Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc is voor m'n ma. Hij dient voor normaal thuisgebruik: facebook, youtube, online banking, mails, surfen... In ieder geval niet om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Door jaren met zware medische kosten heeft m'n ma het absoluut niet breed meer. Zo goedkoop mogelijk is dus steeds de norm. Om de prijs te drukken dacht ik zelf iets in elkaar te steken. Ik ken er niet veel van en het zou mijn eerste DIY pc zijn, maar met youtube kan iedereen toch alles?
. Ik beschouw 200-250 als absolute bovengrens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en scherm zijn al aanwezig.
Ik heb nog een oude pc op zolder staan, die had destijds vaak last van bluescreens en liep absoluut niet meer soepel. Die kan ik dus niet schenken, maar de kast, voeding en harde schijf kan ik volgens mij wel nog overnemen (specs zie verder).
Ik heb ook nog een externe harde schijf liggen van 500gb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij alles behalve voeding, kast en harde schijf?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid etc speelt niet echt een rol. Zolang het (meerder jaren) soepel werkt en onder budget blijft zal ze wel tevreden zijn.
Ga je overklokken?
Dat gaat m'n petje helemaal te boven, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vroeg ik me gewoon af of mijn samenraapsel zou werken, of iets beter kan en of jullie nog wat nuttige tips 'nd tricks hebben voor het bouwen zelf.
In gedachten (€180 incl levering)
Eventueel is er dus nog een externe schijf van 500gb ter beschikking.
Alvast bedankt!
De pc is voor m'n ma. Hij dient voor normaal thuisgebruik: facebook, youtube, online banking, mails, surfen... In ieder geval niet om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Door jaren met zware medische kosten heeft m'n ma het absoluut niet breed meer. Zo goedkoop mogelijk is dus steeds de norm. Om de prijs te drukken dacht ik zelf iets in elkaar te steken. Ik ken er niet veel van en het zou mijn eerste DIY pc zijn, maar met youtube kan iedereen toch alles?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en scherm zijn al aanwezig.
Ik heb nog een oude pc op zolder staan, die had destijds vaak last van bluescreens en liep absoluut niet meer soepel. Die kan ik dus niet schenken, maar de kast, voeding en harde schijf kan ik volgens mij wel nog overnemen (specs zie verder).
Ik heb ook nog een externe harde schijf liggen van 500gb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij alles behalve voeding, kast en harde schijf?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid etc speelt niet echt een rol. Zolang het (meerder jaren) soepel werkt en onder budget blijft zal ze wel tevreden zijn.
Ga je overklokken?
Dat gaat m'n petje helemaal te boven, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vroeg ik me gewoon af of mijn samenraapsel zou werken, of iets beter kan en of jullie nog wat nuttige tips 'nd tricks hebben voor het bouwen zelf.
In gedachten (€180 incl levering)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 51,98 | € 51,98 |
| 1 | ASRock FM2A68M-DG3+ | € 43,03 | € 43,03 |
| 1 | Maxtor DiamondMax 21 STM3320820AS, 320GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Centurion 590 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FB/4 | € 32,55 | € 32,55 |
| 1 | Cooler Master Real Power RS450 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Transcend SSD340K 32GB | € 35,74 | € 35,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 163,30 | |
Eventueel is er dus nog een externe schijf van 500gb ter beschikking.
Alvast bedankt!
[ Voor 40% gewijzigd door kipoewee op 21-06-2017 15:00 ]