Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik probeer een Hikvision IP camera (PoE) werkend te krijgen icm een Hikvsion NVR en mijn ziggo Ubee modem.

Het gaat om de volgende set up:
- Hikvision NVR ds-7104n-sn / p
- Hikvision ds-2cd2142fwd-i ip-camera (PoE)
- Ubee EVW3210 (Ziggo)

De NVR is gewoon benaderbaar via het netwerk, hij krijgt ip adres 192.168.178.27 toegewezen, en ik kan de GUI ook gewoon benaderen via mijn webbrowser. De ip camera heb ik met een utp aangesloten op de NVR, en lijkt gezien het oplichten van de IR lampjes gewoon voorzien te worden van spanning.

Nu kan ik als ik scan met Advanced IP scanner zien dat de camera een ip adres toegewezen heeft gekregen (192.168.178.24), echter dit IP adres kom ik niet tegen in het DHCP overzicht in de Ubee modem.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik vermoed dat dit het IP adres is dat de camera krijgt toegewezen, maar omdat er twee IP adressen in de lijst als omschrijving Hikvision hebben waarvan 1 de NVR is denk ik dat het andere IP adres toegewezen is aan de IP camera.
De camera kan ik zelf ook niet benaderen via de NVR software, noch via m'n browser op het IP adres, noch is deze camera zichtbaar in de Hikvision SADP tool. Pingen naar het IP adres geeft een timeout.

De IP camera kan ik helaas niet rechtstreeks testen door hem aan te sluiten op het modem omdat deze geen PoE ondersteund en ik geen losse PoE injector heb.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb al geprobeerd om UPnP uit te zetten op het modem, omdat dit op meerdere plekken als oplossing aangedragen werd, maar dit heeft niet mogen baten.

[ Voor 9% gewijzigd door reuzekind op 21-06-2017 20:20 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Ubee EVW321 doet full dual stack IPv4+IPv6. Ik herinner me een topic waarin een Hikvision camera zichzelf helemaal de pruts in werkte met dual stack, aangezien de ene component ervan verkoos om met IPv4 te werken en de andere met IPv6.

Zou me niet verbazen als in tussentijd niets veranderd is.

Opties:
- Ziggo bellen en modem in IPv4-only modus laten zetten (doodzonde...)
- IPv4-only router tussen modem en Hikvision-meuk zetten waardoor de Hikvision spullen niet meer aan IPv6 blootgesteld worden
- Hikvision erop aanspreken en firmware update krijgen die IPv6-aware is (you wish...)
- Hikvision de deur wijzen en vendor zoeken die wel klaar is voor de wereld sinds 1999 :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Dat zou een hoop verklaren. Ik heb als het goed is ergens nog een TP-Link router liggen waarbij ik IPv6 uit kan zetten, dat ga ik morgen gelijk proberen! Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Ik heb de router gevonden (tp-link TL-WR841N) en geprobeerd. Op internet helaas niks kunnen vinden over IPv6 ondersteuning van deze router, daarom eerst gecontroleerd of ik IPv6 uit kan zetten, maar in het menu niks kunnen vinden over IPv6 wat bij nieuwe modellen wel zo zou moeten zijn. Daarom er vanuit gegaan dat de router geen IPv6 ondersteund. Maar het heeft niet mogen baten. Er krijgt nu nog maar 1 Hikvision apparaat een IP adres toegewezen, de NVR, en kan ik de IP camera nergens terugvinden.

Kan het misschien zo zijn dat de Ubee modem toch roet in het eten gooit, ondanks dat er een IPv4 router voor hangt?

Blijkbaar moet er toch ergens in te stellen zijn om IPv6 uit te zetten volgens de handleiding, ga het vanavond wederom proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door reuzekind op 23-06-2017 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Vandaag een IPv4 only router (Netgear WGR614V7) opgehaald omdat ik er met mijn TP-Link router niet uit kwam of en hoe ik IPv6 support uit kon schakelen, en uit geprobeerd. Helaas zonder resultaat. De NVR is wel benaderbaar, maar de camera krijgt geen IP-adres toegewezen.

Wat ik in de tussentijd verder nog geprobeerd heb:
- Harde reset van IP camera, zonder resultaat
- Rechtstreeks aansluiten van router op laptop, wederom alleen de NVR benaderbaar.

Heeft iemand misschien nog een ander idee? Het begint er sterk op de lijken dat de NVR zelf misschien niet helemaal fris is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

@reuzekind Volgens mij komt het doordat de camera op de PoE poort vanuit de nvr een ip adres krijgt in een ander subnet dan je normale LAN. Dat werkt niet met dhcp maar op een andere manier. Je kunt met wat trucjes (maar ik ken deze specifieke NVR niet) ip forwarding doen in de nvr, maar makkelijker is het volgende. Kost je wel een PoE-poort.

- plug de camera in een PoE poort op de nvr en kijk welk ip adres hij heeft (bijvoorbeeld 192.168.254.2, 192.168.254.1 is het ip adres van je nic dat je instelt in de nvr)
- plug een kabel in de PoE poort van de nvr en verbind deze ook met je router
- stel je router in dat hij op je langs dhcp adressen uitdeelt in een range bv 192.168.1.1 t/'m 192.168.1.199
- sluit je pc aan op de router en stel tijdelijk handmatig het ip adres van je pc in op een adres in hetzelfde subnet als je camera (bv op 192.168.254.3)
- stel in je nvr het interne nic adres in op 192.168.1.200
- stel je camera in op een vast ip adres 192.168.1.201 of dhcp ( wel ff handig om dhcp binding te doen dan)
- reboot de camera, de camera krijgt een adres in de LAN range (192.168.1.x)
- voer handmatig de ip adressen van de camera's in de nvr in of scan je netwetk
- vergeet niet de netwerk instellingen op je pc weer aan te passen

nu kun je vanaf je LAN gewoon de camera's benaderen en ivms etc gebruiken. Als je vanaf buitenaf de camera's wil benaderen vergeet dan niet een sterk wachtwoord te gebruiken en de poorten in je router te forwarden.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:23:
.....

Opties:
- Ziggo bellen en modem in IPv4-only modus laten zetten (doodzonde...)
............
Nou, Ziggo heeft een keer zonder aankondiging bij een klant van mij gewoon IPv6 aangezet. Meteen lag het hele netwerk eruit.
Klant over de rooie.

Ik snapte eerst niet wat er was, maar pas toen ik het WAN IP adres zag, (en dus dingen met IPv6 getallen zag), toen viel het kwartje. Die miep van klantenservice snapte het helemaal niet ("het moet toch werken"....) nou nee. Zelfs mijn Mikrotik wat volledig IPv6 aan kan, snapte het niet.

Meteen miep verteld dat ze de modem in v4 moet zetten. 10 minuten later werkt alles weer.

Dus dat kán ook nog "misgaan" bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Topicstarter
Wokschotel schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:59:
@reuzekind Volgens mij komt het doordat de camera op de PoE poort vanuit de nvr een ip adres krijgt in een ander subnet dan je normale LAN. Dat werkt niet met dhcp maar op een andere manier. Je kunt met wat trucjes (maar ik ken deze specifieke NVR niet) ip forwarding doen in de nvr, maar makkelijker is het volgende. Kost je wel een PoE-poort.

- plug de camera in een PoE poort op de nvr en kijk welk ip adres hij heeft (bijvoorbeeld 192.168.254.2, 192.168.254.1 is het ip adres van je nic dat je instelt in de nvr)
- plug een kabel in de PoE poort van de nvr en verbind deze ook met je router
- stel je router in dat hij op je langs dhcp adressen uitdeelt in een range bv 192.168.1.1 t/'m 192.168.1.199
- sluit je pc aan op de router en stel tijdelijk handmatig het ip adres van je pc in op een adres in hetzelfde subnet als je camera (bv op 192.168.254.3)
- stel in je nvr het interne nic adres in op 192.168.1.200
- stel je camera in op een vast ip adres 192.168.1.201 of dhcp ( wel ff handig om dhcp binding te doen dan)
- reboot de camera, de camera krijgt een adres in de LAN range (192.168.1.x)
- voer handmatig de ip adressen van de camera's in de nvr in of scan je netwetk
- vergeet niet de netwerk instellingen op je pc weer aan te passen

nu kun je vanaf je LAN gewoon de camera's benaderen en ivms etc gebruiken. Als je vanaf buitenaf de camera's wil benaderen vergeet dan niet een sterk wachtwoord te gebruiken en de poorten in je router te forwarden.
Dank voor de uitgebreide uitleg. Vandaag ben ik pas in de gelegenheid geweest om er mee aan de slag te kunnen, maar het is nog niet helemaal gelukt. Ik loop vast bij het handmatig wijzigen van het ip adres van mijn laptop naar hetzelfde subnet als de camera.

De winst die ik gemaakt heb is dat de camera wel zichtbaar is geworden in SADP tool, de netwerk tool van Hikvision, maar omdat het een ip adres heeft in een ander subnet is de camera niet bereikbaar. De NVR heeft blijkbaar nu ook 2 IP adressen toegewezen gekregen, maar is op beide niet benaderbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/noxddzazjvz1RWtKyEjv8Pta/medium.png

Echter, als ik probeer het IP adres te wijzigen van mijn laptop lukt dit niet. Ik kan het IP adres alleen statisch maken in dezelfde range als waar hij nu een IP adres krijgt toegewezen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n27UgNK7AaOMlNACAxBUgJ7S/medium.png

Heb jij misschien nog een idee hoe ik het IP adres wel kan wijzigen naar een andere range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 19:14
in de netwerkkaart van je laptop een vast ip nmr invoeren in de bedoelde range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Nog een toevoeging, vergeet in je nvr configuratie de camera settings (bij camera management) niet op manual te zetten. Want anders overschrijft de nvr de op settings in de camera elke keer.

En idd, je moet in de tcp/ip eigenschappen van je netwerkkaart een vast ip adres instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wokschotel op 09-07-2017 15:38 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Pagina: 1