Niet-Mac gebruiker zijn agenda zien in Calendar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 19:33
Dag allen,

Mijn vriendin gebruikt een Mac voor werk en zit met een uitdaging: ze kan haar baas, die geen Mac heeft, niet toevoegen aan haar Calendar.

Nu gebruiken ze bij het bedrijf waar ze werkt een eigen mailserver met @bedrijf.nl e-mailadressen en heeft haar baas haar (via Outlook weliswaar) permissie gegeven om zijn agenda te zien. Wanneer zij hem echter toevoegt in Calendar (Voorkeuren > Accounts > Delegeren) zegt Calendar bij zowel "Agenda's" als "Taken" "Geen toegang". Dit werkt wel bij accounts van haar collega's die zelf ook een Mac hebben.

Betekent dit dat het niet mogelijk is om non-Mac users' agenda's te zien in Calendar? Of behoeft dit een andere aanpak? Ik kan me namelijk best voorstellen dat de permissie die in Outlook wordt gegeven niet "erkend" wordt door Calendar, maar is er dan een manier waarop dit alsnog kan gebeuren?

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Gr. Job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 07:48
Delegeren werkt volgens mij alleen juist in Outlook als er ook een Exchange server aanhangt. Daarbij kan je dan ook alle mappen zien, en daar vanuit namens de 'delegate' e-mails en agendapunten versturen. Als dit zo is, gewoon via Systeem instellingen een Exchange account toevoegen en aanvinken wat er gesynchroniseerd moet worden.

Mocht dit niet zo zijn, dan zal je vriendin gewoon gebruik moeten maken van de daadwerkelijke login van haar baas om toegang te krijgen tot zijn gegevens (emailadres, wachtwoord, IMAP-instellingen etc.). En dit dan ook weer met Systeem instellingen doen door een nieuwe (mail)account toe te voegen en daar dan alleen de Agenda aan te vinken om te synchroniseren.

Met een van deze twee bovenstaande opties moet het gewoon kunnen...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Toevoegen aan de agenda binnen Outlook. Daar is het voor.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 19:33
@xsess Bedankt voor je antwoord, ik ga het doorgeven en hoop dat het nu wel lukt!