Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor IP camera kopen?

Pagina: 1
Acties:

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 10:37
Hoi allemaal.

Ik weet niet of dit het juiste subforum is om dit te vragen, maar ik wist niet waar anders.
Ik ben op zoek naar een IP camera voor buiten, bij de voordeur, het liefst een Dome camera met IR.
Ik heb al eventjes rond gezocht, echter zijn er duizenden verschillende soorten en merken.
Welke raden jullie aan?
Opslag zal gaan via mijn Synology nas met surveillance station.
Prijs het liefst onder de 200 euro.

Mvgr, Max

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Synology heeft een shortlist van supported camera's; welke tot een budget van 200 voldoen aan jouw eisen/wensen en wat zijn de ervaringen van anderen daarmee?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37

Rhapsody

In Metal We Trust

In de Pricewatch kun je modellen vergelijken.

Op de website van Synology kun je zien of je model ondersteund/getest is.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• MaxTheKing
Rhapsody schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:30:
In de Pricewatch kun je modellen vergelijken.

Op de website van Synology kun je zien of je model ondersteund/getest is.
Had inderdaad al ff gekeken, zat zelf te denken aan een Hikvision camera, maar deze hebben allemaal 0 reviews

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Let wel op dat je ze in een gesloten netwerk aansluit, nagenoeg alle consumer en prosumer camera's hebben onveilige software en zijn van buiten af te misbruiken, en dus ook te misbruiken om je netwerk verder binnen te dringen. Nu hebben diverse fabrikanten wel patches uitgebracht, maar ook daar is te verwachten dat het nog steeds lek is (om dat ze de expertise niet hebben).

• MaxTheKing
johnkeates schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:59:
Let wel op dat je ze in een gesloten netwerk aansluit, nagenoeg alle consumer en prosumer camera's hebben onveilige software en zijn van buiten af te misbruiken, en dus ook te misbruiken om je netwerk verder binnen te dringen. Nu hebben diverse fabrikanten wel patches uitgebracht, maar ook daar is te verwachten dat het nog steeds lek is (om dat ze de expertise niet hebben).
Ja gooi hem sowieso ook in een VLAN, dat komt wel goed!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb zelf zeer goede ervaringen met amcrest camera's.

• MAX3400

MAX3400

MaxTheKing schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:00:
[...]

Ja gooi hem sowieso ook in een VLAN, dat komt wel goed!
Dus je weet niet precies wat je doet? Ik kan ook een Windows-XP laptop in VLAN40 hangen. Wil niet zeggen dat mijn USB-poort dan niet te benaderen is of dat ik kwetsbaar ben voor een backdoor. Een VLAN valt of staat meteen met de volledige beveiliging van de infra; van entry-point (zoals een bug in een WiFi-camera) tot de core-router.

• MaxTheKing
MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:05:
[...]

Dus je weet niet precies wat je doet? Ik kan ook een Windows-XP laptop in VLAN40 hangen. Wil niet zeggen dat mijn USB-poort dan niet te benaderen is of dat ik kwetsbaar ben voor een backdoor. Een VLAN valt of staat meteen met de volledige beveiliging van de infra; van entry-point (zoals een bug in een WiFi-camera) tot de core-router.
Fysieke beveiliging zit goed, maar dat is het punt niet, gaat mij er vooral om dat de camera afgescheiden is het van het "core" netwerk, dit is makkelijk in de stellen d.m.v. firewall rules in pfSense.

• MAX3400

MAX3400

• MaxTheKing
Gebruik de router van ziggo gelukkig niet, deze staat in Bridge-mode, en is een Cisco, geen Ubee :^)
Pagina: 1