Peugeot RD3 en AUX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-07 21:40
In mijn nieuwe Peugeot 206 zit een Clarion RD3 systeem maar ik wil graag een AUX aansluiting en die zit er standaard niet op.

Ben ik dan met zo'n simpel mini ISO naar 3,5mm kabeltje klaar?

https://www.amazon.co.uk/...Mini-Blue-x/dp/B004S6N8WO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:07

DjVe

Hatsaflats!

Geen idee of de radio dat ondersteund, maar een goede bluetooth-FM transmitter is ook een optie. De Xiaomi Roidmi komt goed uit de test en is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
DjVe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:46:
Geen idee of de radio dat ondersteund, maar een goede bluetooth-FM transmitter is ook een optie. De Xiaomi Roidmi komt goed uit de test en is niet duur.
Maar hoe goed werkt dat nu echt? Ik kan me van 10 jaar terug herinneren dat we er een in de auto hadden maar die kwaliteit was zo mogelijk nog slechter dan van de meeste FM stations. En ik wil toch wel iets halen wat in de buurt komt van cd-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MuFFIN 007 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:48:
[...]

Maar hoe goed werkt dat nu echt?
Bluetooth is digitaal; daar valt niets van weg. Het enige euvel kan zijn de kwaliteit die de radio omzet van BT naar hoorbaar geluid.

Vergeet je even niet dat de Clarion RD3 ook al bijna 10 jaar leverbaar is en mogelijk dus dezelfde (bagger) kwaliteit gaat leveren als de auto die je beschrijft van 10 jaar geleden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
MAX3400 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:52:
[...]

Bluetooth is digitaal; daar valt niets van weg. Het enige euvel kan zijn de kwaliteit die de radio omzet van BT naar hoorbaar geluid.

Vergeet je even niet dat de Clarion RD3 ook al bijna 10 jaar leverbaar is en mogelijk dus dezelfde (bagger) kwaliteit gaat leveren als de auto die je beschrijft van 10 jaar geleden?
Mij lijkt dat het probleem vooral het FM > FM signaal is en niet perse het Bluetooth > FM transmitter signaal :+

Tenminste, eerdere ervaringen wijzen vooral daarop.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:00
Ik heb goede reacties over Yatour gehoord:

zonder Bluetooth
met Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-08 21:02
Met hierboven!

Ik heb een tijdje geleden een Yatour in mijn Renault megane gezet en dat bevalt prima. Via een aux-kabeltje of via Bluetooth kan ik alles afspelen. Mobiel maakt automatisch verbinding en ook bellen gaat goed. Enige nadeel is dat het volume iets zachter is dan dat van de radio zelf.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Maar goedkoop vind ik het niet. En als je enkel de AUX plug nodig hebt, volstaat dan niet gewoon een Mini ISO > Jack kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ondersteund de radio dan andere inputs? Je kan er wel heel leuk een isostekker aan maken, maar dan moet je wel een AUX mode hebben.

Als dat niet het geval is, dan is een BT-FM module prima. Het schijnt tegenwoordig prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
DjVe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:33:
Ondersteund de radio dan andere inputs? Je kan er wel heel leuk een isostekker aan maken, maar dan moet je wel een AUX mode hebben.

Als dat niet het geval is, dan is een BT-FM module prima. Het schijnt tegenwoordig prima te werken.
In geval van RD3 zit er achterop een ongebruikte aansluiting voor een wisselaar. Al die interfaces / dockstations zoals dat Yatour kastje gebruiken ook die poort. Mijn vraag is echter of het ook werkt als je zonder dat kastje gewoon direct een iso>jack inplugt (en eventueel activeert bij de dealer, dat schijnt soms te moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij geef je dus zelf al het antwoord. Bel de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 19:25
Die kabel gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Die poort is namelijk zoals je zelf al zegt bedoeld voor een cd-wisselaar. De Yatour doet zich als het ware voor als een cd-wisselaar, de radio denkt hierdoor dat er gewoon een cd-wisselaar is aangesloten. Mocht je voor de Yatour kiezen, dan is het inderdaad wel nodig om de cd-wisselaar functie op de RD3 te laten activeren (als er op dit moment nog geen cd-wisselaar is aangesloten).

Ik heb zelf ook een RD3 i.c.m. een Xiaomi Roidmi en moet zeggen dat ik het geluid zelf redelijk goed vind. Het is wel lastig om overal een vrije zender te vinden, dus je blijft hier een daar wel last houden van ruis. Ook is het geluid vanaf de Roidmi iets zachter, dan van een standaard fm-zender. Houd er bij de Roidmi trouwens wel rekening mee dat de aansluiting niet in elke 12v-socket past. Het type socket dat wel/niet geschikt is, staat meestal wel vermeld op de verkooppagina.

De goedkoopste oplossing is dus de Roidmi, maar wil je een 100% ruisvrije weergave hebben dan zou ik toch kiezen voor de Yatour. Let er bij de Yatour trouwens ook op welke type RD3 je hebt, want er zijn volgens mij verschillende versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 17:06
Goedkope (tweedehands) autoradio kopen en de Clarion in de prullenbak gooien.

Kwaliteit van het geluid zal een stuk beter zijn als wat je nu hebt.
Pagina: 1