• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Okee, ben een complete newbie op het PDA gebied (nou, bijna, ben begonnen met een aantal FAQs door te werken).
Ik wil dus binnenkort een PDAtje kopen.

Het ding moet oa. een aantal spellen kunnen draaien, agenda functie (uiteraard), filmfunctie (niet noodzakelijk maar wel leuk).
En natuurlijk een berg software beschikbaar zijn.

Hebben jullie enig advies welke ik moet/kan kopen? Of een site waar ze dit soort dingen dus al uitgebreid vergeleken hebben?

Verwijderd

Sja.. het is wat je zelf wilt. Ik heb zelf een iPaq 3660 maar deze zijn prijzig (tenzij je baas hem betaald :)). Je zou op de volgende sites de reviews maar is moeten doorspitten en kijken wat jij precies met je PDA wilt en wat je daarvoor wilt uitgeven. Hieronder dus een aantal review sites:

http://www.pocketpcpassion.com
http://www.wincecity.com
http://www.brighthand.com

Ik speel overigens gewoon DivX films af op me iPaq. Ik moet hem dan wel overclocken naar 236mhz, maar dan draait het ook lekker. Het is leuk voor op reis en je kan hem idd gewoon in je zak doen (jaja, natuurlijk is een laptop mooier en lekkerder kijken.. boeie :)). Ik weet niet of het afspelen van DivX op andere PDA's ook zo lekker gaat. Een kennis heeft een EM-500 en daar krijgt hij geen geluid op van de DivX.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 23:23

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Cyberjoy, wat voor ervaringen heb jij met een iPaq? Ik zit namelijk te overwegen om binnenkort ook zo'n ding aan te schaffen.

edit: tggg, "erfaring" |:(

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Voor uitgebreide reviewtjes van mij kan je me mailen of icq'en..

Ik ben ZEER (maar dan ook echt ZEER) tevreden met mijn iPaq 3660. Ik gebruik hem eigenlijk overal voor. Hij is snel en licht. Ik heb er een aantal accesoires bij besteld uit Amerika:

Silver Slider (Een gemodde CF Expansion pack)
Slipper Slim PAQ (een VETTE case :))

Maar goed, hij heeft zeer goeie performance en mooi beeld. Ook buiten geeft hij goed beeld. Erg tevreden nogmaals.

Hiervoor had ik een HP Jornada 545 en daarvoor een Philips Velo maar deze iPaq is toch echt het beste. Ik neem hem overal mee naar toe (hij zit in me Slipper Slim PAQ wat tevens als portemonee fungeert omdat hij zo dun en "slim" is :)).

• cosmoOo
  • Laatst online: 14-03 17:33

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als film toch niet zo belangrijk is zou ik eerder iets met palm os nemen. werkt gewoon makkelijk als agenda en is enorm veel software voor te vinden. en is bovendien toch een stuk goedkoper als dat pocket pc.

www.palm.com
www.handspring.com

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

ik vind ie sony die nieuwe kleur PDA cooler en beter hor... ;)

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30
Ik zou zeker eens over een Palm OS denken.. Tot nu toe is nog altijd 80% van de verkochte PDA's Palm!! En dus is er ook veel meer software te vinden (legaal en illegaal). Zo kun je bijvoorbeeld je standaard Datebook vervangen door meerdere verschillende programma's die veel meer functionaliteit bieden... Kijk eens op www.palmgear voor software..
Trouwens film is absoluut geen probleem: www.fireviewer.com is een perfecte oplossing...
Aristos
Kijk eens op http://www.angelfire.com/home/pagevanmij/Mijn_website_framepage.html

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Sorry Aristos, maar om te zeggen dat film geen probleem is vind ik erg overdreven :).

Mijn mening:
- Als je een PDA koopt om je leven te ordenen en dat snel en efficient te doen, koop je een Palm (Palm b'vo!).
- Als je een PDA koopt om mee te patsen en als gadget te gebruiken dmv filmpjes kijken en mp3tjes spelen, koop je een PocketPC.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• QuarK
Mmmja dat wordt nog moeilijk om te beslissen wat ik ga nemen. Palm of PocketPC dus..

Maarre, hoe zit het eigenlijk met het OS?
Is dat ook op een of andere manier compleet te ghosten? Ik neem aan dat dit net als windows op gewone PC na een tijd verneukt raakt. Zeker als je veel software enzo veranderd..

• Aristos
Dat is dus het voordeel van Palm OS... Progjes zijn gewoon één file, en zo kan je PDA dus ook niet vervuild raken.. Ik weet niet hoe dat met PocketPC is.... Maar Palm OS is wat dat betreft errug simpel..
Aristos

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hmmmmmmmm, je Palm kan wel vervuilt raken met orphaned db's, maar die hebben geen invloed op je Palm behalve dat ze geheugenruimte opnemen. En je hebt ze zo gevonden en gedelete, dus das ook geen ramp meer.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Op vrijdag 06 juli 2001 22:20 schreef QuarK het volgende:
Mmmja dat wordt nog moeilijk om te beslissen wat ik ga nemen. Palm of PocketPC dus..

Maarre, hoe zit het eigenlijk met het OS?
Is dat ook op een of andere manier compleet te ghosten? Ik neem aan dat dit net als windows op gewone PC na een tijd verneukt raakt. Zeker als je veel software enzo veranderd..
PocketPC:

Je Outlook dingetjes (mail, tasks, agenda) zijn sowieso gesynced. Verder kun je op je PC een synced files folder aanmaken. Backups draaien kan ook, en ook van je memory cards. Je appjes kun je altijd weer re-installen via ActiveSync. En het OS zelf zit gewoon strak in ROM gebakken, dus daar valt niet al te veel aan te vernaaine, als je tenminste niet te hard probeert...

Tsja, en die keuze tussen Palm en PPC..moeilijk. Het is IMHO ook een kwestie van smaak, kiezen voor een soort nerd-lifestyle ;) . Maar laten we hier nu geen 'die is beter dan die' discussie van maken, die zijn er zeker op dit onderwerp al veel te veel geweest!

• QuarK
Mmmja die iPaq heeft idd wel erg veel leuke features maar f 1760,- ligt toch echt boven mijn budget.
Ik begin toch een beetje naar een Palm te neigen.

Welke Palm is dan eigenlijk het leukste / mooiste / stevigste :D ?

• Aristos
Iemand van palmclub.nl heeft een stukje geschreven daarvoor...
Lees het maar eens door: http://www.angelfire.com/home/pagevanmij/palm.html Het is overigens nog onder construction...
Voor eventuele goede software sites kun je me altijd mailen...
Aristos

• QuarK
Ik denk toch dat het de Palm m505 gaat worden. 1200,- in de pricewatch.
Iemand praktijkervaring met dit dingetje?

Hoe lang gaat de batterij mee, hoe veel software kun je kwijt op 8Mb, dat soort dingen..

• Aristos
8 Mb is echt al veel.... Ik heb idd ook 8 Mb... Ik heb ongeveer 10 channels in AvantGo (dat is ongeveer al 1,5Mb; oa Volkskrant, TweakersPDA.net, KNMI, Palmclub, The Economist, BioscoopAgenda etc...) en verder echt een hoop shit... Maar liefst 3 adresboeken (normale addressbook, addressPlus (overzichtelijker en meer functies) en AddressAlbum (met pasfoto's! )) Voor de rest heb ik er ongeveer 20 programmatjes opstaan.... Ff zoeken in Gadget Talk over noodzakelijk progs...
Aristos
Pagina: 1