Toon posts:

Ik word gek van tikken op de boxen :r

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader is aan ut boren en zagen enzo, maar elke keer dat een apparaat aanslaat dan hoor ik een tik op de boxen, wat kan ik hier aan doen :?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Niet veel. De tikken komen van de vonken die in electriche apparaten voorkomen. Dat geeft pieken op het electriciteitsnet.

Er bestaan wel filters die je tussen je versterker en je stopcontact kunt zetten, maar die zijn duur (meer dan 100 gulden)

Verwijderd

op een andere el. groep gaan zitten denk?!!!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Andere groep helpt meestal ook niet zo veel.

Verwijderd

Topicstarter
Naja 1 remedie over dan... harde muziek :)

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 15:57 schreef SickBastard het volgende:
Naja 1 remedie over dan... harde muziek :)
dan hoor je de tikken alleen maar nog harder.... >:)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En tis niet echt goed voor je boxen, met name je tweeter.
Wanneer ik het licht of de versterker uit doe, krijg ik ook een harde tik op de boxen.

And The Only One

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 11:09

B4tman_DH

To the Bat.....

Op vrijdag 06 juli 2001 15:39 schreef MisterDon het volgende:
Andere groep helpt meestal ook niet zo veel.
Meestal genoeg om het niet te horen :P

• kalizec
  • Laatst online: 10-08 02:13
Wat ook zou kunnen helpen, al is het wat maf. Sluit zoveel mogelijk computer apparatuur op 1 stopcontact, cq stekkerdoos aan. Naarmate er meer apparaten op 1 contact zitten is het verbruikte vermogen hoger en dan zullen de tikken minder invloed hebben op je boxen. Als het ware verdeel je de tik dan.

Wat ook nog kan helpen, laat je pa fatsoenslijke apparatuur danwel stoppenkast kopen. Apparatuur hoort geen tik te veroorzaken, dus of die apparatuur deugt niet helemaal, of je stoppenkast deugt niet.

Het enige wat ik hier hoor zijn de fans van mijn comp's. En het maakt niet uit al zetten ze hier de oven, de stofzuiger en beide klopboren tegelijk aan. Geen tik te horen.

Veel Suc6

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Op zaterdag 07 juli 2001 01:32 schreef Kalizec het volgende:
Wat ook nog kan helpen, laat je pa fatsoenslijke apparatuur danwel stoppenkast kopen. Apparatuur hoort geen tik te veroorzaken, dus of die apparatuur deugt niet helemaal, of je stoppenkast deugt niet.
Onzin, ieder zwaar apparaat dat opeens start veroorzaakt schokken in het lichtnet,
wat wel zou kunnen helpen is een voor-schakel apparaatje maken en die voor die boormachine zetten }:O

Of een dikke kontensator voor je stereo zetten(wel mee oppassen, verkeerde condensator = BAAAAM = poten kwijt)

Verwijderd

elko's opblazen is cool... wel een dure hobby :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Voorschakelweerstand heb ik ook in mijn 2x 500 watt versterker, anders knallen de schakelaars in de stoppenkast door :) >:) *D
Pagina: 1