Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Topicstarter
Zoals de titel al zegt. Ik wil graag mijn huidige 5.1 setje van Samsung gaan vervangen. Toen ik deze set 6 jaar terug kocht voldeed het prima in mijn appartement van 35m2. (Overigens net als de 40 inch samsung tv.) https://tweakers.net/pricewatch/307360/samsung-ht-e5500.html

Nu ben ik inmiddels naar een grotere woning gegaan en heb ik een woonkamer en een aaneengesloten keuken van ongeveer 55m2. Het geluid van de set is in de keuken nauwelijks te horen als het in de woonkamer op een normaal niveau staat.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken. Ik twijfel tussen de volgende versterkers. Dit omdat ik bij beide versterkers een speaker in de keuken kan plaatsen (draadloos) zodat ik daar ook muziek of radio kan luisteren.

https://tweakers.net/pricewatch/776833/denon-avr-x1400h.html

en de

https://tweakers.net/pric...yamaha-rx-v581-zwart.html

Budget is ongeveer 1000 a 1500 euro. Echter zou ik graag de speakers van de samsung uiteindelijk ook willen vervangen voor een goede center en frontspeakers. Dus als ik een goede versterker van ongeveer 600 euro koop heb ik nog ongeveer 900 over voor om de center en frontspeakers te vervangen. Ik snap dat ik hiervoor dit moet gaan beluisteren in een audio-zaak.

Ik hoor graag of ik op deze manier op het goede spoor zit.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
De subwoofer van de Samsung zet zal je ook moeten vervangen. Deze is passief en kan niet door één van de gekozen receivers aan worden gestuurd. Onkyo/Pioneer heeft één receiver die dat wel kan, maar dan moet je even nazoeken of die ook een optie hebben om een speaker draadloos aan te sturen. De subwoofer actief maken kan ook maar daar zou ik niet aan beginnen. Geld steken in het behoud van dergelijke speaker uit een all-in-one setje is zonde. De speaker die je in het geval van de Denon in de tweede zone aan kan sturen moet een Heos zijn, ook die zijn volgens mij minimaal 250 euro voor de laagste versie. De speakers van Yamaha voor hun MultiCast zullen er niet ver vandaan zitten. Die twee punten meetellende wordt een budget van 1500 euro opeens een heel stuk krapper. Zeker als je nagaat dat een beetje subwoofer al een groot deel van je budget op zou slokken zonder receiver er bij...

Tevens een verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadviezen gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:15:
De subwoofer van de Samsung zet zal je ook moeten vervangen. Deze is passief en kan niet door één van de gekozen receivers aan worden gestuurd. Onkyo/Pioneer heeft één receiver die dat wel kan, maar dan moet je even nazoeken of die ook een optie hebben om een speaker draadloos aan te sturen. De subwoofer actief maken kan ook maar daar zou ik niet aan beginnen. Geld steken in het behoud van dergelijke speaker uit een all-in-one setje is zonde. De speaker die je in het geval van de Denon in de tweede zone aan kan sturen moet een Heos zijn, ook die zijn volgens mij minimaal 250 euro voor de laagste versie. De speakers van Yamaha voor hun MultiCast zullen er niet ver vandaan zitten. Die twee punten meetellende wordt een budget van 1500 euro opeens een heel stuk krapper. Zeker als je nagaat dat een beetje subwoofer al een groot deel van je budget op zou slokken zonder receiver er bij...

Tevens een verhuizing naar CEA aangezien het om een aankoopadviezen gaat.
Bedankt, dat is zeker wel iets om rekening mee te houden. Ik hoor dus net dat de subwoofer de prioriteit krijgt boven de overige speakers. Maar als we naar de versterkers gaan kijken. Is er dan een een betere keuze ? Of zijn ze beide qua kwaliteit elkaar niet zo ver ontlopend ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

My 2 cents; gedeeltelijk omdat ik niets anders gewend ben en gedeeltelijk omdat ik er ook noooit klachten over heb gehad: Onkyo.

En in die context, kijk eens naar pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart of pricewatch: Onkyo TX-NR575 Zwart

Je houdt dan grofweg 1000 Euro over voor bekabeling, nieuwe 5.1 set voor in de huiskamer en een paar kleine speakers in de keuken (tweede zone). Er zijn voldoende merken die 5.1 sets voor dit geld thuisbezorgen en waar de reviews absoluut niet slecht over zijn; het is alleen wel een "hoor-ervaring". Ik lees alleen niet of je grote zuilspeakers wil (front) of kleine speakers; hierdoor vind ik het lastig een merk te noemen wat direct zou voldoen.

/late edit: hou je ook rekening met eventueel 4K (binnenkort bij Ziggo en KPN), eventueel een game-console misschien etc? Een receiver koop ik niet voor 1 of 2 jaar maar rustig voor 6 of 7 jaar. Iets met vooruitkijken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 21-06-2017 21:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:28:
My 2 cents; gedeeltelijk omdat ik niets anders gewend ben en gedeeltelijk omdat ik er ook noooit klachten over heb gehad: Onkyo.

En in die context, kijk eens naar pricewatch: Onkyo TX-NR646 Zwart of pricewatch: Onkyo TX-NR575 Zwart

Je houdt dan grofweg 1000 Euro over voor bekabeling, nieuwe 5.1 set voor in de huiskamer en een paar kleine speakers in de keuken (tweede zone). Er zijn voldoende merken die 5.1 sets voor dit geld thuisbezorgen en waar de reviews absoluut niet slecht over zijn; het is alleen wel een "hoor-ervaring". Ik lees alleen niet of je grote zuilspeakers wil (front) of kleine speakers; hierdoor vind ik het lastig een merk te noemen wat direct zou voldoen.

/late edit: hou je ook rekening met eventueel 4K (binnenkort bij Ziggo en KPN), eventueel een game-console misschien etc? Een receiver koop ik niet voor 1 of 2 jaar maar rustig voor 6 of 7 jaar. Iets met vooruitkijken ;)
Ik ga de Onkyo qua specs zeker bekijken. Ik ben niet merk-gebonden. Deze twee versterkers had ik gekozen ivm de heos/musiccast. Maar ik ben ook aan het experimenteren met een raspberry met LMS. Dat werkt op zich ook heel goed. Dan is de HEOS of Musiccast weer niet nodig... 8)7 8)7

Ja ik houd zeker rekening met doorgifte 4K aangezien ik een 4 K UHD TV heb. Vrouwlief wil geen vloerstaande speakers dus dit moeten redelijke beschaafde boekenplank speakers worden.. Iets met concessies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:28:
De tijd dat je tientallen jaren deed met een receiver zijn er niet meer. Technologieën en interfaces ondergaan constant updates. Als je nu een receiver koopt heeft deze HDMI 2.0 met HDCP 2.2 echter is HDMI 2.1 al aangekondigd met nog hogere bandbreedte. Dus 6 - 7 jaar up to date zijn door vooruitkijken ga je niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FeaR schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:40:
[...]

De tijd dat je tientallen jaren deed met een receiver zijn er niet meer. Technologieën en interfaces ondergaan constant updates. Als je nu een receiver koopt heeft deze HDMI 2.0 met HDCP 2.2 echter is HDMI 2.1 al aangekondigd met nog hogere bandbreedte. Dus 6 - 7 jaar up to date zijn door vooruitkijken ga je niet redden.
Ben ik met je eens; helaas (mijn mening) lopen alle legale aanbieders hopeloos achter qua aanbod. KPN gaat deze zomer pas 1 kanaal in een soort van 4K aanbieden. Tegen de tijd dat ik volledig HDMI2.1 nodig heb met alle bijbehorende features/specs, mogen de groten der aarde in NL aardig aan de bak met hun eigen infra.

Hopelijk niet teveel offtopic; ook UHD lijkt al gekraakt/gelekt en heel Hollywood heeft geen idee hoe en waar; dan stel ik zeker mijn vragen bij "hoe lang moet iets mee gaan" op basis van de legale marktontwikkelingen in NL. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Helemaal goed. Ga ik ook nog even kijken bij Onkyo hoe zit dat verhoudt qua prijs/kwaliteit.

Tips qua luidsprekers ? Geen vloerstaanders. Dat wil mijn vrouw niet. Dus beschaafde formaat boxjes maar het liefst wel met een volwassen geluid. Als iemand daar nog tips voor heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Schaamteloos copy/paste van elders:
Dali Zensor 1 5.1
Q Acoustics Q7000i
B&W MT-50
KEF E305

Alle 4 liggen rond de 1000 Euro laatstbekende adviesprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 23-06-2017 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
aanvulling: Teufel cubycon 5.1

https://www.teufelaudio.n...5693&delivery_country=118

Gaat geregeld voor 799/899, dus als je hem in de gaten houdt kun je hem een stuk scherper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Helemaal Tof. Ik moet zeggen dat ik de Dali Zensor er ook nog heel erg mooi vind uitzien... Binnenkort maar eens naar Alkmaar om daar recievers te bekijken en te gaan luisteren naar speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Gri77ie schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:15:
Helemaal Tof. Ik moet zeggen dat ik de Dali Zensor er ook nog heel erg mooi vind uitzien... Binnenkort maar eens naar Alkmaar om daar recievers te bekijken en te gaan luisteren naar speakers.
Vergeet ook de Q-Acoustic 3010/3020 niet, deze vindt ik (persoonlijk) mooier en krijgen erg lovende reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:07
NL_Scratch schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:06:
aanvulling: Teufel cubycon 5.1

https://www.teufelaudio.n...5693&delivery_country=118

Gaat geregeld voor 799/899, dus als je hem in de gaten houdt kun je hem een stuk scherper krijgen.
Wat is dat toch allemaal met die Teufel setjes die worden aangeraden in elke Hifi topic. Dit is trouwens zo 5.1 setje waar ik ver vanaf zo blijven
Satellieten met geanodiseerde aluminium behuizing
Satelliet speakers zo ik zo ver mogelijk vanaf blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Amdwarrior schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Wat is dat toch allemaal met die Teufel setjes die worden aangeraden in elke Hifi topic. Dit is trouwens zo 5.1 setje waar ik ver vanaf zo blijven

[...]
Leg uit ! nooit te oud om te leren. Ik wil graag een beter geluid als dat ik nu heb. Het geluid is niet "vol" en vind ik wat blikkerig. Uiteraard snap ik dat, om dit te beoordelen, ik fysiek naar een winkel moet maar alle informatie die ik vooraf al weet vind ik zelf altijd prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Amdwarrior schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:54:
[...]

[...]
+
With its incredibly easy setup, fantastic sound quality in films and gorgeous minimalist appearance, we were impressed with the Cubycon 2. It's not without its flaws, chiefly the basic onscreen interface and the sheer number of cables needed to connect the decoder to the subwoofer, and it lacks the Smart TV systems you would find on a big-name brand all-in-one, but it's still a great piece of kit. However, we aren't sure it warrants its £1400 price. You could buy the phenomenal Q Acoustics Q7000 speaker set and a mid-range amplifier, with change left over for a Smart TV-equipped Blu-ray player. If you value space and ease of use though, we can definitely see the Teufel kit's appeal.
Het Teufel Central AV Cubycon 2 systeem was voor ons een aangename verrassing. Prima geluid uit compacte, kwaliteitselementen. Natuurlijk is er altijd wat te wensen en dat zou in dit geval minimaal een USB aansluiting kunnen zijn en wat meer uitgewerkte instellingenmenu’s. Ook zouden we Teufel adviseren om, naast deze zwarte versie, ook nog een witte of zilverkleurige set aan te bieden. Aan de andere kant doet deze set wat hij zou moeten doen: veel betere audio kwaliteit toevoegen aan onze HD TV en gekoppelde randapparatuur.
When small speakers are your thing, than did Teufel bring a very robust set into the market for you. About the neutral design you can discuss all you want, but this is of course always a matter of taste. Let us therefore focus on the one thing a 5.1 set has to deliver and what is really important. Home cinema sound. And that is where the Cubycon 2 set delivers a hell of a performance for its size. With its clear voice reproduction, dynamic basses, renewed technologies and stunning compactness it is easy to integrate in every interior. In short, for someone who wants to downsize but does want a cinema large sound this would be a great choice and that is why this Teufel 5.1 set is given the “do buy” tip !
Elegant, hochwertig verarbeitet, enorm dynamisch und nachdrücklich klingend – Teufel dringt mit dem Cubycon in ein Marktsegment vor, in dem eigentlich andere Anbieter beheimatet sind: In das Segment kompakter, designorientierter und enorm hochwertiger Lautsprechersysteme. Ein hübsches Design hatten schon andere Teufel-Systeme davor – damit hier keine Missverständnisse aufkommen. Aber ein so konsequent auf Hochwertigkeit und Stylefaktor getrimmtes System ist uns aus dem Hause Teufel bislang nicht untergekommen. Und Teufel wäre nicht Teufel, wenn die klanglichen Tugenden unter der Optik leiden würden: Das Cubycon ist akustisch brillant. Der aufwändige aktive Subwoofer mit seinen drei Chassis liefert ein solides, präzises Bassfundament, die identischen Lautsprecher sorgen für eine räumlich intensive, homogene und lebendige Vorstellung.
Sorry voor de TLDR; ik word altijd vrij allergisch van "zo ver mogelijk vanaf blijven" terwijl 4 random reviews opgezocht via Google toch echt een betere beargumentering laten zien.

/edit: gequote tekst wil niet zeggen dat de Cubycon dus het setje is om te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Reviews zijn leuk, maar waar @Amdwarrior het over heeft zijn het type speakers: satellieten. Oftewel kleine speakers die geen laag en mid-laag kunnen doen en daarom de gehele set in dat frequentiebereik terugvalt op de subwoofer. Dat maakt een onnatuurlijk geluid omdat de subwoofer overactief wordt en je deze veel makkelijker op gehoor kan plaatsen. Dat is niet alleen bij deze Teufel maar bij elke set met deze opzet. Al is de genoemde Teufel met 200 Hz als laatste frequentie van de satellieten zeker niet één van de beste in de markt.

Als je die kenmerken/nadelen kan accepteren dan is er niets mis met een dergelijke set. Maar persoonlijk zou ik liever iets neerzetten waarbij de subwoofer pas mee hoeft te doen onder de 100Hz. Je zit dan wel aan een slag grotere speakers qua kast en daarom qua ruimte voor de woofer. Een 3" woofertje zoals die van Teufel doet nu eenmaal minder dan een speakers met meer body en ruimte voor een 5" unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Gri77ie schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:09:
[...]

Leg uit ! nooit te oud om te leren. Ik wil graag een beter geluid als dat ik nu heb. Het geluid is niet "vol" en vind ik wat blikkerig. Uiteraard snap ik dat, om dit te beoordelen, ik fysiek naar een winkel moet maar alle informatie die ik vooraf al weet vind ik zelf altijd prettig.
Wat Fear mooi uitlegt dat sub bij 200hz al actief is!!! Normaal gaat sub pas aan het werk bij 50hz volgens mij gevolg irritant bonk geluid

Je zou voor sub ook bij andere merken kijken Klipsch heeft zeer goedkope subwoofers met degelijke kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
MAX3400 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:15:
[...]

+

[...]

[...]

[...]

[...]

Sorry voor de TLDR; ik word altijd vrij allergisch van "zo ver mogelijk vanaf blijven" terwijl 4 random reviews opgezocht via Google toch echt een betere beargumentering laten zien.

/edit: gequote tekst wil niet zeggen dat de Cubycon dus het setje is om te kopen.
waar haal je die reviews weg bij Teufel zelf? audio is nogal subjectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Nu ben ik van mening dat audio heel erg subjectief is. Maar dan nog is er wel degelijk kwaliteitverschil in het setje speakers wat bij een home-cinema setje wordt geleverd zoals ik dat nu heb.

Ik hoef echt niet van de kelder meteen naar zolder. Maar een redelijke setup zodat ik een warmer en voller geluid heb. Dat moet toch mogelijk zijn voor het budget wat ik in mijn eerste post heb gedaan ? Zoals ik het nu lees zijn de kleine boekenplank speakers niet goed en zou ik voor vloer-staande speakers moeten gaan. Ik begrijp ook wel dat hoe groter je klankkast etc dit ten goede komt aan je geluid. Echter daarom vroeg ik ook om raad mbt kleine capabele speakers. Nogmaals ik ga sowieso luisteren naar de speakers voor ik iets aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-09 17:47
Reviews en specificaties zeggen helemaal niets. Klank is, zoals je zelf al aangaf, heel subjectief. Je zal dus, zoals je zelf ook al aangaf, moeten gaan luisteren in een hifi zaak.
Zowel de yamaha als de denon zijn zeker een goede keuze. Beide inderdaad multiroom (musicast / heos). Hier zal het vooral het verschil in mogelijkheden zijn eerder dan het verschil in klank dat de doorslag zal geven.
Qua luidsprekers kan je algemeen stellen hoe groter de luidspreker hoe voller de klank en hoe meer bas hij kan reproduceren. Hele kleine luidsprekers (Bose, B&W M1, Cambrigde Audio Minx...) moet je eigenlijk een subje bij voorzien om toch wat bas te hebben. Bij grotere luidsprekers kan je deze eventueel weglaten, dit is een persoonlijke voorkeur.
Persoonlijk vind ik de Bronze reeks van Monitor Audio prijs/kwaliteit heel interessant. De 600 reeks van B&W is ook goed, maar iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
mathias82 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:14:
Reviews en specificaties zeggen helemaal niets. Klank is, zoals je zelf al aangaf, heel subjectief. Je zal dus, zoals je zelf ook al aangaf, moeten gaan luisteren in een hifi zaak.
Hele kleine luidsprekers (Bose, B&W M1, Cambrigde Audio Minx...) moet je eigenlijk een subje bij voorzien om toch wat bas te hebben. Bij grotere luidsprekers kan je deze eventueel weglaten, dit is een persoonlijke voorkeur.
Mijns inziens is het toch wat te rooskleurig gezegd op die manier. Een "subje" bij kleine speakers? Je hebt het dan simpelweg over een mid-laag unit die je ergens in de kamer er bij moet zetten. Met de nadelen van die meenemende, dus het kunnen plaatsen op gehoor van de subwoofer omdat de crossover zo hoog ligt. Waarbij veelal bij kleine speakers ook een kleine subwoofer wordt geleverd (want looks) die soms de naam "subwoofer" niet eens mag hebben. Je hebt hoe dan ook een subwoofer nodig wil je een compleet geluidsbeeld hebben. Bij elke speaker is een passende subwoofer te vinden die het bereik zal vergroten en de LFE anders zal brengen. Zeggen dat een subwoofer niet nodig is is veelal "ignorance is bliss".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-09 17:47
FeaR schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Mijns inziens is het toch wat te rooskleurig gezegd op die manier. Een "subje" bij kleine speakers? Je hebt het dan simpelweg over een mid-laag unit die je ergens in de kamer er bij moet zetten. Met de nadelen van die meenemende, dus het kunnen plaatsen op gehoor van de subwoofer omdat de crossover zo hoog ligt. Waarbij veelal bij kleine speakers ook een kleine subwoofer wordt geleverd (want looks) die soms de naam "subwoofer" niet eens mag hebben. Je hebt hoe dan ook een subwoofer nodig wil je een compleet geluidsbeeld hebben. Bij elke speaker is een passende subwoofer te vinden die het bereik zal vergroten en de LFE anders zal brengen. Zeggen dat een subwoofer niet nodig is is veelal "ignorance is bliss".
Ik snap niet goed wat ik te rooskleurig heb voorgesteld. Ik ben het volledig eens met wat je zegt, en ik denk ook niet dat ik dat in mijn post tegenspreek. Of is het omdat ik een verkleinwoord gebruikt heb? Je hebt kleine subs die krachtig genoeg zijn voor een normale woonkamer (B&W 600 reeks, CA Minx reeks...)

Ik werk zelf in de audio/video en je merkt tegenwoordig dat de meeste mensen alleen nog (heel) kleine luidsprekers willen. Een B&W M1 vinden sommige mensen zelfs al te groot. Bij dat soort speakers moet je wel met een sub(je) werken.

Zelf heb ik CM10 speakers en ik vind PERSOONLIJK dat een sub niets toevoegt, in tegendeel. Ik hou dan ook niet van veel bas en ik probeer ook rekening te houden met mijn buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Het wadls inderdaad door het verkleinwoord. Zoals gezegd heb je met kleine speakers altijd een subwoofer nodig om zo geen aanzienlijk gat in het bereik te hebben. Is de subwijk dan ook weer klein dan heb je het mid-laag wel gedekt maar het echte sublaag weer niet. Zoals gezegd inherent aan de opbouw van de set en losstaand van prijsklasse. Overigens kan ik bij zo'n set nog wel steeds van een film of game genieten. Dan is de extra aanwezigheid van de subwoofer soms best grappig. Met muziek gaat zo'n set veel sneller de mist in. Idem grotendeels persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-VAP
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 16:04
Misschien is dit vloeken in de kerk, maar..

Heb je SONOS overwogen? Ok, t zal de audiofielen onder ons niet pleasen, en je bent gelimiteerd tot Dolby Digital 5.1 output vwb surround sound, maar is een perfecte multi-room oplossing en uitbreidbaar, en super makkelijk in gebruik. Prima geluid ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 23:17
Als je een niet al te groot budget hebt kijk dan ook naar demo modellen en markt plaats. De ik heb zelf niet voor ongeveer 100. Euro een complete set bij elkaar gespaard on de afgelopen twee jaar.
Ik ben zelf begonnen met een denon versterker van 300 euro. Volgensmij heb je nu voor die prijs ook een denon versterker met heos.
Verder heeft hifi kluben altijd wel demo modellen als je goed op let. Ik heb zelf twee minipod, twee micropod en een cinepod op de kop weten te tikken voor 600 euro.
Plus een jamo sub is dit een hele fijne set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet te zuur doen, maar je toch waarschuwen voor Pioneer. En dat komt dan van een van de allergrootste EX-fans van Pioneer.

Ooit.

Ik heb 5 Pioneer Kuro Plasma TV's.

3 gerepareerd *zonder coulance* "want sorry, we zijn gestopt met de TV's".

2 LX-82 versterkers kapot, zonder coulance bij het grof vuil kunnen gooien "want sorry, we hebben de rotzooi verkocht".

Ik zou NOOIT Pioneer aanraden.

Als er een merk is dat "Made in Japan" maximaal verraden heeft dan is het Pioneer wel. Koop er vandaag iets van, en morgen naaien ze je.

Ik heb 30 jaar Pioneer gehad, de TVs kostten 3500 EUR per stuk, de versterkers 1600 EUR per stuk...

Opportunistische ratten zijn het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
Om iedereen even te bedanken voor hun reactie en tips. Even een kleine update van mijn kant.

We gaan een aantal zaken in huis aanpakken waar wat financiële armslag voor nodig is. Daarom hebben we besloten nog even te wachten met de aanschaf van de nieuwe reciever en bijbehorende speakers. De tuin en het audio-meubel hebben even voorrang.

Toch om het geluid te verbeteren de volgende zaken aangeschaft (tweedehands) :

B&W CC6 S2 Centerspeaker
Nieuwe speakee

Sorry voor de kwaliteit... komt van de telefoon af.

B&W DM601 S3 Front speakers (komen morgen binnen)

Het geluid is met sprongen vooruit gegaan en dan heb ik nog alleen maar de centerspeaker geplaatst. Morgen de frontspeakers vervangen. Dan vervangen de oude frontspeaker de rear-speakers.

Volgend jaar gaat de reciever vervangen worden. Samen met een subwoofer.

Nogmaals bedankt voor de tips ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:07
Gri77ie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:36:
[...]

Ik ga de Onkyo qua specs zeker bekijken. Ik ben niet merk-gebonden. Deze twee versterkers had ik gekozen ivm de heos/musiccast. Maar ik ben ook aan het experimenteren met een raspberry met LMS. Dat werkt op zich ook heel goed. Dan is de HEOS of Musiccast weer niet nodig... 8)7 8)7

Ja ik houd zeker rekening met doorgifte 4K aangezien ik een 4 K UHD TV heb. Vrouwlief wil geen vloerstaande speakers dus dit moeten redelijke beschaafde boekenplank speakers worden.. Iets met concessies 8)
De denon x2400H is ook al te koop voor 575 Euro. Misschien is dat ook nog een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Topicstarter
harley2009 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:55:
[...]

De denon x2400H is ook al te koop voor 575 Euro. Misschien is dat ook nog een optie
De Denon heeft zeker mijn voorkeur.... en staat in mijn lijstje om te gaan beluisteren en proberen.

Maar nog even niet. Tuin is rond de 13500 eu. Audiomeubel rond de 1500.
Dus eerst even andere prioriteiten. Ik kan het maar 1 keer uitgeven. >:)

Pagina: 1