Laptop HDD vervangen voor SSD, Hoe zit het met de licentie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:08
Situatie/vraag

In mijn laptop zit een HDD, die is erg traag en daarom wou ik de HDD vervangen. Nu wil ik er graag een SSD inzetten maar hoe zit het met de licentie Windows 10 die op die laptop staat?

[ Voor 5% gewijzigd door Aasas op 21-06-2017 10:13 ]

Beste antwoord (via Aasas op 21-06-2017 10:35)

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:30
martijnkoopman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:12:
Situatie/vraag

In mijn laptop zit een HDD, die is erg traag en daarom wou ik de HDD vervangen. Nu wil ik er graag een SSD inzetten maar hoe zit het met de licentie Windows 10 die op die laptop staat?
Die staat gebonden aan je moederbord, je HDD kun je dus rustig vervangen voor een SSD. Als je niet opnieuw wilt beginnen kun je altijd nog kijken naar een migratie, maar ik raad altijd aan met een verse installatie verder te gaan.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:30
Situatie/vraag

Die staat gebonden aan je moederbord, je HDD kun je dus rustig vervangen voor een SSD. Als je niet opnieuw wilt beginnen kun je altijd nog kijken naar een migratie, maar ik raad altijd aan met een verse installatie verder te gaan.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jouw laptop? Keuze laptop opleiding. die nog niet gekocht is?

Is het misschien niet zinvoller om eerst even de handleiding te raadplegen welke SSD erin kan/mag en of je dat zelf kan? Niet elke fabrikant laat alle upgrades zomaar toe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Situatie/vraag

MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:20:
Jouw laptop? Keuze laptop opleiding. die nog niet gekocht is?

Is het misschien niet zinvoller om eerst even de handleiding te raadplegen welke SSD erin kan/mag en of je dat zelf kan? Niet elke fabrikant laat alle upgrades zomaar toe.
Dit dus :)
Zodra je weet of je HDD kan vervangen voor de juiste SSD kan je van jouw variant via de website van Microsoft zelf de benodigde image downloaden ( Yes it's free ) en dan je licentiecode behouden.
Althans zo heb ik het zelf meerdere malen uitgevoerd (wel opletten met OEM / retail keys ).

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:51
Wat MAX3400 ook aangeeft. Kijk eerst even of het wel kan en of het simpel is.
Bijvoorbeeld de Dell laptop van mijn moeder was een klepje. Die van mijn vader ook.
Daarentegen de luxere versie van mijn vrouw moest het toetsenbord eruit en het frame.
Controleer dat iig eventjes voordat je er überhaupt aan denkt en of het wellicht handiger is om een andere uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Dank voor het snelle reageren.

SSD -> pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Laptop -> pricewatch: HP Pavilion x360 11-k150nb (Ik heb de Nederlandse versie)

*Ik weet dat deze laptop niet de beste processor heeft (ook niet mijn laptop)

En volgens mij werkt deze laptop ook met deze SSD.

Nogmaals dank iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://support.hp.com/lt-en/document/c04179264 -> geen idee of dit ook specifiek voor jouw laptop geldt maar je mag flink aan de bak om een drive te vervangen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Ik heb ervaring met Imacs en macbooks ;) Toch bedankt voor het supportlinkje.
Pagina: 1