Misleidende info bij regenton kraan of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:13
Beste mede-tweakers,

Graag wil ik jullie mening over het volgende ! Is de informatie bij dit artikel misleidend ?

Ik heb onlangs 2 regenton tuinslang kranen besteld.

de informatie behorend bij dit artikel op de betreffende webshop luidt als volgt;

Met een regenton tuinslang kraan kunt u normaal water aftappen zoals met ieder andere kraan. Indien u de tuin water wilt geven met een tuinslang is deze regenton kraan een aanrader. De tuinslang kraan is namelijk zo ontworpen dat u er een koppelstuk van een (Gardena) tuinslang op kunt klikken. Dit is natuurlijk extra handig, zo hoeft u niet meer eindeloos heen en weer te lopen met gieters

Ik heb van dezelfde webshop 2 regentonnen, dus netjes de andere kraan aangesloten en mijn tuinslang erop.
Nu is het resultaat uitermate teleurstellend en komt er een klein zielig straaltje water uit de tuinslang.

Ik een mail terug naar de webshop met bovenstaand verhaal en hun reactie is als volgt :

een tuinslang kraan is bedoelt om er een tuinslang om te koppelen zodat u die in de tuin kunt leggen en verplaatsen i.p.v. met gieters lopen. Het resultaat / behoefte dat u wenst bereikt u alleen met een regentonpomp. Komt er wel voldoende water uit de kraan zonder slang? Wij verkopen namelijk erg veel van deze kranen en de afgelopen 3 jaar hebben wij geen meldingen over dit product ontvangen. Met deze informatie willen wij alleen aangeven dat deze behoefte / klacht niet vaak voorkomt in combinatie met dit product, wil natuurlijk niet zeggen dat uw klacht niet gegrond is.

Uiteraard een net en verhelderend verhaal, echter heel anders dan wat bij de artikelinformatie op de website staat.

Natuurlijk snap ik dat er minder kracht/druk op staat dan uit de kraan, maar vinden jullie het heel raar dat ik verwacht dat ik een tuinslang op de regenton aansluit en enigzins verwacht dat er fatsoenlijk water uit komt ( gebaseerd op de info op de webshop ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat er twee zaken zijn die ik wel snap, uit perspectief van de webshop:

1. Is het debiet van regenton naar kraan groter dan van kraan naar tuinslag? Als je namelijk eerst water door een gaatje van 2cm probeert te krijgen middels de druk en daarna is de doorsnee van de slang 5cm (bijvoorbeeld), mis je echt al een berg met "spuitkracht".

2. Hoe hoog staat het water in de ton? Want zelf 2m hoogte aan water, is maar 0.2 bar verschil met de buitenlucht. Met 0.2 bar kan je hoogstens water een centimeter of 15 boven het kraantje laten uitspuiten.

Heel vroeger, toen ik nog een kleine MAX3400 was, ook wel eens geprobeerd om zo'n kinderbadje te vullen vanuit een volle regenton (meter hoog en 80cm doorsnee). De eerste minuut ging dat nog redelijk; daarna leek de standaard tuinslang wel iemand met een verwarde prostaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Aangezien dit niet veel met het Shopping Forum te maken heeft, omdat je algemene vragen stelt, geef ik het topic een zetje richting Algemene Zaken en geef ik het een kleine titelchange.

[ Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 21-06-2017 21:20 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 13:26
Hoe kwam de straal uit het oorspronkelijke kraantje? Ik heb ook 2 regentonnen en zou niet bedenken dat ik met zo'n straaltje de tuin kan gaan sproeien als ik er een slang aan doe. Een losse kraan kan niets doen aan de druk die de 'bron' heeft.

Misschien zijn ze een beetje overenthousiast over de handigheid maar feitelijk klopt het. Je hoeft niet heen en weer te lopen en ze hebben het bijvoorbeeld niet over sproeien van de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
De regenton heeft een inhoud van 210 liter en is nog 3/4 vol.
de aansluiting van regenton naar kraan is groter dan het gedeelte van de kraan waar het water uit komt zeg maar.

maar waar het mij om gaat (als leek als het over de techniek gaat ( druk, bar etc ) is of de omschrijving van het artikel in deze juist is, hier staat dus letterlijk in dat als ik de tuin water wil geven met een tuinslang dat de kraan een aanrader is. en dat is dus niet zo in mijn optiek, want dat is dus juist niet datgene wat het doet.
MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:18:
Ik denk dat er twee zaken zijn die ik wel snap, uit perspectief van de webshop:

1. Is het debiet van regenton naar kraan groter dan van kraan naar tuinslag? Als je namelijk eerst water door een gaatje van 2cm probeert te krijgen middels de druk en daarna is de doorsnee van de slang 5cm (bijvoorbeeld), mis je echt al een berg met "spuitkracht".

2. Hoe hoog staat het water in de ton? Want zelf 2m hoogte aan water, is maar 0.2 bar verschil met de buitenlucht. Met 0.2 bar kan je hoogstens water een centimeter of 15 boven het kraantje laten uitspuiten.

Heel vroeger, toen ik nog een kleine MAX3400 was, ook wel eens geprobeerd om zo'n kinderbadje te vullen vanuit een volle regenton (meter hoog en 80cm doorsnee). De eerste minuut ging dat nog redelijk; daarna leek de standaard tuinslang wel iemand met een verwarde prostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
xtra schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:32:
Hoe kwam de straal uit het oorspronkelijke kraantje? Ik heb ook 2 regentonnen en zou niet bedenken dat ik met zo'n straaltje de tuin kan gaan sproeien als ik er een slang aan doe. Een losse kraan kan niets doen aan de druk die de 'bron' heeft.
De oorspronkelijke kraan kwam wel meer water uit omdat dat gat groter was, wat ook logisch is
Misschien zijn ze een beetje overenthousiast over de handigheid maar feitelijk klopt het. Je hoeft niet heen en weer te lopen en ze hebben het bijvoorbeeld niet over sproeien van de tuin.
Indien u de tuin water wilt geven met een tuinslang is deze regenton kraan een aanrader.

dit staat bij het artikel, hoe moet ik dat dan interpreteren ? in de mail die ik terugkreeg leggen ze dit wel helder uit. lijkt mij handig als ze deze info bij het artikel zetten.

Overigens op mijn vraag of ze de artikelen retour willen nemen was het antwoord resoluut nee, gezien ze geen gebruikte artikelen retour nemen en de retourkosten waarschijnlijk hoger zijn dan de artikelen, zelf.
hierin staan ze overigens ook volledig in hun recht gezien dat in hun retourvoorwaarden staat.
maar dat wil ik hier ook niet ter discussie stellen. ( hoewel het ze wel zou sieren om ze retour te nemen omdat ze niet aan mijn verwachtingen voldoen)

[ Voor 22% gewijzigd door rjong5 op 21-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mooi gebruik van de juiste woorden, 'tuin water wilt geven' - er staat niet 'tuin water sproeien'. Precies hetzelfde met water 'tappen', het is tellsell op het randje :)

Wij hadden 2 regentonnen, de bovenste op ~1,5 meter hoogte vol had best wat druk om simpel sprinkle werkend te krijgen. De onderste, kraantje krap 30cm van de grond, kon ik net aan water op ~10 meter krijgen, meer kon je er ook niet mee.

Maar door die gardena aansluiting, kan je ook gewoon een pomp op aansluiten, dan werkt hij wel aardig maar vaak krijg je valse lucht omdat het kraantje niet genoeg water kan leveren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Misschien de regenton hoger neerzetten zodat de waterstraal sterker wordt?

Omschrijving is keuze, als je wilt kan je toch gewoon deze koop of afstand ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
President schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:08:
Misschien de regenton hoger neerzetten zodat de waterstraal sterker wordt?

Omschrijving is keuze, als je wilt kan je toch gewoon deze koop of afstand ontbinden?
kan dat als artikelen al gebruikt zijn ?, tevens is de kartonnen verpakking zeiknat geworden bij het wisselen van de kranen 8)7 .

maar goed, conclusie is dus dat ze geen onwaarheden verkopen op de site en dat het misschien meer ligt aan mijn interpretatie daarvan.

waarschijnlijk zal ik ze maar gebruiken dan waarvoor ze bedoeld zijn :) , met de slang de gieter vullen, wat an sich dan wel weer handig is ( moet ik wel wat meer geduld voor hebben) en ga ondertussen eens rondsnuffelen voor een regentonpomp |:(

[ Voor 9% gewijzigd door rjong5 op 21-06-2017 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
rjong5 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:16:
[...]

kan dat als artikelen al gebruikt zijn ?, tevens is de kartonnen verpakking zeiknat geworden bij het wisselen van de kranen 8)7 .
Jup, dat kan! Je hebt het recht om het product uit te proberen. Dat betekent dus ook dat je een verpakking mag openmaken. Lees je maar even in op de weet 'koop op afstand'. Moet je alleen wel even kijken wat er geschreven staat over transportkosten.

Hoe het zit met het feit dat je de verpakking onnodig hebt beschadigd: geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
President schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:20:
[...]

Jup, dat kan! Je hebt het recht om het product uit te proberen. Dat betekent dus ook dat je een verpakking mag openmaken. Lees je maar even in op de weet 'koop op afstand'. Moet je alleen wel even kijken wat er geschreven staat over transportkosten.

Hoe het zit met het feit dat je de verpakking onnodig hebt beschadigd: geen idee
Net even ingelezen, retourverzendkosten dien ik wel te betalen als ik daarvan op de hoogte gebracht ben, en dat ben ik.
over beschadigde verpakkingen niet zo veel te vinden, dus we laten het maar zo. nu heb ik in elk geval nog 2 kranen waar ik een slang aan kan koppelen, anders heb ik misschien 2 euro ofzo en verders niets 8)7

Dank allen voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-04 11:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Dit heet ook de wet van Torricelli.
Wikipedia: Wet van Torricelli
Wikipedia: Torricelli's law

[ Voor 26% gewijzigd door MedionAkoya op 21-06-2017 22:43 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dacht de wet van Jacques Cousteau? Elke 10m aan water, is 1 bar druk. Een gemiddelde CV-ketel levert al 2 bar en zelfs daar komt dan een minimaal straaltje op de 2e etage uit de kraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-04 11:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:45:
[...]

Dacht de wet van Jacques Cousteau? Elke 10m aan water, is 1 bar druk. Een gemiddelde CV-ketel levert al 2 bar en zelfs daar komt dan een minimaal straaltje op de 2e etage uit de kraan ;)
Ik heb dit nooit op school gehad..:? ik heb dan ook nooit minor waterbouw gevolgd. :+
Bar wordt niet gebruikt, ik spreek liever van Pa of kN/m2
1 bar=100kN/m2....of heb ik het fout?

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 21-06-2017 22:59 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 11:11

mark-k

AKA markkNL

Als je meer druk wilt moet je je regenton op het dak zetten voor je je tuinslang open zet. Verder had je dit ook zelf wel kunnen bedenken dus lijkt me niet echt dat je na de kraan gebruikt te hebben hem nog kunt terugsturen. WKOA is voor het bekijken van producten, misschien testen, maar zeker niet voor het gebruiken van producten. Je mag ook geen was draaien in een wasmachine en hem dan nog onder de WKOA terugsturen, ljikt me dat je die kraan ook al genoeg gebruikt hebt dat hij niet meer onder de WKOA valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mark-k schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:15:
Je mag ook geen was draaien in een wasmachine en hem dan nog onder de WKOA terugsturen, ljikt me dat je die kraan ook al genoeg gebruikt hebt dat hij niet meer onder de WKOA valt.
reviews: Hoe duidelijk is het herroepingsrecht in de Wet koop op afstand? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 11:11

mark-k

AKA markkNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat hier ook nog zo is, is dat je alleen de kraan hebt gekocht. Dat de waterton niet genoeg waterdruk geeft ligt natuurlijk niet aan de kraan. Dat is even flauw gezegd hetzelfde als bij de gamma een keukenkraan kopen voor in je blokhut zonder wateraansluiting en vervolgens klagen bij de gamma dat er geen water uit de bij hen gekochte keukenkraan komt.

Neem aan dat dit geen tientallen euro's heeft gekost? Zou het er dan gewoon maar bij laten. Heb je iig kraantjes waar je een tuinslang op kunt aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sja ik vraag me ook af wat je dan verwacht had, een kraan kan hoogstens zorgen dat je minder water krijgt, niet meer :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1