Toon posts:

help bij aansluiten in ISRA kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Svp hulp met de bouw van het ISRA kastje.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/bh7mxic79a98klc/20170620_210538643_iOS.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...20_210538643_iOS.jpg?dl=0

In de meterkast gaan vanuit de isra kast draden naar de alarminstallatie en naar 2 telefoonwandkontactdozen.(WCD)
In die WCD zat een telefoon stekker die naar een ADSL de splitter liep en vandaar naar modem en de telefoons in huis. Nu heb ik recent bij online de snelheid van internet van 30mb naar 50 mb laten ophogen. Sindsdien problemen met het modem. Monteur van online installeerde nieuw modem en verving alle platte telefoonkabels door ronde. Tevens komt de kabel nu rechtstreeks uit het ISRA kastje. INternet draait weer als een zonnetje maar probleem nu is dat de alarminstallatie het niet meer doet.

Het is me al gelukt het kastje te openen. Er hangen inderdaad wat kabels los.
De 2 groene kabels bij 1 links boven gaan naar de ADSL splitter en internet en bellen (niet via voip, maar gewone analoog achter de splitter) werken prima.

Maar hoe sluit ik nu de alarminstallatie en de wcd op de overige pinnetjes aan?
Op punt 1 t/m 4 komen vanuit de KPN kant 4 keer een witte en blauwe draad. Dan zou ik toch 4 apparaten daar rechtstreeks op moeten kunnen aansluiten? De blauwe en de rode erin klikken. Ik heb dat bij 2 gedaan, maar de bijbehorende WCD geeft nog geen belsignaal.
Het draadje erin klikken is ook nog vrij lastig. Ik gebruik 2 hele fijne klemmetjes en druk hem erin. Is hier nog een speciaal trucje voor?

Hartelijk dank alvast voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:38:
Svp hulp met de bouw van het ISRA kastje.

[afbeelding]

https://www.dropbox.com/s...20_210538643_iOS.jpg?dl=0

In de meterkast gaan vanuit de isra kast draden naar de alarminstallatie en naar 2 telefoonwandkontactdozen.(WCD)
In die WCD zat een telefoon stekker die naar een ADSL de splitter liep en vandaar naar modem en de telefoons in huis. Nu heb ik recent bij online de snelheid van internet van 30mb naar 50 mb laten ophogen. Sindsdien problemen met het modem. Monteur van online installeerde nieuw modem en verving alle platte telefoonkabels door ronde. Tevens komt de kabel nu rechtstreeks uit het ISRA kastje. INternet draait weer als een zonnetje maar probleem nu is dat de alarminstallatie het niet meer doet.

Het is me al gelukt het kastje te openen. Er hangen inderdaad wat kabels los.
De 2 groene kabels bij 1 links boven gaan naar de ADSL splitter en internet en bellen (niet via voip, maar gewone analoog achter de splitter) werken prima.

Maar hoe sluit ik nu de alarminstallatie en de wcd op de overige pinnetjes aan?
Op punt 1 t/m 4 komen vanuit de KPN kant 4 keer een witte en blauwe draad. Dan zou ik toch 4 apparaten daar rechtstreeks op moeten kunnen aansluiten? De blauwe en de rode erin klikken. Ik heb dat bij 2 gedaan, maar de bijbehorende WCD geeft nog geen belsignaal.
Het draadje erin klikken is ook nog vrij lastig. Ik gebruik 2 hele fijne klemmetjes en druk hem erin. Is hier nog een speciaal trucje voor?

Hartelijk dank alvast voor jullie hulp.
Als je al niet eens het juiste gereedschap hebt om de draadjes er in te drukken, laat dan alsjeblieft een monteur komen... Zelf gaan hobby'en levert je dan alleen maar een slechtere verbinding op...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die twee stroken zijn LSA stroken (zo te zien met maar vier aangesloten lijnen) en daarvoor heb je een speciaal stuk gereedschap (een punchdown tool, of ook wel dogger voor draad opzetgereedschap) nodig. Dit lijkt geen IS/RA te zijn maar een doorverbinding vanaf een ander IS/RA. (Een IS/RA is typisch gezien aan de IS kant afgesloten namelijk, zodat je er als gebruiker niet bij kunt)

[ Voor 57% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2017 01:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 14:57
De IS kant is de helft die nu dicht zit. Heeft je alarm een ander telnr? Je zou met een analoog toestel kunnen kijken op welke ader het telnr van het alarm binnenkomt. Dan moet je alleen nog de juiste kabel achterhalen.

Maar het kan ook zijn dat je alarm het thuis telnr gebruikt en dan ben je waarschijnlijk je analoge lijn kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je geen PunchDown Tool in bezit hebt dan werkt het ook gewoon als je een dun plastic kaartje (zoals een pinpas/creditcard/etc) er tussen steekt, werkt hier in ieder geval altijd en zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips. Ik ben erachter gekomen dat alleen op de eerste 2 draadjes een signaal staat. 2 t/m 4 doen helaas niets. De online monteur zei nog iets tegen mijn vrouw dat we online moesten bellen met de vraag of er nog een extra aarde draad vrij was (weet niet precies of ik de goede term gebruik). Waarschijnlijk bedoelde hij dat dan ook op die andere lijnen een signaal komt.

De alarminstallatie gebruikt overigens gewoon de normale analoge lijn. Geen apart telefoonnummer.
Dankzij de tip hier een punch down tool gekocht (nog geen 5€). Heb de alarminstallatie en de lijn naar de WCD in de meterkast samen op de eerste ingang aangesloten (eitje met die punch down tool). De lijn naar het modem komt nu uit een telefoonstekker die op de WCD wordt gezet.

Alles werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oekiejoekie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 01:09:
[...]

Als je al niet eens het juiste gereedschap hebt om de draadjes er in te drukken, laat dan alsjeblieft een monteur komen... Zelf gaan hobby'en levert je dan alleen maar een slechtere verbinding op...
Dank voor deze goede tip. Na een punch down tool gekocht te hebben (dat was een nog betere tip) was het binnen 5 minuten gerepareerd.
Pagina: 1