Toon posts:

Hoe je contouren van een foto kan overtrekken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde graag weten hoe ik van een foto de contouren simpel kan overtekenen. Ik moet van een foto van een bed die in perspectief is gefotografeerd de contouren overtekenen en die in perspectief overgetrokken lijnen moet ik dan rechtzetten zodat het lijkt alsof je het bed van voren ziet.
Hopelijk niet te ingewikkelde vraag. Hij is erg dringend dus plz help! :'(

B.V.D.!!!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
hoe heet het... carbon papier ?
en daarna inscannen en dan trace naar vectoren

• armor
  • Laatst online: 04-11 11:13

armor

Too much to Do, Too......

dan kan volgens mij met illustrator vrij makkelijk ...

dus pic inscannen en met beziertjes overtrekken ...
daarna met de transform tooltje alles redelijk recht trekken ....

maar je ontkomt er niet aan om toch nog wat bezier punten handmatig te verzetten ...

all work and no play makes Jack a dull boy.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Lightwave (en vast ook 3DMax) heeft een zuper kloeke plug in die dat ongeveer kan.

Kan je een wireframe (draadmodel) van een object over een foto heen tekenen. daarna kan je het draadmodel manipuleren omdat dat een 3D object is. Lightwave vervormt dan de foto zo dat die meeschaalt met de wireframe.

Zitten wat nadelen aan, je kan maar max 90 graden draaien want hij weet nie wat er achter in de foto is :)

In photoshop kan je met filter > render > 3D transform ook zoiets doen maar dat is brakker dan in LW. wel een stuk simpeler. Je tekent een kubus in de vorm van het bed (met perspectief) en dan kan je later de kubus draaien en Photoshop rendert het plaatje mee.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je kunt em natuurlijk ook inscannen, en dan met coreldraw of illustrator oid vectors van maken .... of met geavanceerdere software laten vectoriseren :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

En vergeet PhotoImpact van Ulead niet. 't Is verder niet zoon bijzonder programma, maar vetoriseren is daarmee een eitje (neem de optie vectorise!)

:7

• armor
  • Laatst online: 04-11 11:13

armor

Too much to Do, Too......

Op zaterdag 07 juli 2001 18:51 schreef TheLunatic het volgende:
Je kunt em natuurlijk ook inscannen, en dan met coreldraw of illustrator oid vectors van maken .... of met geavanceerdere software laten vectoriseren :)
heb je wel eens geprobeerd na het vectoriseren van een pic de beziers te editen ... dan zul je zien hoeveel overbodige beziers er dan gemaakt zijn..
streamline is een van de beste vectoriseer progies en die doet het zeker niet perfect ..
je bent meestal sneller en beter uit door zelf te tracen .. behalve als je veel pics moet bewerken ... dan moet je die extra beziers maar op de koop nemen ...

all work and no play makes Jack a dull boy.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Maardat ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat het doel is van de vector. Ik moet ze plotten, dan zijn strakke vectors nodig, en weinig punten. Met goede software kom je dan best ver, en zelf nog wat editen dan komt het echt wel goed!

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Ik gebruik zelf altijd Corel Trace dat werk HEEL goed...
Illustrator zal het ook wel kunnen, weet ik niet...
Pagina: 1