Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Final check high end system

Pagina: 1
Acties:

• M1eske
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-11 16:06
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
werk en ontspanning. Ik gebruik Sketchup, Autocad en draai 2 vm's tegelijkertijd. Qua ontspanning speel ik casual Fifa en graag FPS. Daarvan spel ik fifa online, FPS meestal singleplayers

Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget is een beetje uit de hand gelopen maar past bij de wensen die ik momenteel heb. Mijn insteek is om 5 jaar met dit systeem te doen. Ik ben zuinig op mijn spullen maar ben bereid te betalen voor kwaliteit

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ducky tobo, Creative boxen en Logitech Proteus muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 375,76[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 375,76[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Asus ROG Crosshair VI Hero[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 232,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 232,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 779,-[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 779,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Fractal Design Define R5 Blackout Edition[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 104,-[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 104,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]HP Omen X 35 Zwart[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 1.075,28[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 1.075,28[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Scythe Mugen 5 PCGH Edition[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 49,99[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 49,99[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Fractal Design Dynamic GP-14 Black blades, 140mm[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 16,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 16,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 144,-[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 144,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Corsair RM650x[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 102,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 102,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Samsung 960 Pro 512GB[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 293,47[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 293,47[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 3.174,35[/td]
[/tr]
[/table]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur, wel kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik houd van een strakke en rustige uitstraling. De huidige RGB trend is niet aan mij besteed. Wat ik wel belangrijk vind is een goed gekoeld systeem, weinig geluid en een zo duurzaam mogelijk systeem

Ga je overklokken?
ja

Wat verwacht je van ons?
Graag constructieve feedback op de gekozen componenten. Past dit bij elkaar? Ik heb lang getwijfeld tussen Ryzen en Intel, maar na veel leeswerk is de keuze op Ryzen gevallen. Zijn er betere alternatieven? Is dit de koele, duurzame en stille samenstelling die ik voor ogen heb? Het systeem draait plusminus 10 uur per dag.
De 2e fan is bedoeld extra intake voor de GPU. Als laatste het scherm. Wat adviseren jullie? Ik twijfel tussen pg279q van Asus en Hp Omen x35? De X35 heeft mijn voorkeur vanwege de grootte en ervaring in games,maar wellicht ga ik hier wat over de top? Graag jullie inzicht hierop

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
laat maar zitten :D

[ Voor 124% gewijzigd door RifatSahin op 21-06-2017 15:34 ]

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Je RML doet het niet maar ik kon de producten wel zien.
Ziet er goed uit!
Misschien voor de stilte nog wat silent wings erin.

De 7700K is nog wel echt de gaming topper! Ik wil niet deze discussie aanwakkeren, maar houd dit in je achterhoofd.

• M1eske
Sorry voor het onduidelijke lijstje. Ik probeer dit te doen via een S6, op mijn vakantie adres. Ik heb helaas geen pc voor handen. Ik heb zo goed mogelijk de DAA gevolgd, maar krijg op een of andere manier niet het lijstje op de juiste manier gegenereerd

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:03
De [ ontbreekt bij je eerste woord "table"

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 15:46
Hey, toffe build.

- De 1700 is fors goedkoper en kan je zelf overklokken naar de 1700X of misschien zelfs 1800X performance
- Je moederbord is heel erg duur. pricewatch: Asus Prime X370-Pro is stiekem zo ongeveer hetzelfde bord maar bijna 100 euro goedkoper. Let ook op een geldende cashbackactie als je CPU+mobo bij Alternate haalt.
- Een 1080 Ti? Ik game momenteel met een 1070 op een monitor met dezelfde resolutie en ik kan daar opzich prima mee uit de voeten. Met een 200 euro goedkopere 1080 speel je al behoorlijk 'op safe'. Over een maandje ligt AMD's Vega in de winkels, waardoor mogelijk de videokaartprijzen gaan veranderen. Je kan dan ook voor een goedkoper Freesync scherm gaan.
- Op dat scherm terugkomend: pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart is stukken goedkoper en specwise hetzelfde.
- Prima fans. Geen 4-pin?
- Een 500 watt voeding voldoet ook zeker wel, hier kan je nog iets op besparen zonder dat het prestaties kost.
- Het verschil tussen SATA en M.2 is niet merkbaar in de praktijk. Ik zou kijken naar een Intel P600 voor dit doeleinde; nét wat sneller dan SATA maar wel fors goedkoper. Een 960 EVO als je over de 3000 MB/s wil gaan. De Pro-versie is het geld echt niet waard imho.

Tot slot vind ik 5 jaar voor een gamesysteem altijd erg optimistisch, de gamingmarkt kan soms opeens flinke sprongen maken.
Met bovenstaande tips bespaar je grofweg €700. Als je van (de helft van) dat geld over 3 jaar nou een nieuwe videokaart koopt, dan heb je ook daadwerkelijk wat aan je uitgegeven euro.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• M1eske
Dank Richh, ik twijfelde tussen jouw voorgestelde MB en de Hero, ik wijzig deze toch naar jouw voorstel. De Ti is gekozen vanwege de resolutie van de X35. Qua jouw voorgestelde monitor wordt gesteld dat deze last heeft van flickering. De X35 had ik gekozen op basis van de review van HWI. De 960 pro wijzig ik naar de Intel 600p, goede tip! De voeding was in eerste instantie een 550 maar vanwege de power consumptie van Ryzen dacht ik wat veiliger te moeten gaan zitten. Voor wat betreft de fans houd ik mij graag aanbevolen voor een 4 pins voorstel. De keuze tussen 1700 en 1700x vind ik lastig, ik heb het idee hiermee een kwalitatief betere processor te kiezen. Als hier fout zit hoor ik dat uiteraard graag!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:03
De ryzen verbruikt minder dan de i7 7700k
Ryzen 1700x is eigelijk voor mensen die niet willen overclocken pak de 1700 en oc hem.

[ Voor 52% gewijzigd door Voyarch op 21-06-2017 18:30 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
7700k is wel echt de betere cpu voor sketchup, tenzij je bijv. veel renderd, dan kan het het waard zijn om met de mindere singlecore van de 1700 te accepteren. Als je die 16 threads niet goed inzet is misschien die 7700k nog wat zinniger? Maar ik weet niet waar je de prioriteit legt?

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 21-06-2017 18:31 ]

specs

• M1eske
De hoofdreden om te kiezen voor Ryzen is dat de Intels te heet worden na veel daar over gelezen te hebben. Indien 1700 nagenoeg geen verschil maakt, ga ik voor deze.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat lijkt me de meest onbelangrijke reden om je keuze op te baseren. :p

"te heet" is als hij buiten de specs komt qua temperatuur en goot throttlen bijv. Ik kan me niet voorstellen dat bijv een 7700k met een goeie koeler standaard in die situatie zit.

Punt is dat zo'n beetje alles wat jij noemt op zich zelf beter loopt op een 7700k. cad en sketchup lopen met alles voornamelijk op 1 core, op dit moment hebben de meeste games geen baat bij die extra cores.

Alleen, en dat heb je verder niet genoemd, als je vaak VM's op de achtergrond hebt draaien die voor flinke belasting zorgen, of heel vaak in sketchup (of acad) renderd met een cpu renderer, dan is een 1700 weer zinniger.

Ook is een 1700 met een overclock wel leuker en daarmee haal je ook wat van de singlecore achterstand tov de 7700k weg. Alleen is een goede oc niet verzekerd natuurlijk.
En mogelijk zijn de extra cores in de toekomst wel handig.

Ook is een 1700 niet meteen slecht voor sketchup en autocad, dat ga je vooral merken met zwaardere files en geometrie.

Het hangt ook af van waar je vandaan komt qua pc, en wat jouw prioriteiten en verwachtingen zijn?

specs

• M1eske
Ik kom van een 2500k, 1070 msi op een Dell 2515h, op een p67 msi MB en Ssd 500 gb en WD HDD Black 2 en 1 tb. Het is een systeem welke ik telkens heb opgewaardeerd met componenten vanaf 2011. Mijn MB begint te sputteren door blackscreens. Mijn Sketch up en Autocad skills zijn niet super, maar dat gaat langzaam beter. Dit gebruik ik vnl voor mijn net gestarte bedrijfje. Daarnaast werk ik vast en draai ik 2 vm tegelijkertijd om op afstand te werken, plusminus staan er dan 10 programma's tegelijk open. Qua gaming vind ik het belangrijk dat ik kan spelen op de hoge settings en eyecandy. Het is voor mij ontspanning, dus ik ben een casual gamer.

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:04
Is het nieuwe Skylake-x / X299 platform nog iets voor je? De single core performance van de 7700k en meer cores voor je vm's. De 8 core 7820x kost rond de €600. Moederborden zijn alleen ook wel erg duur (gemiddeld 2x ryzen bordje).
Pagina: 1