Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cynch87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-05 19:59
Met de komst van de Xbox One X in november vind ik het tijd worden om mijn HD tv (de Panasonic TX-P50UT50E) te upgraden naar een 4K HDR tv. Ik gebruik mijn tv 50% van de tijd voor games dus dit is een belangrijk aspect bij de zoektocht naar een nieuwe tv. Het maken van een keuze is echter lastig.

Zelf heb ik de volgende tv's gevonden:
  • 55" Samsung UE55KS9000 á €1550,-
  • 55" LG OLED55B6V á €1770,-
  • 55" LG OLED55B7V á €2230,-
De Samsung spreekt me aan omdat deze een hoge nit waarde van 1000 heeft wat HDR ten goede komt. Tevens is deze tv met een input lag van 21 ms zeer snel. Ik vraag me echter af of ik betreffende beeldkwaliteit niet een stap terug doe omdat ik nu een plasma tv heb.

De LG B6 heeft een mooie prijs voor een OLED tv maar de input lag van 30 ms is minder geschikt is voor games. Daarnaast heeft deze tv een lage nit waarde en is er een rare vertraging onderaan het beeld bij het afspelen van HDR content. Ik heb nog nergens gelezen dat dit is opgelost.

DE LG B7 heeft met een input lag van 21 ms wat prima is. De nit waarde is helaas nog steeds niet gelijk aan die van LG en maakt nauwelijks een upgrade van de B6. Qua prijs maakt deze tv ook een hele stap en ik probeer eigenlijk onder de €2000,- te blijven.

Is er nog een geschikte TV die ik over het hoofd heb gezien? Wat raden jullie aan? Alle input is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

KS9000 is curved. Ik zou naar KS7000 of 8000 kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik zit zelf ook met deze vragen en de afgelopen dagen na de aankondiging van de Xbox One X ook op zoek gegaan naar 4K televisies. Veel YouTube video's van Vincent Teoh van HDTVTest gekeken: YouTube: HDTVTest

Op de site van microsoft staat overigens nog het volgende:
HDMI
2.0b (out),
2160p @ 60Hz,
AMD FreeSync
Ik zat zelf naar de LG OLED55B6V te kijken, maar die heeft een input lag van rond de 28-30ms. De LG OLED55C6V (curved model) heeft een iets hogere input lag, namelijk 34ms. Ik vraag me af of je het verschil gaat zien.

Hier een overzicht van de input lag tussen verschillende modellen: http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag
https://www.avforums.com/...-lag-differences.2105686/
https://www.avforums.com/...-lag-differences.2106310/

Uiteindelijk heb ik besloten dat ik nog even wacht tot de LG OLED55C7V (modeljaar 2017) wat goedkoper wordt want die heeft een input lag van rond de 21ms en de C7 is een recht model ipv een curved model zoals zijn voorganger de C6. Ik prefereer toch een recht model ipv een curved model.

Dan om terug te komen op wat er op de site van Microsoft staat, namelijk:
HDMI
2.0b (out),
2160p @ 60Hz,
AMD FreeSync

Ik neem aan dat alle 4K tv's wel 2160p @ 60Hz ondersteunen anders zou het geen 4K zijn ? Ik zit nog niet zo heel diep in de materie, dus als ik iets raars schrijf, dan hoor ik dat graag.

AMD FreeSync: (van de site van Samsung)
AMD FreeSync is een technologie voor monitoren die haperende frames, tearing en beeldartifacten tegengaat. Het AMD FreeSync-systeem past de verversingsfrequentie van het scherm aan op de snelheid van je content. Problemen met synchronisatie doen zich voornamelijk voor bij het spelen van games, vanwege de vele berekeningen die spontaan en binnen korte tijd gedaan moeten worden. Echte gamers gaan dus op zoek naar een monitor die is uitgerust met AMD FreeSync.
Ik kan nergens echt terug vinden of de huidige OLED tv's dit ondersteunen of dat het nog een toekomst dingetje is.

Verder wil ik opmerken dat de LG OLED55B6V een mediatek soc heeft. Daarvoor schijnt het dus lastiger te zijn om firmware updates te maken omdat het voor LG een 3e partij is. De C6 en 7 serie hebben een eigen LG soc waardoor firmware updates dus makkelijker en sneller te maken en te releasen zijn. Waarom is dit belangrijk ? Als ik alle reviews goed gelezen heb, heeft het een aardig tijdje geduurd voordat de B6 een firmware kreeg die bv een HDR Game modus toevoegde en ook de input lag omlaag bracht.

Kortom, ik wacht nog wel tot Q1 of Q2 van 2018 met de aanschaf van een 4K OLED tv van LG. Hoop dat tegen die tijd de C7 (55 inch model) onder de 2000 euro is gezakt. Tevens lees ik ook in het PS4 topic dat de PS4 Pro op een 1080 FHD tv ook betere graphics geeft, dus de Xbox One X zal dat op een FHD tv ook wel doen.

Wat ik ook nog wel graag wil weten is of de verwachtingen er zijn dat de input lag op OLED tv's nog lager gaat zakken dan de huidige 21ms.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

MRE-Inc schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:12:
Hoop dat tegen die tijd de C7 (55 inch model) onder de 2000 euro is gezakt.
Dat zit wel snor, ik zie ze nu al voor €1999 langskomen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
ago schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:27:
[...]

Dat zit wel snor, ik zie ze nu al voor €1999 langskomen d:)b
Houd de maanden Juli/Augustus in gaten als de grote vakantie periode aan breekt

En kijk maar eens naar de Prijsontwikkeling van diverse new modellen,kan zomaar een paar honderden € schelen.......................... let wel : kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Kijk eens naar de 2016 versie OLED van LG. De B6V is daaruit het beste qua prijs/features. Heb hem zelf ook. Wat een geweldig ding.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm
http://www.trustedreviews.com/lg-oled55b6-1-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynch87
ago schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 03:49:
KS9000 is curved. Ik zou naar KS7000 of 8000 kijken.
Aangezien de KS9000 een beter scherm heeft dan de andere versies heb ik die er niet bij opgenomen. Curved of niet zal toch niet veel uitmaken?
ago schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:27:
[...]Dat zit wel snor, ik zie ze nu al voor €1999 langskomen d:)b
Waar zie je die :)?
ixl85 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:49:
Kijk eens naar de 2016 versie OLED van LG. De B6V is daaruit het beste qua prijs/features. Heb hem zelf ook. Wat een geweldig ding
Wat vind je van de HDR van de B6V? Reviews schrijven vaak dat deze niet echt super is. Gebruik je de tv ook voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Ik heb de KS9000 getest, maar geef mij maar een plat scherm, dat curved voegt niets toe maar heeft wel nadelen.
Het scherm van de KS7000/8000 is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago

ago

Cynch87 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:04:
Aangezien de KS9000 een beter scherm heeft dan de andere versies heb ik die er niet bij opgenomen. Curved of niet zal toch niet veel uitmaken?

[...]

Ho ho, de KS8000 is ook top. Ik bedoel meer qua looks, curved moet je willen, tis een hype die nu overgewaaid is, plat is strakker.

[...]

Bel de volgende zaken voor hun scherpste prijs (websiteprijzen zeggen niks, daarom bellen):
DirectSale, Hofma Electronics en Electroworld (Veen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59
ixl85 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:49:
Kijk eens naar de 2016 versie OLED van LG. De B6V is daaruit het beste qua prijs/features. Heb hem zelf ook. Wat een geweldig ding.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b6v-201611044381.htm
http://www.trustedreviews.com/lg-oled55b6-1-review
Heb jij nog veel last van ABL? Dat is wel een beetje wat mij tegen houdt om de B6V aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
[...]

[...]

[...]

Wat vind je van de HDR van de B6V? Reviews schrijven vaak dat deze niet echt super is. Gebruik je de tv ook voor games?
Waar lees je dat de hdr niet super is? Op rtings scoort de b6 hoger dan de ks8000 (9000 niet getest maar zal hetzelfde scoren als de 8000) op zowel hdr movie als hdr gaming.

[ Voor 12% gewijzigd door Malt007 op 21-06-2017 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Geen last van ABL op de B6. En ook HDR werkt top op de B6.
in zowel games als films.

Het ligt voornamelijk aan de content die je als input gebruikt wat je er uitkrijgt.
Maar de b6 is echt wel een top TV welke je voor rond de1500,- moet kunnen krijgen nu.

Ik heb zelf totaal geen last van inputlag. Maar speel geen FPS of fightgames.
Maar bij TLoU, HZD, Witcher3 etc geen problemen met gamen.
Allen zien er geweldig uit op de B6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Voor wat betreft de inputlag is het vooral afhankelijk van wat voor spellen je speelt.
Speel je veel snelle online shooters dan zou je het kunnen merken, maar verschil tussen 21ms en 30ms is ook weer niet een ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
[...]

[...]

Ik vind de HDR prima! Er is een update gekomen dat de game mode ook goede HDR heeft. Gebruik een PS4 op deze tv en m'n media centre pc. Vriend van me heeft de Samsung 9000 serie. Deze is feller qua wit, maar de zwartwaardes bij deze tv zijn subliem. Iets wat ik veel belangrijker vind. Er is tevens geen orange skin effect bij grijswaarde.
Edit, de kleuren zijn de de OLED ook perfect. Heb hem wel gecalibreerd (hardwarematig), maar je komt zelf ook een eind. Verschil in de HDR tussen deze tv zag ik niet direct. We hebben ze niet naast elkaar gezet.
Je moet gewoon goed uitkijken dat je je settings goed hebt. Omdat het zwart ook écht zwart is, kan het soms te donker worden. Goede calibratie voorkomt dit.
yoshmite schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:26:
[...]
Heb jij nog veel last van ABL? Dat is wel een beetje wat mij tegen houdt om de B6V aan te schaffen
Ik heb alle automatische features uit staan. Is een film 24fps, dan wil ik dat zien. Is het beeld fel, prima, dan wil ik dat zien. Ik heb geen last van dimming. Deze functie is er wel:
The LG OLED TV will dim when the "average" picture stays unchanged for more than 60s.
En dat vind ik fijn. Dit gebeurt alleen als je een game of film op pauze zet en verstoort nooit m'n tv/film/game.

[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 21-06-2017 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julianvz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09-2022
Mocht je nog een OLED ooit aan je PC willen aansluiten, overweeg dan de C7 vanwege 120 hz 4:4:4 op 1080p met 21ms input lag.
Voor mij geldt 120hz @ 1080p > 60hz @ 4K. De meeste games hebben op de PC nog geen HDR dus dat heb ik nog niet getest. Geen idee of die ondersteuning er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Cynch87 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 02:21:
Wat raden jullie aan? Alle input is welkom :)
Aangezien de X HDMI 2.1 zal ondersteunen, en het nog maar de vraag is of de huidige tv's daarvoor een update krijgen, lijkt het me sowieso slimmer dat eerst maar af te wachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cynch87
apis29 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:36:
[...]Aangezien de X HDMI 2.1 zal ondersteunen, en het nog maar de vraag is of de huidige tv's daarvoor een update krijgen, lijkt het me sowieso slimmer dat eerst maar af te wachten ;)
Volgens dit artikel moet ik dan nog jaren wachten:
https://www.soundandvisio...uy-tv-now-or-wait-hdmi-21
Alhoewel het leuk klinkt is dat voor mij nu geen dealbreaker om nu geen tv te kopen.

Ik denk dat ik ga wachten totdat de LG OLED55B7V (of C7) in prijs zakt. De reden hiervoor is toch de lagere input lag, verbeterde HDR, ondersteuning voor Dolby Vision, gemakkelijkere te upgraden chip en een 120 Hz pc ingang. Hiermee is de tv meer future proof dan de B6. De Samsung valt af vanwege de lage kijkhoek en dat past niet bij mijn woonkamer (waarbij gasten ook aan de zijkant zitten).

Iedereen bedankt voor de reacties! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies dus TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Cynch87 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:49:
[...]

Volgens dit artikel moet ik dan nog jaren wachten:
https://www.soundandvisio...uy-tv-now-or-wait-hdmi-21
Alhoewel het leuk klinkt is dat voor mij nu geen dealbreaker om nu geen tv te kopen.

Ik denk dat ik ga wachten totdat de LG OLED55B7V (of C7) in prijs zakt. De reden hiervoor is toch de lagere input lag, verbeterde HDR, ondersteuning voor Dolby Vision, gemakkelijkere te upgraden chip en een 120 Hz pc ingang. Hiermee is de tv meer future proof dan de B6. De Samsung valt af vanwege de lage kijkhoek en dat past niet bij mijn woonkamer (waarbij gasten ook aan de zijkant zitten).

Iedereen bedankt voor de reacties! O+
De Xbox wordt in dat hele artikel niet genoemd en aangezien je specifiek de Xbox als reden noemt om een nieuwe tv te kopen moet je misschien maar eens wat meer over dat ding lezen ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cynch87
apis29 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:47:
[...]De Xbox wordt in dat hele artikel niet genoemd en aangezien je specifiek de Xbox als reden noemt om een nieuwe tv te kopen moet je misschien maar eens wat meer over dat ding lezen ;) ...
De tv's die ik heb opgenoemd zijn allen 4K met HDR10. Dat zijn de sterke punten van de Xbox One X. Waar het daarna op neerkomt zijn input lag, de kwaliteit van het scherm, de kwaliteit van de HDR en de natuurlijk de kosten (het is niet enkel games maar ook films). Allen zijn hierboven benoemd. Ik weet dat XB1X HDMI2.1 support maar voordat daar een betaalbare tv van uitkomt zitten we waarschijnlijk eind 2018 begin 2019. Van een oude plasma naar een nieuwe OLED tv met HDR10 zou toch al een hele verbetering moeten zijn. Ik verwacht ook niet dat HDR2.1 een enorme verbetering gaat zijn voor 4K tv's (meer voor 8K).

[ Voor 7% gewijzigd door Cynch87 op 22-06-2017 01:37 ]

Pagina: 1