Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

new build, werkt alleen met jaren 90toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Thijss94
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-10 17:03
Hallo,

ik heb een raar probleem, net een nieuwe pc inelkaar gezet (alleen nieuwe onderdelen)

in het boot menu werkt mn muis en toetsenbord normaal(heb legacy usb opties aan en uit gezet in boot menu)
en gereset meerdere malen
ik stop mijn windows 7 installatie cd erin waana bij het installeren de muis en toetsenbord uitvallen

ik op zolder zoeken en vind een toetsenbord uit je jaren 90 waarbij hij het wel doet! dus heb windows 7 kunnen installeren

ik heb alle usb poorten geprobeerd

ik wil graag de moederbord drivers installeren want ik denk dat daar het probleem ligt? maar met het toetsenbord alleen krijg ik de driver installatie niet geinstalleerd...en heb geen oude muis

wat denken jullie hier over? mist er wat informatie ? laat het me weten!

specs :

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

Asus Prime A320M-K

Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G

Seagate Barracuda, 2TB

Enermax Ostrog Lite Black Hairline

Crucial CT8G4DFD8213

Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart

Corsair CX450M

groeten Thijs

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Ryzen ondersteunt officieel geen Windows 7 en daardoor zullen de USB drivers het ook niet doen inderdaad. Het beste is om gewoon Windows 10 te installeren want het gaat nog een heel gedoe worden om alle drivers in orde te krijgen.

Verwijderd

Je bedoelt een toetsenbord met ps/2-connector? Want volgens mij wordt DIN al heel lang niet meer gebruikt op moederborden... :')

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:58:
Je bedoelt een toetsenbord met ps/2-connector? Want volgens mij wordt DIN al heel lang niet meer gebruikt om moederborden... :')
Wie heeft het over DIN?

Overigens is een PS/2-connector gewoon een vorm van mini-DIN, Mini-DIN-6 om precies te zijn, en zijn ze electrisch identiek aan de oude grote DIN-connectoren waardoor ze met een simpel passief verloopje aan te sluiten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Inderdaad wat @ParaDroid2 zegt. Wil niet zeggen dat het niet kan met Windows 7.
Het is alleen niet simpel en met garantie totaan de voordeur. Overigens kun je nagenoeg alles doen zonder muis, je moet alleen even alle keyboard shortcuts etc. weten en veel TAB gebruiken. Vergt wat meer geduld :P

Computer says no

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder USB2 poort kan je geen Win7 installeren op Ryzen tenzij je alle drivers slipstreamt in de installer. Hoe dat werkt is op Google wel te vinden.

Ook werkt Windows Update niet meer standaard op Ryzen en Kaby Lake op Win7. Helaas, maar MS forceert je naar Win10 op deze hardware als je geen gelazer wil.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Thijss94
de driver zelf vanuit de cd installeren lukt niet met TAB of met de pijltjes omdat het simpel weg niet wordt aangeklikt, ik kan het wel openen maar daar houd het mee op.

dus wat ik nu kan doen is windows 10 met cd kopen op marktplaats

en een fresh install doen...

updaten naar windows 10 vanuit windows 7 wordt een gelazer denk ik?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Thijss94 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:21:
de driver zelf vanuit de cd installeren lukt niet met TAB of met de pijltjes omdat het simpel weg niet wordt aangeklikt, ik kan het wel openen maar daar houd het mee op.

Update kan wel gewoon, maar bespaart tijd en moeite om gewoon kaal win10 te installeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Thijss94
oke jongens bedankt voor de antwoorden!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

Op marktplaats kopen, je bent er vanop de hoogte dat een nieuwe Win10 OEM Pro tegenwoordig nog maar € 19,- kost he? (en die werkt gewoon op je PC, je kan hem alleen niet meenemen naar je volgende PC, want hij wordt op hardware geregistreerd) Klikkerdieklik

En gewoon de image downloaden,DVD branden (of USB stickie), in je PC doen, en dan formatten (quick) vanuit de installatie DVD/USB, ben je waarschijnlijk sneller en netter klaar dan als je gaat proberen een schone win7 te upgraden naar 10.

[ Voor 18% gewijzigd door zion op 21-06-2017 12:55 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows 7 is te oud.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online

Je gaat toch geen cd kopen als je de download gratis van MS zelf kan krijgen.

Als je dit met de media creation tool doet, zal deze een bootable usb stick maken. Dat is veel en veel sneller dan met een cd gaan prutsen.

• Beaudog
  • Laatst online: 15:01
Op eBay kan je Windows 10 pro sleutel kopen voor 5 euro en er zit ook een link bij om Windows 10 te downloaden bij Microsoft
Zelf, met rufus op een Usb stick zetten en installeren .

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 20:42
Beaudog schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:16:
Op eBay kan je Windows 10 pro sleutel kopen voor 5 euro en er zit ook een link bij om Windows 10 te downloaden bij Microsoft
Zelf, met rufus op een Usb stick zetten en installeren .
Zelf al eerder besteld? Heb je een link? En hoe betrouwbaar is dat? ;)

• Beaudog
  • Laatst online: 15:01
Je kan gewoon maar eBay gaan dat is het
Ik heb 4 systemen draaien op Windows 10 pro alles wordt ge-update en ik ervaar geen
Enkel probleem .

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46
Mediacreation tool van ms zelf moet je gebruiken voor iso. Key uit de pricewatch vissen
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Pagina: 1