Ik heb recent voor een leuke prijs een mac pro 3.1 weten te verkrijgen, dit om mijn Mac pro 1.1 te vervangen. Ik had in mijn mac pro 1.1 een NVIDIA 8800gt zitten en die wil ik graag overzetten in mijn mac pro 3.1. de 3.1 heeft op het moment een ATI Radeon HD 2600 XT 256 MB.
Na de mac opgehaald te hebben heb ik El Capitan geinstalleerd (met de ATI kaart er in) na installatie en terug zetten van mijn bestanden. Heb ik de NVIDIA er in gestopt. Resultaat geen beeld, na een beetje proberen krijg ik wel beeld maar daarvoor moet ik na het opstarten (zonder beeld) de kabels van mijn schermen er uit halen en er weer in stoppen nu krijg ik op beide schermen wel beeld en kan ik normaal inloggen.
Ik heb een screenshot gemaakt hierin is te zien dat de mac de kaart normaal herkent. na de kabels er weer in te stoppen werkt de mac verder normaal. herstarten is hetzelfde verhaal. nu vroeg ik mij af heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ik heb al een aantal uren gegoogeld en ik kom er niet uit.
De NVIDIA kaart werkt zonder problemen in mijn mac pro 1.1
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OS X El Capitan
NVIDIA Web Driver 346.03.15f08
hier onder de screenshots:

Na de mac opgehaald te hebben heb ik El Capitan geinstalleerd (met de ATI kaart er in) na installatie en terug zetten van mijn bestanden. Heb ik de NVIDIA er in gestopt. Resultaat geen beeld, na een beetje proberen krijg ik wel beeld maar daarvoor moet ik na het opstarten (zonder beeld) de kabels van mijn schermen er uit halen en er weer in stoppen nu krijg ik op beide schermen wel beeld en kan ik normaal inloggen.
Ik heb een screenshot gemaakt hierin is te zien dat de mac de kaart normaal herkent. na de kabels er weer in te stoppen werkt de mac verder normaal. herstarten is hetzelfde verhaal. nu vroeg ik mij af heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn ik heb al een aantal uren gegoogeld en ik kom er niet uit.
De NVIDIA kaart werkt zonder problemen in mijn mac pro 1.1
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OS X El Capitan
NVIDIA Web Driver 346.03.15f08
hier onder de screenshots:

[ Voor 1% gewijzigd door klokkert1 op 21-06-2017 15:26 . Reden: afbeeldingen toegevoegd ]