverband/

Ik heb dit jaar voor ik ontslag indiende bij mijn vorige werkgever na 10 jaar trouwe dienst 4 weken vakantie verspreid over 2 maanden op voorhand schriftelijk vastgelegd. Mijn ontslag was tot in de puntjes voorbereid. Is misschien niet netjes maar men kwam schritelijke afspraken niet na dus tijd om te vertrekken na 10 jaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 20:41

Punkrocker

Mostly harmless

RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Ik heb even verder gezocht maar er lijken geen maxima te zitten aan het toewijzen van verplichte vakantiedagen..... 8)7

Je krijgt 25 vakantiedagen en daarvan vullen wij er 23 voor je in... ik bibber ervan!
Hoe zit dat in het onderwijs?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
@Punkrocker
Daar worden alle vrije dagen vooraf ingevuld. Leerlingen kunnen tussendoor spijbelen, leraren niet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Punkrocker schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Hoe zit dat in het onderwijs?
Ik werk toevallig in het onderwijs in een ondersteunende functie. Vakanties zijn feitelijk verplichte vrije dagen maar daarnaast krijg je nog voldoende compensatieuren om zelf in te vullen.

@bernard038 ook docenten hebben compensatieuren om zelf in te vullen.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 22-06-2017 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
De fuck?

Een ontslagbrief maak je zelf. Iets in de trant van "Hoi, ik 'epic_gram' dien bij deze mijn ontslag in. Met inachtname van mijn 1 maand opzegtermijn betekent dat dat X mijn laatste werkdag zal zijn". Hiermee ga je naar je manager en dit laat je tekenen. Je geeft hem een kopie en houdt het origineel.

Dat je hier op hebt zitten wachten heb je aan jezelf te danken.

Dat er dan nog iets officieels vanuit je werkgever geregeld moet worden moeten ze zelf weten maar wettelijk heb je dan aan al je plichten gedaan en je kunt het bovendien bewijzen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 22-06-2017 12:38 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 20:41

Punkrocker

Mostly harmless

RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:36:
[...]

Ik werk toevallig in het onderwijs in een ondersteunende functie. Vakanties zijn feitelijk verplichte vrije dagen maar daarnaast krijg je nog voldoende compensatieuren om zelf in te vullen.

I rest my case. :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Welke case precies? :)
Door de vele vakanties heb ik niet heel veel behoefte om heel veel extra vrij te nemen, maar als ik commercieel zou werken dan zou ik niet accepteren als m'n werkgever me maar 2 dagen toestaat om zelf in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:36:
[...]

Hmmmm in de tien jaar dat ik in het mbo werkte, kon ik, buiten de vakanties om, geen hele dagen vrij nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
bernard038 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:42:
[...]

Hmmmm in de tien jaar dat ik in het mbo werkte, kon ik, buiten de vakanties om, geen hele dagen vrij nemen.....
Okay. Dat is hier geen issue. Heb zelf nog ruim 50 uur staan tot 1 augustus die ik vrij mag opnemen. Maar ik zie vaak zat dat docenten buiten de vakanties om verlof nemen.

maar we gaan wel wat offtopic zo.

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 22-06-2017 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bernard038
RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:44:
[...]
maar we gaan wel wat offtopic zo.
Hoezo? We zijn toch geen beautytips of recepten aan het uitwisselen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:58
Het is toch aan te raden om ontslag te nemen met wederzijds goedvinden met je werkgever. Probeer het uit te praten en je probleem op tafel te leggen en geef aan dat je met wederzijds goedvinden samenwerking wilt stopzetten en ontslag neemt (rede; burnout verschijnselen). Indien je werkgever goed meewerkt, kan je ook nog evt. een nieuw persoon inwerken, werk overdragen ter tegemoetkoming.

Afhankelijk van je aard van je ontslag kan je nog ww krijgen en mits met goed werkgeverschap krijg je ook nog een getuigschrift mee en mag je je vakantiedagen opmaken (vakantiedagen kost werkgever net zo veel geld, of je het opneemt of laat uitbetalen). Transitievergoeding kan je ook nog meekrijgen en over onderhandelen.

Als je abrupt zo ontslag neemt, snij je jezelf alleen maar in de vingers. En bij je nieuwe baan gaan ze vragen stellen over je werkverleden en kunnen ze ook nog contact met je oude werkgever opnemen (want, referentie). Wat meer rationaliteit kan in ieder geval geen kwaad.

Indien je het niet uit kan praten, dan is de laatste optie om je ziek te melden, maar dan kom je alleen maar in een nog ergere sleur terecht.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Monkeydancer schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:09:
Het is toch aan te raden om ontslag te nemen met wederzijds goedvinden met je werkgever. Probeer het uit te praten en je probleem op tafel te leggen en geef aan dat je met wederzijds goedvinden samenwerking wilt stopzetten en ontslag neemt (rede; burnout verschijnselen). Indien je werkgever goed meewerkt, kan je ook nog evt. een nieuw persoon inwerken, werk overdragen ter tegemoetkoming.
Volgens mij heeft de TS daar niet veel zin in.
Afhankelijk van je aard van je ontslag kan je nog ww krijgen en mits met goed werkgeverschap krijg je ook nog een getuigschrift mee en mag je je vakantiedagen opmaken (vakantiedagen kost werkgever net zo veel geld, of je het opneemt of laat uitbetalen). Transitievergoeding kan je ook nog meekrijgen en over onderhandelen.
De TS wil weg dus waarom zou de werkgever een transitievergoeding meegeven?
Als je abrupt zo ontslag neemt, snij je jezelf alleen maar in de vingers. En bij je nieuwe baan gaan ze vragen stellen over je werkverleden en kunnen ze ook nog contact met je oude werkgever opnemen (want, referentie). Wat meer rationaliteit kan in ieder geval geen kwaad.
Referentie mag nooit negatief zijn.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MrSleeves schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:41:
[...]

_O- _O- _O- _O-

Officieel niet nee, nu de praktijk nog.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jp
  • Laatst online: 27-02 12:45

jp

MrSleeves schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:41:
Klopt. Maar "We kunnen bevestigen dat MrSleeves hier gewerkt heeft van datum tot en met datum in de functie van functie. Verder doen wij geen mededelingen."
Dan weet je als toekomstig werkgever wat er bedoeld wordt, terwijl je referentie strict genomen niet negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
@voorgaande posters,

Volgens mij is de baan van TS niet zijn primaire bron van inkomsten, anders zou hij minder geneigd zijn om zo plots ontslag te nemen lijkt mij.....

Referenties mogen pas ingewonnen worden na toestemming sollicitant. De sollicitant geeft aan wie er bij de oude werkgever gebeld kan worden. Denk je nu werkelijk dat ik, zonder te weten wie ik moet spreken, zomaar een oud-werkgever bel? Man! ik heb wel wat beters te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 07-05 22:18
bernard038 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:57:
@voorgaande posters,

Volgens mij is de baan van TS niet zijn primaire bron van inkomsten, anders zou hij minder geneigd zijn om zo plots ontslag te nemen lijkt mij.....
Dat zijn meerdere aannames in 1 zin, die volgens mij niet kloppen :)

Maar laten we het voor de zekerheid even vragen aan @epic_gram: is de baan waar het hier om gaat je hoofdbaan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:22
Daarnaast werk ik heel veel en dat moet echt minder want ik hou dit niet vol.
Ik neem aan dat je een contract hebt voor 40u per week? Ik zou i.i.g. vanaf nu beginnen om gewoon de uren te maken volgens contract en geen extra uren te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Angeloonie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:49:
[...]

_O- _O- _O- _O-

Officieel niet nee, nu de praktijk nog.
Ja, ik had er nog tekst achter staan, maar ik dacht ach.. ;)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ja hoor wederzijds goedkeuring, meeste werkgevers vinden dat prima en dan kun je ook UWV aanvragen. Anders lekker in dienst blijven en precies doen volgens contract. Dus 9-5 mentaliteit. Ah ja paar maanden ziektewet met een burn out kan ook, kun je wat tot rust komen. En daarna op therapeutische basis weer aan de gang, dus paar uur per dag. Ja in NL hebben werknemers nog wat opties, helaas steeds minder en straks niks meer. Dus laat je vooral niet mindfucken, we zijn al genoeg slaaf van deze maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Laatst online: 06-05 16:38
Monkeydancer schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:09:
Ongeacht de kosten voor de werkgever, een persoon op verlof verdient geen geld voor het bedrijf. Afhankelijk van de functie van de werknemer kan het zeker veel geld "schelen", en daarmee de voorkeur van de werkgever voor opnemen of uitbetalen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike6383
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-07-2023
jp schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Klopt. Maar "We kunnen bevestigen dat MrSleeves hier gewerkt heeft van datum tot en met datum in de functie van functie. Verder doen wij geen mededelingen."
Dan weet je als toekomstig werkgever wat er bedoeld wordt, terwijl je referentie strict genomen niet negatief is.
Dat is precies wat veel bedrijven standaard sturen. Ongeacht wie de ex-werknemer is.

edit, ontopic: de dag dat je zei dat je ontslag nam, is de dag waarop de opzegtermijn in is gegaan. Of dat nou vastgelegd is op papier of niet. Geen rationele werkgever zal je voor het gerecht te slepen als je daar bij blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door mike6383 op 22-06-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

bernard038 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:57:
@voorgaande posters,

Referenties mogen pas ingewonnen worden na toestemming sollicitant. De sollicitant geeft aan wie er bij de oude werkgever gebeld kan worden. Denk je nu werkelijk dat ik, zonder te weten wie ik moet spreken, zomaar een oud-werkgever bel? Man! ik heb wel wat beters te doen!
Hij werkt 70 uur in de week en jij denkt dat het niet zijn "hoofdbaan" is?

Foutje :F

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 23-06-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:56
Als TS echt zo tegen een burn-out aan lijkt te zitten, dan zou ik het nu alsnog anders aanpakken.

Stuur een aangetekende brief dat je ontslag in een moment van opwelling hebt gemaakt. En draai het terug.. De werkgever is namelijk verplicht om na te gaan of een werknemer wel het ontslag meent (insert juiste jurische termen).

Ga ondertussen naar de bedrijfsarts en huisarts, pak een diagnose en ga je ziek melden.

Vanuit daar verder werken. Maar zomaar ontslag nemen is wel het domste wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
@Standeman Oeps! Daar (waar?) Heb ik overheen gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Laatst online: 13-04 19:28
RodeStabilo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Dat is een mes dat snijdt aan 2 kanten.
De ruzies onder collega's waarvan ik al genoeg voorbeelden elders gezien heb zijn heel vaak door het niet overeenkomen wie wanneer zijn verlof mag opnemen.
Prioriteit voor de eerste aanvrager/kinderen/verlof van partner/geen partner/...
Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat we maar 4 à 5 dagen per jaar kunnen kiezen.
Er is altijd nog sociaal verlof of onbetaald verlof als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

@epic_gram
Dat je het netjes wilt oplossen is 1+ ga hierom een gesprek aan,
werk van te voren uit wat je "voorstel is"
Maar hoe zeker ben je van een nieuwe baan of kan je de periode werkeloos makkelijk overbruggen ?

afhankelijk van huidige stand van zaken kan je een aantal dingen doen
- netjes afwikkelen
- minder netjes afwikkelen (tactisch)
- je werkgever uitschelden voor <insert reden voor ontslag op staande voet>

Als je het netjes wilt overbruggen, zou ik met je werkgever afstemmen dat je 1:1 overkan gaan naar een nieuwe werkgever na overdracht van je "kennis". stem hier een vaste maar een wederzijdse redelijke periode af.
Geef aan wat je "hindernissen" zijn tijdens de werkzaamheden en deze reden zijn om voor jou verder te kijken.

Als de werkgever dingen niet nakomt of te laat, kan je dat voorbeeld gerust volgen.
er zijn allerlei manieren om binnen de lijnen te blijven waar iedereen behalve jij last van hebt.
bekijk het als een experiment hoe mensen op zaken reageren :)
en bevalt het niet kan je altijd even laten vallen dat je hoofdpijn krijgt van het gezeur en daarom overweegt een ziek melding .. dit kan je ELK MOMENT van je werktijd doen..

dus ook halverwege de vergadering kan je gewoon gaan bellen naar de huisarts ..

een werkgever is je verplicht om de mogelijkheid te geven om de vrijedagen op te laten nemen, echter hij hoeft ze niet toe te kennen op het moment dat jij dat wil. alleen hij moet wel met goeie argumenten komen (economische schade bv) als hij het weigert. ..
Dus zomaar weigeren ... is niet aan de hand. maar ja "stress en ziekmelden " komt op hetzelfde neer.. als hij niet in zou stemmen .. . dus voor hem de keuze om de vakantie niet te geven pakt vaak slecht(er) uit.

ps bij een burnout via de dokter .. is het niet noodzakelijk om thuis in een hoekje te zitten men adviseert vaak erop uit te trekkenn en positieve dingen te doen(bv baan zoeken)

de persoon die het bedrijf langsstuurt of verzoekt op een locatie te komen kan niet boven een arts uit ..
en medische inzage in je dossier mag alleen met jou toestemming ..

als jij de regels kent (wettelijk) en cao kan je werkgever je het lastig maken .. door bv te pesten ..
maar jij kan dat net zo hard terug doen .. bv alles wat je mondeling hoort gewoon naast je neer te leggen ..
doen ze het schriftelijk .. "bevestigen" dan neem je er acht van en doet een wedervoorstel die wat minder praktisch is voor hun .. maar teken niks en zeg/schrijf niks bevestigends en legt het bv via mail even vast.
Standeman schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:05:
[...]

Serieus? Heb je het topic wel gelezen? Hij werkt 70 uur in de week en jij denkt dat het niet zijn "hoofdbaan" is? 8)7
bernard038 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:45:
ik zie het ook niet,

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat staat niet in dit topic, maar in een afgeschermd deel van het forum (HK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
70 uur per week? Dan is het misschien verstandig om je op je gezondheid te richten in plaats van de opzegtermijn. Dus eerst die uren naar beneden zien te halen, want anders stort je dadelijk als je net weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theesipper
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2022
Als ik de werkgever was zou ik je zo snel mogelijk laten gaan zodra de overdracht hebt geregeld. Iemand op kantoor die er eigenlijk niet wilt zijn, is niet motiverend voor de team. Ik denk dat het prima bespreekbaar is.

Digital marketeer, food addict en thee expert bij teasenz.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ah, dat komt inderdaad uit een ander topic. Excuses moi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
gambieter schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:30:
[...]

Dat staat niet in dit topic, maar in een afgeschermd deel van het forum (HK).
Oeh! Een geheim forum waat Tweakers hun meest intieme geheimen delen! Spannond! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Ja ik werk inderdaad 70 uur, waarvan 40 bij dit bedrijf en de rest bij een ander bedrijf, studie en ik heb nog freelance beunwerk erbij.

Financieel kan ik het ook makkelijk hebben om hier weg te gaan. Ik wil ook geen ww uitkering of ziekmelden enzo, zo ben ik totaal niet. Ik heb alleen die tijd nodig. (En qua werkzekerheid zit het ook wel goed, ik heb eventueel al een andere baan waar ik 20 uur kan gaan werken)

Anyhow, vandaag zou ik gesprek hebben alleen was de baas er niet. Dus ik ga morgenavond sowieso ff dat briefje schrijven en maandag gelijk laten ondertekenen door de baas.

En tja, die extra maand is dan niet anders als ik jullie begrijp. Misschien kan ik nog wat regelen met mijn vrije dagen en overuren maar ik ben bang van niet.

Wederom bedankt voor jullie antwoorden! Ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 7% gewijzigd door epic_gram op 23-06-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:18
epic_gram schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:09:
Anyhow, vandaag zou ik gesprek hebben alleen was de baas er niet. Dus ik ga morgenavond sowieso ff dat briefje schrijven en maandag gelijk laten ondertekenen door de baas
Ik zou dat briefje ook even naar hem mailen (met je privéadres in de BCC), dan zit je in ieder geval goed, ook als je je baas helemaal niet spreekt volgende week omdat jij of jouw baas niet op kantoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Goed idee, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Update: Juli is mijn laatste werkmaand, helaas kan ik mijn overuren en vrije dagen niet opnemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zo is het dan - kan je er wel van op vakantie.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Ja ik ben blij dat het einde in zicht is. Het is een maandje doorwerken, maar ik ga er het beste van maken. Dus vol gas shinen als een diamond zoals ik in het begin daar ook werkte.

Mijn baas baalt er wel van dat ik wegga, ik baal dat het zo gelopen is. Dus nu gewoon netjes afhandelen en met een opgeheven hoofd het pand verlaten.

Ik wil jullie onzettend bedanken voor alle reacties! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Je instelling siert je en dat verdient zich terug - je collega's onthouden dat soort dingen en het is echt een kleine wereld. Happy trails!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik had me gewoon op maandagochtend ziekgemeld met de mededeling ontzettend beroerd te zijn. En dan net zo lang in die ziektewet blijven hangen totdat je ontslag krijgt, heb je tenminste, naast je ziektegeld (wat je heel lang kunt trekken feitelijk) ook nog recht op ww.

Door op zondagmiddag in een emotionele bui zelf ontslag te nemen ben je een dief geweest van je eigen portemonnee.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Snowwie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:19:
[...]

Ik had me gewoon op maandagochtend ziekgemeld met de mededeling ontzettend beroerd te zijn. En dan net zo lang in die ziektewet blijven hangen totdat je ontslag krijgt, heb je tenminste, naast je ziektegeld (wat je heel lang kunt trekken feitelijk) ook nog recht op ww.

Door op zondagmiddag in een emotionele bui zelf ontslag te nemen ben je een dief geweest van je eigen portemonnee.
Gelukkig zijn we niet allemaal van die types die zoveel mogelijk geld uit de samenleving willen trekken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...] van andermans portemonnee.
FTFY & succes met je karma IRL. Gratis geld bestaat niet en hoe belachelijk is het om iemand die het uiteindelijk op een nette manier gaat oplossen aan te spreken op het feit dat het ook ten koste van de belastingbetaler kan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
[...]

Bedankt voor je mening, maar ik kan hier niks mee. Het is niet zo dat ik in een emotionele bui ontslag heb genomen. Mijn werkgever wilde mij juist houden en ik moest echt zeuren om weg te mogen. Ik heb meerdere keren gevraagd om mijn ontslag, en in de tussentijd heb ik genoeg tijd gehad om erover na te denken.

Ziekmelden enzo vind ik eigenlijk intens triest, ookal heb je het niet naar je zin op je werk. Je hebt ooit zelf gekozen om die baan te nemen en dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen. Als je een kind neemt trap je die ook niet op zn 18e het huis uit toch? Juist omdat ik financieel niet afhankelijk ben van dat werk, zie ik het als een wederzijdse overeenkomst die je sluit met je werkgever. Ik werk niet voor een baas, ik werk voor mezelf in het bedrijf. Ik heb het bedrijf wat te bieden, en het bedrijf heeft mij ook wat te bieden. Ik wilde daar werken, dus dan doe ik dat. Het bedrijf is formeel gezien altijd haar afspraken nagekomen dus dan doe ik dat ook. Zo hoort het mijns inziens. Nu is voor mij de koek op, en wil ik verder met mijn leven. Dat betekend dat ik dit gewoon netjes afsluit en verder ga naar de volgende stap.

Ik kan me van jou nog wat politiek linkse topics herinneren, maar dat is niet hoe ik ben. Ik zie een WW uitkering als een sociaal vangnet voor mensen die echt niet kunnen werken. Ik mankeer niks aan mijn handjes dus ik heb dat niet nodig. Na juli ga ik gewoon een paar weken op vakantie en daarna begin ik in september weer met mijn nieuwe collegejaar en werk. Hard werken, iets moois opbouwen en het heft in eigen handen nemen is mijn levensfilosofie, ik hoop dat je zelf ook (ooit) inziet dat de slachtofferrol die je hierboven beschrijft je niks opbrengt. Er zijn al teveel mensen in Nederland die op deze manier lopen te rotzooien, we gaan er als land aan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Nu online
Tsurany schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:24:
Gelukkig zijn we niet allemaal van die types die zoveel mogelijk geld uit de samenleving willen trekken...
Dat blijven altijd makkelijke statements voor mensen die geen gebrek aan geld hebben.
Wacht maar totdat je echt een keer zonder zit. Dan ga je ook wel onder elke steen kijken wat er te halen valt.
franssie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:36:
FTFY & succes met je karma IRL. Gratis geld bestaat niet en hoe belachelijk is het om iemand die het uiteindelijk op een nette manier gaat oplossen aan te spreken op het feit dat het ook ten koste van de belastingbetaler kan?
Ehmmm...de belastingbetaler betaald niets, want de WW en ZW zijn volksverzekeringen. Pas als hij aanspraak maakt op de bijstand dan is er sprake van belastinggeld dat gebruikt wordt.
epic_gram schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:38:
[...]

Bedankt voor je mening, maar ik kan hier niks mee. Het is niet zo dat ik in een emotionele bui ontslag heb genomen. Mijn werkgever wilde mij juist houden en ik moest echt zeuren om weg te mogen. Ik heb meerdere keren gevraagd om mijn ontslag, en in de tussentijd heb ik genoeg tijd gehad om erover na te denken.

Ziekmelden enzo vind ik eigenlijk intens triest, ookal heb je het niet naar je zin op je werk. Je hebt ooit zelf gekozen om die baan te nemen en dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen. Als je een kind neemt trap je die ook niet op zn 18e het huis uit toch? Juist omdat ik financieel niet afhankelijk ben van dat werk, zie ik het als een wederzijdse overeenkomst die je sluit met je werkgever. Ik werk niet voor een baas, ik werk voor mezelf in het bedrijf. Ik heb het bedrijf wat te bieden, en het bedrijf heeft mij ook wat te bieden. Ik wilde daar werken, dus dan doe ik dat. Het bedrijf is formeel gezien altijd haar afspraken nagekomen dus dan doe ik dat ook. Zo hoort het mijns inziens. Nu is voor mij de koek op, en wil ik verder met mijn leven. Dat betekend dat ik dit gewoon netjes afsluit en verder ga naar de volgende stap.

Ik kan me van jou nog wat politiek linkse topics herinneren, maar dat is niet hoe ik ben. Ik zie een WW uitkering als een sociaal vangnet voor mensen die echt niet kunnen werken. Ik mankeer niks aan mijn handjes dus ik heb dat niet nodig. Na juli ga ik gewoon een paar weken op vakantie en daarna begin ik in september weer met mijn nieuwe collegejaar en werk. Hard werken, iets moois opbouwen en het heft in eigen handen nemen is mijn levensfilosofie, ik hoop dat je zelf ook (ooit) inziet dat de slachtofferrol die je hierboven beschrijft je niks opbrengt. Er zijn al teveel mensen in Nederland die op deze manier lopen te rotzooien, we gaan er als land aan kapot.
toon volledige bericht
Sorry, had het topic niet helemaal correct door gelezen, ik dacht dat het hier om een enkele baan ging waar je diep ongelukkig was. Nu inmiddels wel, en nu zie ik ook duidelijker hoe de vork in de steel zit. Op dat vlak staan wij qua filosofie lijn recht tegen over elkaar. Als je inderdaad financieel niet afhankelijk bent van die werkgever dan heeft ziek melden inderdaad weinig zin, idem geldt voor het aanvragen van de WW. Tja, uiteindelijk moet je toch voor je zelf opkomen, op een nette manier kan dat gerust. Dan maar heel formeel dat je aangeeft dat je je arbeidscontract wenst te beëindigen en dat je je resterende maand nog volmaakt en dat je je best zult doen tot de laatste werkdag en dat je eventueel ook inzetbaar bent om een nieuwe werknemer aldaar in te werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Snowwie op 28-06-2017 22:28 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Snowwie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:24:
[...]

<>

Ehmmm...de belastingbetaler betaald niets, want de WW en ZW zijn volksverzekeringen. Pas als hij aanspraak maakt op de bijstand dan is er sprake van belastinggeld dat gebruikt wordt.
<>
Of je het nu premie noemt of belasting, de werkemer en/of werkgever betaald. Dat is een semantische discussie die ik graag met je in een ander topic aanga {-}.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:34:
[...]

Of je het nu premie noemt of belasting, de werkemer en/of werkgever betaald. Dat is een semantische discussie die ik graag met je in een ander topic aanga {-}.
Van jouw bruto loon ja. "Verzekeringen" die iedere werknemer verplicht moet betalen voor zowel WW als ZW.
Van mij mag je er gerust een topic over openen. Ik zie de link wel verschijnen.
< zo niet, dan discussiëren we er hier niet over verder, want ik wil TS z'n topic niet kapen - en als je al een topic opent, niet in AWM, want daar kan ik niet in >

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Snowwie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:24:
[...]

Dat blijven altijd makkelijke statements voor mensen die geen gebrek aan geld hebben.
Wacht maar totdat je echt een keer zonder zit. Dan ga je ook wel onder elke steen kijken wat er te halen valt.
Nee, dan ga ik hard aan de bak om een baan te zoeken. Dan ga ik niet liegen dat ik ziek ben en de ziektewet in springen.
Indirect wordt het betaald van gemeenschapsgeld. Of dat nu via belasting op loon gaat, verzekeringen die een werkgever moet betalen of via een andere methode, het blijft geld dat door de maatschappij als geheel wordt betaald. Op het moment dat mensen meer en meer gebruik gaan maken van dat geld zal er toch meer betaald moeten worden. En dat komt weer bij werkgevers terecht en die zullen daarom weer minder lonen kunnen betalen.

Als je niet snapt hoe een verzorgingsstaat werkt moet je er misschien maar geen uitspraken over doen.
Sorry, had het topic niet helemaal correct door gelezen,
;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
update: Afgelopen tijd zijn er onwijs veel dingen veranderd in het bedrijf voor mij. Alleen maar positief! Ik heb opslag, een nieuwe werkplek, nieuwe computer, nieuwe tools, andere afdeling en ook het werk waarop ik eigenlijk gesolliciteerd had.

Zo mooi allemaal, dat ik eigenlijk begin te twijfelen of ik hier terug moet komen als ik straks afgestudeerd ben. Ik had vandaag echt heel veel plezier in mijn werk :)

Dus lieve mensen, die laatste maand zal voorbij vliegen als een straaljager en het afscheid straks zal ook wat zwaarder worden dan ik eigenlijk dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

epic_gram schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:05:
update: Afgelopen tijd zijn er onwijs veel dingen veranderd in het bedrijf voor mij. Alleen maar positief! Ik heb opslag, een nieuwe werkplek, nieuwe computer, nieuwe tools, andere afdeling en ook het werk waarop ik eigenlijk gesolliciteerd had.

Zo mooi allemaal, dat ik eigenlijk begin te twijfelen of ik hier terug moet komen als ik straks afgestudeerd ben. Ik had vandaag echt heel veel plezier in mijn werk :)

Dus lieve mensen, die laatste maand zal voorbij vliegen als een straaljager en het afscheid straks zal ook wat zwaarder worden dan ik eigenlijk dacht.
Waarom ben je zo definitief in je keuzes? Waarom ga je niet in gesprek met je werkgever over wat je interessant vind en wat niet? Wellicht kunnen ze tegemoet komen aan je wensen. Vooral als ze denken dat je waardevol bent voor het bedrijf.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Omdat ik niet alles kan. Ik werk al teveel nu. Maar toch, als dit eerder was gebeurd had ik een andere keuze gemaakt. Nu dit zo is gelopen en het komt wel goed, ik vind wel weer een nieuwe uitdaging. Ik heb ook gewoon andere dingen aan mijn hoofd momenteel dus het stoppen bij dit bedrijf is ook iets wat 99/100 mensen zou doen in mijn situatie. Straks als ik afgestudeerd ben ga ik wel weer aan het werk bij dit bedrijf, mocht ik er dan nogsteeds zin in hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Stemmen met je voeten werkt soms. Het bedrijf heeft wel laten zien dat ze niet luisteren totdat je je ontslag indient. Ik zou meer dan drie maal denken om daar naar terug te gaan en zeker niet gelijk na je afstuderen, misschien later als je echt ervaring hebt en echt zelf eisen kunt stellen, immers :"je eerste baan krijg je, de tweede kies je".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:40

Stoney3K

Flatsehats!

epic_gram schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:46:
Update: Juli is mijn laatste werkmaand, helaas kan ik mijn overuren en vrije dagen niet opnemen :(
Onzin, de werkgever is verplicht om die je te betalen als je ze niet als verlof hebt opgenomen.

Per brief aandringen en als je geen geld ziet in gebreke stellen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stoney3K schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:33:
[...]

Onzin, de werkgever is verplicht om die je te betalen als je ze niet als verlof hebt opgenomen.

Per brief aandringen en als je geen geld ziet in gebreke stellen.
Hij zegt toch niet dat ze die uren niet uitbetalen? Enkel dat ze hem die uren niet laten opnemen als vrije dagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Even een update: ik ben zojuist thuisgekomen van mijn laatste dag werken. Alles goed en wel, netjes afgesloten.

Nu heb ik komende maand helemaal niks in mijn agenda staan, behalve een theorie examen voor mijn motorrijbewijs. Mijn vriendin is fulltime aan het werk bij haar nieuwe werk. Dus, ik heb een maand vakantie en geen idee wat ik moet doen. Iemand hier ideeen? 8) _/-\o_ oOo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 13:17

thijsco19

KTM 990 SMT

Motor rijbewijs zsm halen en lekker rijden!!
:Y d:)b Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kijken of je een drie daagse cursus kan boeken, is mij erg goed bevallen. Wel eerst theorie doen. Of koop een museum jaarkaart een bezoek alles wat je al eens had willen zien, is alleen in je eigen tempo vaak indrukwekkender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
- keuken goed uitruimen en schoonmaken
- idem voor de schuur
- idem voor de kledingkast
- idem voor badkamer
- idem voor de tuin
- idem voor de rame
- idem voor de dakgoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16

Daar spreekt toch wel een beetje waardering uit, te weinig en te laat waarschijnlijk maar toch.
Hoe dan ook was die 70 uur + stdie en wat freelance werk waar je het over had niet echt houdbaar lijkt me. Ookal was het allemaal wel van begin af aan goed geregeld geweest.

Wat voor soort baan in welke sector was dit eigenlijk? Dat kan ik nergens uit het verhaal opmaken.
epic_gram schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:06:
Even een update: ik ben zojuist thuisgekomen van mijn laatste dag werken. Alles goed en wel, netjes afgesloten.

Nu heb ik komende maand helemaal niks in mijn agenda staan, behalve een theorie examen voor mijn motorrijbewijs. Mijn vriendin is fulltime aan het werk bij haar nieuwe werk. Dus, ik heb een maand vakantie en geen idee wat ik moet doen. Iemand hier ideeen? 8) _/-\o_ oOo *O*
Allereerst vooral goed dat het positief is afgesloten. Zo hou je wellicht nog referenties over etc ipv, altijd waardevol aan het begin van een carriere. Gedoe met uit protest ziekmelden etc moet je inderdaad niet willen.

Er zijn inderdaad allerlei regels waar je op terug kan vallen. Tenzij er een bijzondere situatie is waarbij de werkgever bijvoorbeeld in gebreke is heb je normaal een opzegtermijn, hoe lang die is dat is afhankelijk van je overeenkomst. Net zoals je een opzegtermijn hebt bij ontslag van de werkgever uit (tenzij je zelf echt verwijtbaar bent). Meeste werkgevers zitten er echter helemaal niet op te wachten iemand tegen zijn zin aan de maximale termijn te houden en dan is er in onderling overleg vaak best wat af te spreken. Dit keer blijkbaar niet.

Als ik het zo lees was je met veel dingen tegelijk bezig. Gebruik die maand om uit te rusten, sporten etc.
Misschien hier en daar lang weekendje weg met je vriendin. Je moet vooral zelf weten wat voor voor jou leuke dingen zijn. 70 per week + studie kan je een tijd volhouden maar gaat niet in de koude kleren zitten. Zeker als je daarbij nog moet flinke reistijden etc hebt.

DUs geniet vooral even van je vrije tijd, zorg voor jezelf en verplicht jezelf niet in die maand vanalles te ondernemen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Skimovic op 31-07-2017 20:14 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Pagina: 1 2 Laatste