Macbook kwijt, door koop met nep ABN AMRO app, stom stom

Pagina: 1
Acties:
  • 2.173 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben afgelopen week opgelicht op marktplaats. Koper heeft afgerekend met een nep ABN AMRO app, en gebruikte een nep banknummer. Stom Stom Stom, maar goed, gedane zaken, op blaren zitten enzo. Ik had gewoon beter moeten opletten. Deze laptop is inmiddels als gestolen opgegeven, aangifte *knip*. Ik wil jullie waarschuwen, mocht iemand deze laptop aanbieden, let dan op.

*knip*

Mocht je deze toevallig tegenkomen, dan houd ik me aanbevolen.

En een gewaarschuwd mens telt voor twee:

1. let op met overboekingen met mobiele telebankieren apps, die kunnen nep zijn. Vraag altijd om het geld over te maken op een apparaat dat jij vertrouwd
2. Doe even een IBAN check, zou willen dat ik dat gedaan had ;-), bijvoorbeeld door van te voren een cent over te laten maken.
3. Check andere gegevens van de koper op https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

Mij gaat het niet meer helpen, ik ben mijn laptop kwijt en man, wat voel ik me een sukkel, na 10 jaar geen problemen op marktplaats, volgende keer maar eens via tweakers proberen ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 20-06-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heb toevallig ook geprobeerd mijn Macbook te verkopen. In 3 dagen 10 aanbiedingen gehad van mensen die ter plaatse wilden overboeken met de 'ABN app'.

Na contact met Marktplaats blijken ze allen verdacht te worden van (poging tot) oplichting. Accounts zijn verwijderd en iedereen die contact had heeft een email met waarschuwing gehad. Dat was al na 3 dagen. Liep het bij jou ook zo storm?

Sterkte, gaat om een hoop geld zo te zien.

Samenvatting: geef je product pas mee als je het geld in handen hebt, dus ook niet overboeken op een andere manier - zolang je het geld niet hebt heb je geen geld.

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-06-2017 23:19 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:21
Find my mac?
https://support.apple.com/en-us/HT204756

Tegenwoordig kun je als consument een ideal betaling aanmaken via bijv. Tikkie app. Er zit helaas wel een limiet van €750 per 24 uur met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
AquaSheep schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:25:
Find my mac?
https://support.apple.com/en-us/HT204756

Tegenwoordig kun je als consument een ideal betaling aanmaken via bijv. Tikkie app. Er zit helaas wel een limiet van €750 per 24 uur met die app.
Das handig, maar als je je mac verkoopt zet je dat uit zodat de nieuwe eigenaar hem kan gebruiken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:21
Owhja, ik was vergeten dat je dat natuurlijk uitschakelt bij een verkoop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals Microkid in "Opgelicht op Marktplaats, let op deze macbook" ook al meldde in je vorige post, is Tweakers niet de plek voor dit soort topics. Hier gaat dan ook een slotje op en ik heb de persoonlijke informatie uit de TS gesloopt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.