Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MBO - ICT Niveau 4 Laptop

Pagina: 1
Acties:

• coen800
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11 19:43
Beste Tweakers,

Ik ga na de zomer een MBO - ICT Niveau 4 opleiding doen van 3 jaar, ik ben van plan om de opleiding in 2 jaar te doen en dan zou ik graag HBO - ICT willen doen. Dus een laptop waar ik een tijdje mee door kan.

Minimale specs van de laptop.
- 15.6 Inch IPS Scherm
- I7 met 4 cores
- 8GB Ram met Upgrade mogelijkheid naar 16GB
- Dedicated Gpu

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor school, Verder een beetje foto en videobewerking en gamen ga ik voornamelijk op mijn desktop doen maar een potje csgo kunnen spelen zou fijn zijn.

Wat is je budget?
Mijn absolute max is €1300 maar heb liever minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, Ik ga de laptop elke dag mee naar school nemen dus gewicht mag niet te zwaar zijn. Verder heeft batterijduur niet de hoogste prioriteit aangezien er op school overal stopcontacten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb graag en redelijk bekend merk, niet een raar merk uit china.

Aanvullingen:
Zelf een SSD/HDD of Ram er bij zetten is geen probleem.
Wat ik zelf al gevonden heb: https://tweakers.net/pric...839;527815;482118;722419/
Op het moment zit ik tussen deze laptops te twijfelen, maar mijn voorkeur gaat denk ik toch wel naar de MSI GS60 6QD

Aanvulling of opmerkingen zijn altijd welkom!

Alvast bedankt :)

[ Voor 17% gewijzigd door coen800 op 20-06-2017 23:47 ]

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)

Goeie gpu, licht genoeg om op je rug te dragen.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:27
Als je gaming vooral op je desktop wilt gaan doen zou ik persoonlijk niet voor een gaming laptop gaan. Mij keus zal dan vallen op iets meer neutraals en professioneel. Wat heb je aan dat strakke (vind het zelf persoonlijk afschuwelijk) stealth bomber design en al die lichten die van je laptop afstralen op school of zo meteen op je stageplek ?

Ik zal gewoon een lichte laptop workstation met goede accu en dito scherm gaan zoeken met lekker veel geheugen en een goede cpu voor virtual machines etc.

• coen800
Bartosy schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 08:37:
Als je gaming vooral op je desktop wilt gaan doen zou ik persoonlijk niet voor een gaming laptop gaan. Mij keus zal dan vallen op iets meer neutraals en professioneel. Wat heb je aan dat strakke (vind het zelf persoonlijk afschuwelijk) stealth bomber design en al die lichten die van je laptop afstralen op school of zo meteen op je stageplek ?

Ik zal gewoon een lichte laptop workstation met goede accu en dito scherm gaan zoeken met lekker veel geheugen en een goede cpu voor virtual machines etc.
Ik zat er wel naar te kijken maar je hebt bijna geen laptops met een dedicated gpu en mijn voorkeuren.

Als jij er wel een heb gevonden laat maar horen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:38

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wel met een hele kleine accu en bijna 3cm dik...

De HP Omen 15 laptops wegen 2.2KG, zijn 24mm dik en hebben een 63Wh accu.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

coen800 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:45:
Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor school
En is dat dan de hele dag Paint opstarten of moet je AutoCAD kunnen draaien?

De minimum specs uit de startpost zijn veel te zwaar voor Paint maar mogelijk onderbemeten voor AutoCAD; zonder specifieke vraagstelling/voorlichting, is het mogelijk lastig om de correcte laptop aan te raden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• coen800
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik zat dus naar de HP Omen 15 te kijken best mooie laptop jammer van de 128gb SSD dus ik keek even verder kom ik op de HP Pavilion 15-bc235nd volgens mij is dat gewoon dezelfde laptop zonder de gamer look en betere specs voor ietsjes meer geld.

Inieder geval mijn voorkeur gaat nu uit naar de HP Pavilion 15-bc235nd.

[ Voor 25% gewijzigd door coen800 op 22-06-2017 01:51 ]

• Matheee
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08 21:30
Hey,

Ik neem dus aan dat je MBO ICT-beheer niveau 4 gaat doen? Ik doe nu die opleiding, ik adviseer:
RAM: minimaal 8 GB, daar kom je bij sommige projecten makkelijk aan. Dus ik raad 16 GB aan.
SSD: je zult virtuele computers moeten draaien binnen je eigen computer, dus een SSD is heel erg fijn. Omdat alles dan veel soepeler gaat. SSD van minimaal 256 GB raad ik aan.
CPU: ik heb zelf een i5 540m, wat ook veel te oud is :-( . Dus daar kan ik je geen advies geven.

HP Pavilion 15-bc235nd ziet er inderdaad goed uit.
Pagina: 1