Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:29
Update: inmiddels is het toestel verkocht.

Een tijd terug heb ik mijn Galaxy S7 edge laten vallen, gelukkig vlak voor de S8(+) uitkwam dus ik zat niet lang zonder. Nadeel was wel dat ik dit toestel door ging geven binnen de familie.

S7 edge beschadigd 1S7 edge beschadigd 2S7 edge beschadigd 3

Zoals op de foto's te zien is die er niet goed vanaf gekomen. Na enig uitzoek werk over/met de verzekering is gebleken dat het toestel niet verzekerd was (nooit in verdiept, deze was al aannemelijk).
Uiteraard valt het ook niet onder de garantie.
Na enig zoek werk blijkt alleen het scherm werk al minimaal 350,- te kosten en wil je betrouwbaar dit zit je sowieso 400,-. Helaas is de behuizing zelf ook beschadigd (Zijkant onderin en volume omhoog knop).
Tevens wilde ik ook de accu laten vervangen.

Hierdoor wordt de factuur dus alleen maar groter en dat heb ik er dus niet voor over.
Graag hoor ik adviezen over welke mogelijkheden er nog zien.

Ik heb mij iets verdiept in het zelf repareren (uiteraard vervalt de (waterproof)garantie dan). Echter kwam ik twee types tegen, met en zonder LCD, hoe weet ik wat ik nodig heb? Mij scherm werkt nog goed (af en toe een roze lijn maar dat was van voor de val en is een vermoedelijk een losse kabel, druk uitoefenen verhelpt het namelijk.)

Ik hoor graag adviezen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 11:37
Inboedelverzekering?, mits je geen studenten hebt is het gewoon verzekeringswerk volgens mij

[ Voor 64% gewijzigd door Freelance op 21-06-2017 16:18 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe het zit bij de S7, maar kan je hem niet simpelweg openmaken en dan bepalen of het LCD wel of niet vervangen moet worden en dan pas het benodigde bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zodra de kosten om het op een goede manier te herstellen hoger zijn dan de 2e hands waarde als het toestel goed zou zijn is het gewoon einde verhaal. Persoonlijk zou ik het toestel gewoon verkopen zoals ie nu is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Als het in huis is gebeurd dan valt dit onder je inboedelverzekering.

Ik heb al in talloze andere topics mensen gezien die 'm naar de lokale telefoonboer brengen, die er vervolgens een zaakje van maakt. Doe dit dus NIET. Samsung heeft een eigen reparatieservice waarbij je 100% garantie hebt dat men originele onderdelen gebruikt en bovendien krijg je je waterdichtheid terug.
http://www.samsung.com/nl/reparatie/
Geef dit ook aan bij je verzekering.

Je kan je toestel laten ophalen; binnen 3 werkdagen zal je 'm gerepareerd terugkrijgen. Dit raad ik je af, omdat je pas achteraf te horen gaat krijgen wat het kost. Weiger je de reparatie, dan moet je alsnog onderzoekskosten en verzendkosten (~€40) betalen om je telefoon überhaupt terug te krijgen.
Beter is langsgaan bij een servicelocatie. Het vervangen van het scherm alleen kost dan €289 volgens de bovengenoemde site. Ik zou gewoon vragen wat alles bij elkaar moet kosten. Als alle onderdelen op voorraad zijn en je een tijd inplant, kan het gefixt worden terwijl je wacht.

Zelf repareren kan je doen als je de juiste materialen hebt. Alleen de glazen achterkant verwijderen is al redelijk moeilijk zonder een heatgun en/of heatbag, en als het je lukt zal je 'm ooit weer terug moeten lijmen. Dit gaat ontzettend secuur, een verbogen frame maakt zo'n reparatie al onmogelijk :P ik heb destijds 2 glasplaten op een S6 verkloot haha.
Schermreparaties moet je met de gehele displaymodule doen; dat is OLED (LCD) + glasplaat + digitizer, alles in 1. Enkel het glas verwijderen en opnieuw installeren is echt niet te doen, al helemaal niet bij een Edge scherm. Alle professionele reparatiebedrijven vervangen de gehele module en nooit alleen de glasplaat omdat dit ook voor hun onmogelijk is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Beetje raar dat twee mensen aangeven dat dit verzekerd is onder de inboedel terwijl de OP aangeeft dat dit niet zo is. De meeste inboedelverzekeringen dekken vallen en stoten van mobiele telefoons niet meer. Alleen de dure verzekeringen doen dit nog. Het is dus helemaal niet gek dat in dit geval de telefoon niet onder de inboedelverzekering valt.

Als je de reparatie dus inderdaad zelf moet bekostigen dan lijkt dit het niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
Helaas is het dus geen inboedelverzekeringswerk, ik heb hem buitenshuis laten vallen (voor mijn school om precies te zijn). @Richh Bedankt voor je beschrijving van het repareren, ik had enkele youtube video's gekeken waarin het, met enig geduld en genoeg tijd te doen moest zijn maar zo te horen valt dat dus alsnog aardig tegen. Dan toch maar kijken of verkoop nog iets oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

JunkieLimbo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:31:
Beetje raar dat twee mensen aangeven dat dit verzekerd is onder de inboedel terwijl de OP aangeeft dat dit niet zo is. De meeste inboedelverzekeringen dekken vallen en stoten van mobiele telefoons niet meer. Alleen de dure verzekeringen doen dit nog. Het is dus helemaal niet gek dat in dit geval de telefoon niet onder de inboedelverzekering valt.

Als je de reparatie dus inderdaad zelf moet bekostigen dan lijkt dit het niet meer waard.
Mobile telefoons zijn bij inboedel (tegenwoordig) niet meer meeverzekerd als het gat om andere schade dan diefstal of brand.

https://www.verzekeringen...phone-inboedelverzekering

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
IMarks schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:37:
Helaas is het dus geen inboedelverzekeringswerk, ik heb hem buitenshuis laten vallen (voor mijn school om precies te zijn). @Richh Bedankt voor je beschrijving van het repareren, ik had enkele youtube video's gekeken waarin het, met enig geduld en genoeg tijd te doen moest zijn maar zo te horen valt dat dus alsnog aardig tegen. Dan toch maar kijken of verkoop nog iets oplevert.
Het is in ieder geval een stuk simpeler om een plastic toestel als de S4 of een Nexus 5 te repareren, daar kom je met geduld inderdaad een heel eind. Het glas en metaal van de S7 maakt het een stuk lastiger. Maar als je heel veel geduld hebt en geen trillende handen, je kan het natuurlijk proberen :)
Punt is dat een S7 Edge-display erg lastig te verkrijgen is. Via Ebay is wel wat te vinden, maar als het dan niet klopt... garantie krijgen is dan moeilijk. Al met al denk ik dat het ook helemaal niet heel veel geld scheelt, laten we zeggen €100.
Dat is mij persoonlijk (als ik het toestel zelf had gehouden) de garantie, zekerheid en waterdichtheid wel waard.

@Wim-Bart ah, logisch opzich ook wel. Ik denk dat er teveel mensen zijn geweest die het de laatste jaren hebben gedeclareerd. Zeker als je de groep mensen hebt die 'm buitenshuis laat vallen maar liegt dat het binnenshuis was, er ook nog eens bij optelt, zal het inderdaad een grote kostenpost zijn voor veel verzekeraars.

[ Voor 14% gewijzigd door Richh op 21-06-2017 16:47 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
sommige doen het gewoon nog en niet perse heel duur bij unive was het 5 euro extra per maand voor all risk dat is inclusief mobieltje en bij elk volgende oepsje 150 euro eigen risico binnen een jaar.

Maar als het 300-400 euro kost kan je beter iets anders regelen. Wat oudere toestellen zijn nog wel te repareren zoals de S3-4-5

Maar hier is de handleiding https://www.ifixit.com/Device/Samsung_Galaxy_S7_Edge hij krijg een 3 tje Repairability wat betekend dat het erg moeilijk is. Zou het zelf niet niet doen. zeker omdat de onderdelen ook een hoop geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Richh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:46:
[...]

Het is in ieder geval een stuk simpeler om een plastic toestel als de S4 of een Nexus 5 te repareren, daar kom je met geduld inderdaad een heel eind. Het glas en metaal van de S7 maakt het een stuk lastiger. Maar als je heel veel geduld hebt en geen trillende handen, je kan het natuurlijk proberen :)
Punt is dat een S7 Edge-display erg lastig te verkrijgen is. Via Ebay is wel wat te vinden, maar als het dan niet klopt... garantie krijgen is dan moeilijk. Al met al denk ik dat het ook helemaal niet heel veel geld scheelt, laten we zeggen €100.
Dat is mij persoonlijk (als ik het toestel zelf had gehouden) de garantie, zekerheid en waterdichtheid wel waard.

@Wim-Bart ah, logisch opzich ook wel. Ik denk dat er teveel mensen zijn geweest die het de laatste jaren hebben gedeclareerd. Zeker als je de groep mensen hebt die 'm buitenshuis laat vallen maar liegt dat het binnenshuis was, er ook nog eens bij optelt, zal het inderdaad een grote kostenpost zijn voor veel verzekeraars.
Ik heb mensen gekend die gewoon een nieuwe telefoon wilden en dat via de verzekering deden. Eigenlijk gewoon oplichting. En ze maar afvragen waarom ze steeds verhoging van de premie kregen en uiteindelijk kregen ze niets meer uitgekeerd omdat de polis was aangepast na verhuizing :)
MeZZiN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:55:
sommige doen het gewoon nog en niet perse heel duur bij unive was het 5 euro extra per maand voor all risk dat is inclusief mobieltje en bij elk volgende oepsje 150 euro eigen risico binnen een jaar.
Ben ik blij dat ik geen verzekering meer heb bij Unive. Geen behoefte om nieuwe telefoons van anderen te sponsoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Wim-Bart op 21-06-2017 16:58 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMarks
Richh schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:46:
[...]

Ja heb ik al doorgegeven, heb nu wel een nieuwe verzekering bij de andere maatschappij die het dus wel dekt (50,- eigen risico) maar ik ga daarmee niet frauderen (met de datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Sinds de s8 is de s7 redelijk in prijs gedaald. Als je teveel moet laten vervangen is een nieuwe handiger, en misschien ook nog wel goedkoper

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verkoop de S7 anders gewoon in de V&A hier op Tweakers, je hebt altijd Tweakers die de telefoon voor onderdelen gaan gebruiken, misschien krijg je er nog 100 a 150 euro voor.. Beter dan niks denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
Arsenius schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:39:
Verkoop de S7 anders gewoon in de V&A hier op Tweakers, je hebt altijd Tweakers die de telefoon voor onderdelen gaan gebruiken, misschien krijg je er nog 100 a 150 euro voor.. Beter dan niks denk ik.
Toevallig heb ik hem tussen 6 en 7 op 'die andere VA site' gezet. En al een reactie gehad voor een bedrag ergens tussen de waarde die jij noemde. Dus hij is inmiddels al weg. Maar was zeker een goeie tip.
Pagina: 1