-
[ Voor 99% gewijzigd door Daniel LoRG op 22-09-2022 22:56 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Daniel LoRG op 22-09-2022 22:56 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 11:24 ]
Ik zou als ik jou was sowieso een Master gaan doen, zeker als jij het bovenstaande zegt. Dit kun je aan een Nederlandse of buitenlandse universiteit gaan doen. Indien je een Nederlandse kiest, doe een stage in het buitenland. Daarnaast moet de kantekening gemaakt worden dat wanneer jij op je CV hebt staan dat je bij MIT / Stanford / et cetera heb gestudeerd of een PhD hebt gedaan ontzettend veel helpt bij het vinden van een baan bij dat soort bedrijven. Sowieso zal een PhD na je Master helpen. Hoe je dat moet regelen w.b.t. financiën is heel verschillend. Haal jij allemaal 9's, cum laude afgestudeerd? Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk gewoon een beurs toegewezen van de universiteit.Ik heb een zeer onderzoekende houding, ik merk dat ik (vergeleken met bijvoorbeeld studiegenoten) graag alles tot in de puntjes wil begrijpen. Ik wil altijd meer weten en ben altijd op zoek naar nieuwe kennis.
Wat weet jij van het "gewone kantoor" leven? Je heb pas net een piep klein kijkje genomen in de keuken en misschien een vork aangeraakt i.p.v. alles opengetrokken. Dan nog niet te bedenken dat er heel veel verschillende soorten keukens zijn.Nadeel: Ik merk dat ik het 'gewone' kantoor een behoorlijk demotiverende omgeving vind.
Moet hij nu wel of niet over de grens gaan zoekenVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:20:
Ik zou je afraden om bij Nederlands bedrijf te gaan werken
[...]
Of een bedrijf als Demcon. Je hoeft het echt niet altijd over de grens te zoeken om iets leuk te vinden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat namen uit de regio Eindhoven: Philips (die subdivies heeft als healthcare, consumer electronics, innovation services, lighting), ASML, Nxp, Imec (laatst nog op de frontpage hier geweest), Thales, automotive campus Helmond zit vol met autobedrijven die erg high-tech bezig zijn, ESA.Daniel LoRG schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:19:
Waar ben ik naar op zoek:
Later (als ik groot ben) zou ik graag bij een high-tech bedrijf werken dat 'iets bijdraagt aan de wereld'. Nu weet ik dat dit ook relatieve termen zijn, maar ik zou graag bij een bedrijf werken waarbij de medewerkers hun baan zien als meer dan een manier om hun lease-auto en hypotheek af te betalen. Een R&D-achtige functie trekt mij op dit moment het meeste. Bedrijven als Nasa, Tesla en Boston Dynamics maken mij warm!
[ Voor 4% gewijzigd door Rmg op 23-06-2017 23:37 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq