Wat is slimmer? Schotel, digitenne of gewoon IPTV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:50
Ik ben op zoek naar een andere manier om tv te kijken.
Wij kijken nu via Knippr naar wat zenders, maar door ons internet van 8Mbit is dat ook van lage kwaliteit. Nou bleek een tijdje geleden ook nog dat de dsl kabel van de straat naar ons huis niet helemaal goed meer was, hier kwamen we achter doordat wij vaak een paar uur geen internet hebben.
Ik wil dus ook graag 4G voor thuis van T-Mobile nemen, maar als ik dat ga doen ben ik meteen door mijn 100GB databundel heen met Knippr.

Dus ik wil nu graag weten wat ik het beste kan nemen en wat jullie ervaringen hiermee zijn

Schotel/CanalDigitaal
Dit wil ik wel, maar ik vind de eenmalige kosten wel erg hoog.

Digitenne
Ik lees veel dat het beeld een lage kwaliteit heeft. In onze vouwwagen kijken wij free-to-air, en al onze tv's in huis hebben een ingebouwde dvb-t tuner.

IPVT
Of is het slimmer om gewoon te kijken via onze kapotte DSL kabel?

Ik denk dat er veel mensen gaan zeggen: kabel tv, maar dat kan niet op ons adres.

Ik hoop dat het topic op de goede plaats staat, want ik wist niet precies waar hij moest

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voorlopig zeg ik IPTV.

Er zijn zat aanbieders in binnen- en buitenland die legale content aanbieden over het internet en het enige wat je nodig hebt is een werkende internetverbinding (en soms een gratis VPN).

Digitenne vind/vond ik erg onderhevig aan omgevingsruis. Kan me nog herinneren dat als er een brommer langs huis reed, je rustig naar 10 seconden blokken zat te kijken op je TV. Mogelijk is dit al verbeterd maar free-to-air is vaak "weinig garantie".

En schotel; tja... Hoge instapkosten maar wel veel keuze. Zeker als je een goed modulair systeem koopt, kan je schotel ook mee op vakantie, naar familie (bijvoorbeeld voor sportwedstrijden) etc.

IPTV is laagdrempelig, relatief snel op te zeggen (lees de kleine letters!!!!) en ook veel aanbieders.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:58:
Digitenne vind/vond ik erg onderhevig aan omgevingsruis. Kan me nog herinneren dat als er een brommer langs huis reed, je rustig naar 10 seconden blokken zat te kijken op je TV. Mogelijk is dit al verbeterd maar free-to-air is vaak "weinig garantie".
Het was ook niet de bedoeling om dan nog steeds free-to-air te blijven kijken, maar gewoon een Digitenne abbonement te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wellicht kun je nog wachten op de nieuwe aanbieder van televisie via de satelliet Joyne. Zij maken over twee weken pakketten en prijzen bekend. Het is niet uitgesloten dat Canal Digitaal door de komst van deze concurrent zelf ook met nieuwe, aantrekkelijke acties gaat komen.

[ Voor 31% gewijzigd door TexMex op 21-06-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
TexMex schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:58:
Wellicht kun je nog wachten op de nieuwe aanbieder van televisie via de satelliet Joyne. Zij maken over twee weken pakketten en prijzen bekend. Het is niet uitgesloten dat Canal Digitaal door de komst van deze concurrent zelf ook met nieuwe, aantrekkelijke acties gaat komen.
Dat weet ik, maar Joyne heeft zelf ook aangegeven dat zij de prijs niet lager zullen maken als CanalDigitaal.
Als ik schotel tv zou nemen, ga ik ook wachten toto Joyne er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
de NPO app + een Chromecast. Geeft een goede beeldkwaliteit.

Handig voor erbij is een DVB-T antenne voor de free to air, je hebt er al ervaringen mee.
Die van dx.com zijn goed + goedkoop. http://www.dx.com/p/dvb-t-digital-antenna-5189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
CR2032 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:27:
de NPO app + een Chromecast. Geeft een goede beeldkwaliteit.

Handig voor erbij is een DVB-T antenne voor de free to air, je hebt er al ervaringen mee.
Die van dx.com zijn goed + goedkoop. http://www.dx.com/p/dvb-t-digital-antenna-5189
Ik wil wel iets meer zenders kunnen ontvangen als alleen NPO 1, 2 en 3.
Sowieso ook SBS, RTL, Discovery Channel en National Geograpic Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:38
Je provider bellen en vragen of die telefoonkabel nagekeken kan worden? Desnoods een stekker eruit trekken tijdens het bellen zodat de lijn plat gaat en een monteur de boel door laten meten. Je weet maar nooit.

Schotel is de enige echte goeie oplossing, maar helaas wel duur en het zenderpakket is redelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door krakendmodem op 22-06-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 12:40
Ik heb zelf 5 jaar Canal Digitaal gehad omdat ik in het buitengebied woonde en ook geen andere optie had voor de tv.
Ik had toen der tijd de apparatuur van CD gekocht wat ik iedereen af zal raden.
De satelliet (60cm met duo lnb voor astra 19.2 en 23.5) ging er om de haverklap uit met wind of regen.
De tuners zijn ook niet om over naar huis te schrijven (Toen nog philips tegenwoordig M7) lopen om de haverklap vast.

Ik heb daarna besloten een Visiosat Bigsat te kopen met Allps quad lnb's.
Deze heeft exact 2x 5 sec geen beeld gegeven.

Tevens wil ik je voor CD waarschuwen.
Als je jaren klant bent en je doet 1 wijziging in je abonnement zit je gelijk weer aan een jaarcontract vast bij ze.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Pagina: 1