Geen satelliet aansluiting op TV, maar alleen satelliet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-02-2020
Mijn vraag
Kan je een satelliet aansluiting (f connector uit de muur) direct aansluiten op een coax op je televisie ?

Relevante hardware die ik gebruik
Appartementencomplex, met enkel een satelietaansluiting en televisie via canal digitaal. Philips 47PFL32D/10 zonder f connector (alleen coax)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
getracht het aan te sluiten met verloop stekker. Maar TV vindt geheel geen zenders.

Beste antwoord (via GBL77 op 27-06-2017 16:54)

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-08 07:22
GBL77 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:09:
Ook niet na de meest recente software update, een extra ci module en bijpassende kaart van canal digitaal? Dus DVB-T sluit Dvb-s uit? En mocht ik op een kater moment wel kabel hebben. Is het dan wel mogelijk om gewoon kabel te kijken (al dan niet met een ci module en kaart)?
Helaas er zit alleen een DVB-T tuner in dus je kunt er ook geen kabel mee kijken zonder een losse settop box.
DVB-T sluit niets uit alleen dan zou er een hybridge tuner in moeten zitten voor DVB-T ( Terrestrisch is digitenne), DVB-C (cable) en DVB-S(sat).
En nee ook een software update veranderd daar niets aan.
Zonder losse ontvanger is de TV alleen voor analoog kabel kijken geschikt en hang je er een kamerantenne aan kun je NL 1- 2 en 3 plus je regiozender gratis ontvangen met een ci module en een abo met smartkaart het hele digitenne pakket.

Een sataansluiting uit de muur dat zie je in Nederland bijna niet of woon je in Duitsland daar zie je dat wel meer en ja het DVB-T pakket ontvang je dus uit het land waar je verblijft.

[ Voor 9% gewijzigd door aart44 op 22-06-2017 08:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Als je in de specs van je Philips TV kijkt, dan zie je bij Tunertype alleen "Analoog, DVB-T" staan. Voor satteliet heb je een TV met DVB-S nodig (S voor Satellite).
Dus nee, je TV kan dat niet ontvangen, enkel DVB-T (= digitenne).
Je hebt daar dus een aparte Settop box voor nodig die dat signaal ontvangt. Of een nieuwe TV.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Ook niet na de meest recente software update, een extra ci module en bijpassende kaart van canal digitaal? Dus DVB-T sluit Dvb-s uit? En mocht ik op een kater moment wel kabel hebben. Is het dan wel mogelijk om gewoon kabel te kijken (al dan niet met een ci module en kaart)?

[ Voor 44% gewijzigd door GBL77 op 21-06-2017 17:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-08 07:22
GBL77 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:09:
Helaas er zit alleen een DVB-T tuner in dus je kunt er ook geen kabel mee kijken zonder een losse settop box.
DVB-T sluit niets uit alleen dan zou er een hybridge tuner in moeten zitten voor DVB-T ( Terrestrisch is digitenne), DVB-C (cable) en DVB-S(sat).
En nee ook een software update veranderd daar niets aan.
Zonder losse ontvanger is de TV alleen voor analoog kabel kijken geschikt en hang je er een kamerantenne aan kun je NL 1- 2 en 3 plus je regiozender gratis ontvangen met een ci module en een abo met smartkaart het hele digitenne pakket.

Een sataansluiting uit de muur dat zie je in Nederland bijna niet of woon je in Duitsland daar zie je dat wel meer en ja het DVB-T pakket ontvang je dus uit het land waar je verblijft.

[ Voor 9% gewijzigd door aart44 op 22-06-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Nee, het pand staat in flevoland, in een gebied waar verder geheel geen aansluitingen zijn. Geen kabel, geen gas en een eigen energie centrale. Dus helaas geen andere opties, tenzij we zelf leidingen aanleggen over ettelijke kilometers.

Maar ik miste dus de nodige kennis. Jammer dat het niet gaat lukken, maar leuk omiets nieuws te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 12:31
Eerst even informeren (bij eigenaar/vve) welke satellieten ontvangen worden en dan een receiver kopen.
Ik neem aan met kaart voor canal digitaal (satellietontvangst is voor mij 10 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schotel ophangen en kabel naar TV brengen. aansluiten op receiver als Dreambox en die op je TV aansluiten.
Hangt er al een schotel, ga je vanuit de aansluiting een receiver aansluiten en die op je TV

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Dank. Televisie werkt al via box. Maar wilde kijken of ik de box kon verwijderen en vervangen door ci en kaart. Helaas dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Of een nieuwe TV kopen die wél DVB-S ondersteund :P

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBL77
Haha, heb er al een paar. Wilde kijken of ik nog iets met deze oude kon :)
Pagina: 1