Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor sportinstructeur (speciale wensen)

Pagina: 1
Acties:

• bsht
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vrouw die sportinstructeur is, denk aan groepslessen als Zumba en Aerobics en zo. Ze heeft nu een laptop die op zich prima is voor nu, maar ze loopt tegen een aantal ongemakkelijke dingen aan waardoor de wens veranderd is. De huidige laptop heeft bijvoorbeeld een actieve koeler die herrie maakt en de les verstoort. Daarnaast heeft ze nu met 1 SSD altijd gebrek aan diskruimte omdat ze met een enorme collectie van muziek en videobestanden zit. Een SSD voor Windows en een HDD voor alle media zou een oplossing kunnen zijn.
Belangrijke eisen:
  • Passief gekoeld
  • Heeft een SSD en een HDD (of vrij slot voor een HDD)
  • Klein en lichtgewicht (<15inch)
  • Heeft een HDMI uitgang voor het aansluiten van een externe monitor.
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10. Muziek afspelen is het primaire doel, daarnaast video's afspelen en kantoorapplicaties als office en internet browsen: Facebook, YouTube, enz. Geen games, geen videobewerking, geen super spannende zaken.

Wat is je budget?
Niet zo heel belangrijk, maar rond 500 zou ideaal zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ze sjouwt de laptop overal naar toe dus het gewicht is heel belangrijk, daarnaast is de accuduur ook wel van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen voorkeur.

Zelf al wat onderzoek gedaan in de pricewatch en daar vind ik eigenlijk alleen onderstaande Acer waarvan ik nog twijfel of deze passief gekoeld is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire ES1-332-P7SA€ 429,-€ 429,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,-

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Nee de laptop die je hebt gelinkt is niet passief gekoeld en ook niet heel erg goed overigens.

Waarom moet hij perse passief gekoeld?
Je levert daarvoor namelijk vaak wel performance in. Passief gekoelde systemen hebben meestal ook geen hdd.

Dit komt het meest dichtbij: pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC075T
Je kan er dan een externe hdd bij doen voor opslag.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:57
bsht schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:12:
De huidige laptop heeft bijvoorbeeld een actieve koeler die herrie maakt en de les verstoort.
Welke laptop heeft ze nu dan?
Maakt dat ding echt zoveel lawaai? Tijdens de meeste sportlessen staat de muziek toch wel redelijk hard is mijn ervaring.

Bovengenoemde zenbook zou prima voldoen denk ik. De wens voor een volledig passieve laptop gaat lasting worden en is denk ik ook niet nodig. Er zijn zat laptops die gewoon stil zijn tijdens het afspelen van een muziekje of video.

don't mind me

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 22:33
Vrijwel alle nieuwe laptops zijn tegenwoordig actief gekoeld, maar bij huis/tuin/keukengebruik staat die fan gewoon uit. Sowieso zal een zacht spinnende fan denk ik echt geen les verstoren :P

Over hoeveel diskruimte praten we? Ik denk dat ik voor een budgetlaptop zou gaan en daar vervolgens zelf een 1TB SSD in zetten. Als je zelf een beetje handig bent moet dat te doen zijn. Google van tevoren eventjes hoe het moet en of je het aandurft :)

Bijvoorbeeld: pricewatch: Asus VivoBook R301UA-FN170T

Dit is een passieve machine pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360CA-C4203T.

Misschien kan je met SD-kaartjes genoeg ruimte creeëren? Die gaan ook tot 250GB tegenwoordig.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57
Wordt de laptop ook gebruikt om het geluid weer te geven en is de ventilator daarom storend?
Waarom geen losse bluetooth speaker zodat de laptop wat verder weg kan staan, dan is het geluid misschien ook nog beter?

• bsht
Bedankt voor de reacties, naar aanleiding van jullie vragen realiseer ik me dat ik het verhaal van de fan niet goed uitgelegd heb. Ze heeft nu een Asus X202E waarin ik de disk al vervangen heb door een SSD. De laptop wordt echter veel vervoerd. Ik denk dat daarom de fan een dreun gehad heeft, waardoor deze ipv zachtjes te zoemen, gewoon irritant ratelt. Tijdens de lessen is dat storend als er een rustmoment in zit of bij de cooldown/meditatie. Daarnaast ratelt hij als mijn vrouw thuis de video's bekijkt en facebook open heeft staan. Om dit probleem bij de aankoop van een volgende laptop geheel uit te sluiten dacht ik aan passief gekoeld. Jullie hebben helemaal gelijk dat dit normaal gesproken niet nodig is voor een laptop die alleen muziek/video speelt en wat office-dingetjes, omdat hij helemaal niet zo warm wordt. Het zit hem dus vooral in de robuustheid van het koelsysteem, bij passief kan minder stuk.
Het verhaal van de 1TB SSD in een budgetlaptop is best een aardig idee (het gaat over zo'n 700GB nu, en stijgend), maar eigenlijk is die disk performance niet nodig, bovendien zijn 1TB SSDs niet erg budgetvriendelijk. :)

Edit:
Zojuist ook even de reviews van de huidige laptop gelezen en het blijkt dat meer mensen problemen hebben met de koeling van dit model.

[ Voor 7% gewijzigd door bsht op 21-06-2017 12:12 ]

• bsht
Frijns.Net schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:55:
Wordt de laptop ook gebruikt om het geluid weer te geven en is de ventilator daarom storend?
Waarom geen losse bluetooth speaker zodat de laptop wat verder weg kan staan, dan is het geluid misschien ook nog beter?
De laptop wordt in de sportschool/dansschool aangesloten op een versterker met grote speakers die in de zaal opgehangen zijn. Vaak gebruikt mijn vrouw daar een simpele AUX-aansluiting voor met een mini-jack of een dubbele tulip.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43

Standeman

Prutser 1e klasse

bsht schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:05:
....
Het verhaal van de 1TB SSD in een budgetlaptop is best een aardig idee (het gaat over zo'n 700GB nu, en stijgend), maar eigenlijk is die disk performance niet nodig, bovendien zijn 1TB SSDs niet erg budgetvriendelijk.
Even hier op inhaken, is het dan niet handiger om bijv te gaan streamen via Spotify o.i.d.?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van fanless laptops. Dit kan gewoon allemaal met een Asus UX310 van nog geen 600 euro: pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC075T

128GB SSD is ruim genoeg voor je Windows en programma's (en een hele zooi muziek) en je kan er via USB 3 ook nog een externe HD aan gooien. En 4GB is ook nog wel genoeg geheugen voor het afspelen van muziek (en videos). Dus ik zou zeggen dat dit een no-brainer is...

Aan de andere kant, als ik met mijn 17" Lenovo Z70-80 een muziekje aanzet op kleine speakers, dan hoor je de fan op 50cm afstand ook al niet meer. Laat staan in een sportschoolzaal met meerdere mensen en op grote speakers. Ik vind het echt knap dat er een fabrikant in staat is een laptop te fabriceren waarbij je dan nog steeds de fan hoort.

• bsht
Die Asus Zenbook UX310UA is volgens mij de beste tip tot nu toe. In een review op Tweakers wordt ook gesproken over ruimte voor een extra disk dus dat zou helemaal perfect zijn. Waar heb jij kunnen vinden dat deze passief gekoeld is?

Verwijderd

bsht schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:50:
Die Asus Zenbook UX310UA is volgens mij de beste tip tot nu toe. In een review op Tweakers wordt ook gesproken over ruimte voor een extra disk dus dat zou helemaal perfect zijn. Waar heb jij kunnen vinden dat deze passief gekoeld is?
Oeps, die is niet passief gekoeld. Ik denk dat ik in de war was met de passief gekoelde Core M's van Asus: categorie: Laptops

Je kan ook nog voor een Lenovo 510 gaan: pricewatch: Lenovo IdeaPad Yoga 510 14 80S700DFMH
Een kennis heeft deze voor zijn vrouw gekocht en die zit er altijd mee op de bank. Hij zegt dat ie de fan niet eens hoort. De fan zal echter best te horen zijn, alleen niet met omgevingsgeluid, laat staan in een sportschool met de muziek aan. Je hebt hiermee iets meer beeld en hij is krachtiger dan de passiefe Core M en je hebt normale aansluitingen. Ik denk dat ik zelf voor deze zou gaan in dit geval.
Pagina: 1