Schroevjes blijven draaien op MB in nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Mijn vraag
2 schroefjes blijven doordraaien in het moederboard. Dit komt doordat de standoffs blijven draaien. Hoe los ik dit het beste op? Ik zat zelf aan secondelijm te denken alleen denk ik dat het niet goed genoeg is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte AB350 Gaming 3 en Zalman z3 Plus white

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in het verleden al eens bison secondelijm gebruikt om metaal op metaal te plakken. helaas werkte dat niet zo goed. Ik heb de kast al een half jaar omdat het er telkens niet van kwam om de onderdelen te bestellen.

Graag hoor ik of jullie dit ook hebben meegemaakt en hoe jullie dat hebben opgelost.

Beste antwoord (via Jelmer93 op 22-06-2017 14:43)

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 09:17

chrisros

I turn coffee into code

Gewoon lekker vastdraaien tot hoe ver het gaat terwijl je de achterkant van de standoff tegenhoudt, vervolgens een drupje secondelijm. Zoals je zelf aangaf zitten er nog 4 goede in, dus het moederbord zal er niet zomaar uit komen vallen. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Het lijkt wel of de standoffs dan niet goed hebben vastgezeten.
Als je ver genoeg door draait totdat de standoffs los zijn van de kast en dan met bijv. een tangetje deze tegenhouden en tegelijk de schroef losdraaien.

Of zit ik er nu naast de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
BSchinkel schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:11:
Als je ver genoeg door draait totdat de standoffs los zijn van de kast en dan met bijv. een tangetje deze tegenhouden en tegelijk de schroef losdraaien.

Zodra ik thuis ben stuur ik een aantal fotos van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 18:07
BSchinkel schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:11:

Ligt er aan of TS ze vast of los wil draaien. Bij losdraaien werkt jouw techniek goed. Maar als het met vastdraaien is dan is de schroefdraad van de standoff of de backplate dol gedraaid. Dan is vast lassen de beste optie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
LordSinclair schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:56:
[...]

Ligt er aan of TS ze vast of los wil draaien. Bij losdraaien werkt jouw techniek goed. Maar als het met vastdraaien is dan is de schroefdraad van de standoff of de backplate dol gedraaid. Dan is vast lassen de beste optie.
Mee eens. Ik ging even uit van losdraaien van de standoffs van de schroef om vervolgens een nieuwe standoff er tussen te zetten. Gelukkig gaat TS foto's maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Excuses voor mijn paint skills!

buitenkant kast standoff:Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/zcNFDwN

Buitenkast kast standoff dichtbij: Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Y9apngg

Binnenkant standoffs : Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/EHBkCsI

Als ik zo kijk aan de buitenkant lijkt hij niet meer te klemmen waardoor de standoff blijft draaien. Hierdoor kan ik dus het MB niet stevig vast draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LordSinclair schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:56:
[...]

Ik gok vastdraaien omdat in de topicstart al wordt gesproken om secondenlijm in te zetten; vaak gebruik je dat niet als je iets wil losmaken. :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/zcNFDwN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y9apngg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/EHBkCsI.jpg

Zo werken ze wel :)

Maar je hebt dus 'vastgeklonken' standoffs. Niet bepaald 'kwaliteit' van zo'n merk als je niet gewoon normale schroefdraad gebruiken om eigen stadoffs te gebruiken.

Wat je kan proberen is normale standoffs te gebruiken, met 2 ringetjes binnen en buiten en een moer erachter, die kan je wel vastschroeven.

Of gewoon schroef vastdraaien terwijl je de standoff vanaf achter vasthoud met een tang.

[ Voor 61% gewijzigd door SinergyX op 21-06-2017 17:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
de schroefdraad lijkt dolgedraaid in de kast.

Je zou aan de achterkant een moertje kunnen plaatsen. Of eventueel een standoff aan de achterkant waarin je de binnenste in de andere draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
SinergyX schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo werken ze wel :)

Maar je hebt dus 'vastgeklonken' standoffs. Niet bepaald 'kwaliteit' van zo'n merk als je niet gewoon normale schroefdraad gebruiken om eigen stadoffs te gebruiken.

Wat je kan proberen is normale standoffs te gebruiken, met 2 ringetjes binnen en buiten en een moer erachter, die kan je wel vastschroeven.

Of gewoon schroef vastdraaien terwijl je de standoff vanaf achter vasthoud met een tang.
Dankjewel. ik voegde ze toe middels de ubb codes in de editor.
Maargoed... Ik zat trouwens aan loctide te denken.. De overige 4 standoffs zitten trouwens wel stevig vast.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-07 09:17

chrisros

I turn coffee into code

Gewoon lekker vastdraaien tot hoe ver het gaat terwijl je de achterkant van de standoff tegenhoudt, vervolgens een drupje secondelijm. Zoals je zelf aangaf zitten er nog 4 goede in, dus het moederbord zal er niet zomaar uit komen vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
Persoonlijk zou ik eerder voor een moertje gaan dan voor secondelijm. Staat wat netter en is ook makkelijker los te krijgen imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
BSchinkel schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:25:
Persoonlijk zou ik eerder voor een moertje gaan dan voor secondelijm. Staat wat netter en is ook makkelijker los te krijgen imo.
De achterkant krijgt niemand te zien. En die Stanford hoeft er ook nooit meer uit. Ik ga denk ik voor loctide metaal lijm. Dan blijft hij vast wel zitten

Bedankt allemaal voor de input
Pagina: 1