Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajintse
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-08-2021
Beste allemaal,

Ik ben een fan van Fallout series. Ik speel dagelijks Fallout 4 en vind het erg leuk. Echter, heb ik het idee dat het spel toch niet helemaal geoptimaliseerd is.

Mijn setup:
CPU: i7 7700k 5Ghz
GPU: GTX 1080 2.2Ghz
MOBO: ASUS ROG Maximus IX Formula
DDR: 16GB DDR4 @3000Mhz

Temps:
CPU: 60-68c graden
GPU: 60-65c graden

Issues
Als ik bijvoorbeeld ergens ben waar bijna geen gebouwen zijn heb ik 144FPS. Zonder lag of stutters. Zodra ik ergens bij Mass Fusion ben (drukke omgevingen) in de City heb ik 20-40FPS. In Diamond City bijvoorbeeld 144FPS. Institute 144FPS. Als ik even naar buiten ga krijg ik zware FPS drops en dan weer 144FPS. Het gebeurd voornamelijk in drukke omgevingen.

Fix?
Ik heb ook een custom .ini files om het een en ander lager te zetten (shadows) om daar toch een beetje FPS te krijgen. Maar toch is het zo dat het niet helemaal lekker loopt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen met dit issue?

Mods
Heul veul. _O- Ik heb veel mods maar dit gebeurd overigens ook zonder mods. Alles op default heb ik hetzelfde.

Overclock
Ook zonder overclock heb ik weinig FPS daar, (zelfs slechter).

Game breaking bug
Dit heb ik al een ruim halfjaar. Met overclock - zonder overclock. Met mods - zonder mods. Het maakt niet uit, elke keer als mijn character (valt) dus NIET springt maar van ergens af valt, dan loop heel mijn game vast en wordt het scherm wit. Ook valt het geluid weg en kan ik niets meer. Tot dat ik mijn PipBoy pak. Want dan komt het scherm weer terug maar mijn geluid is weg. Ik moet dan namelijk heel het spel weer afsluiten en opstarten. Dit gebeurd met (vallen). Als ik EERST spring en dan val gebeurd het niet. Maar als ik loop van een hoog iets en val dan gebeurd het wel. Kan iemand me hiermee helpen aub?

Link van issue: YouTube: Fallout 4 - Screen bug/glitch when falling down

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Ik heb toch sterk het vermoeden dat het door de mods komt. Ik herken hier in ieder geval weinig.

Je geeft aan dat je het probleem ook zonder mods hebt, maar heb je ze bij je save alleen gedeactiveerd? Het kan best zo zijn dat een mod al wel wat bestanden heeft aangepast en dat je daarom tegen bugs aanloopt. Kun je het, als je dat nog niet gedaan hebt, proberen met alle mods gedeactiveerd en dan een schone save? En als dat niet helpt Fallout verwijderen, opnieuw installeren en dan zonder mods kijken of het probleem nog steeds optreedt?

Ik ga er trouwens voor het gemak van uit dat je een legale versie hebt? Een gekraakte versie heeft vaak meer problemen/bugs

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajintse
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-08-2021
BeToBe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:51:
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het door de mods komt. Ik herken hier in ieder geval weinig.

Je geeft aan dat je het probleem ook zonder mods hebt, maar heb je ze bij je save alleen gedeactiveerd? Het kan best zo zijn dat een mod al wel wat bestanden heeft aangepast en dat je daarom tegen bugs aanloopt. Kun je het, als je dat nog niet gedaan hebt, proberen met alle mods gedeactiveerd en dan een schone save? En als dat niet helpt Fallout verwijderen, opnieuw installeren en dan zonder mods kijken of het probleem nog steeds optreedt?

Ik ga er trouwens voor het gemak van uit dat je een legale versie hebt? Een gekraakte versie heeft vaak meer problemen/bugs
Hoi!

Ik heb het wel met een new game gestart en geprobeerd met alle mods uit. Ik heb het niet opnieuw geinstalleerd omdat ik eigenlijk veel tijd in heb gestoken voor die mods. Maar ik ga het vandaag even proberen om Fallout 4 helemaal opnieuw te installeren! Bedankt voor de tip!

Ja ik heb Fallout 4 gekocht met season pass via Steam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
Mocht dat niet werken dan moet je eens kijken naar Anti Aliasing, Schaduwen uitzetten, of wijzigen bepaalde grafische instellingen.

En op zijn zachts uitgedrukt is inderdaad Fallout 4 niet goed geoptimized..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:30

Rmg

Ekstak schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:35:

Issues
Als ik bijvoorbeeld ergens ben waar bijna geen gebouwen zijn heb ik 144FPS. Zonder lag of stutters. Zodra ik ergens bij Mass Fusion ben (drukke omgevingen) in de City heb ik 20-40FPS. In Diamond City bijvoorbeeld 144FPS. Institute 144FPS. Als ik even naar buiten ga krijg ik zware FPS drops en dan weer 144FPS. Het gebeurd voornamelijk in drukke omgevingen.
Zet je god-rays en shadows een op medium en verklein de shadow rendering distance. De rendering distance (ook van wat je niet ziet) is nogal hoog en de engine niet zo geoptimaliseerd.

Je andere bug, erg raar :?, niet eerder gezien ik _zou_ verwachten een mod issue en dat een cleane reinstall wel zou moeten helpen maar dat is ook maar een gok

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 26-06-2017 16:58 ]