Die kabel gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Die poort is namelijk zoals je zelf al zegt bedoeld voor een cd-wisselaar. De Yatour doet zich als het ware voor als een cd-wisselaar, de radio denkt hierdoor dat er gewoon een cd-wisselaar is aangesloten. Mocht je voor de Yatour kiezen, dan is het inderdaad wel nodig om de cd-wisselaar functie op de RD3 te laten activeren (als er op dit moment nog geen cd-wisselaar is aangesloten).
Ik heb zelf ook een RD3 i.c.m. een Xiaomi Roidmi en moet zeggen dat ik het geluid zelf redelijk goed vind. Het is wel lastig om overal een vrije zender te vinden, dus je blijft hier een daar wel last houden van ruis. Ook is het geluid vanaf de Roidmi iets zachter, dan van een standaard fm-zender. Houd er bij de Roidmi trouwens wel rekening mee dat de aansluiting niet in elke 12v-socket past. Het type socket dat wel/niet geschikt is, staat meestal wel vermeld op de verkooppagina.
De goedkoopste oplossing is dus de Roidmi, maar wil je een 100% ruisvrije weergave hebben dan zou ik toch kiezen voor de Yatour. Let er bij de Yatour trouwens ook op welke type RD3 je hebt, want er zijn volgens mij verschillende versies.