SlinkingAnt schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:11:
Wat is nu echt het probleem?
Als jij aangeeft dat er geen Windows 10 licentie op die laptop zit, de nieuwe eigenaar koopt de laptop, zet er alsnog Windows 10 op, welke automatisch activeert via je oude Dreamspark-upgrade licentie, maar de nieuwe eigenaar voldoet niet aan de criteria voor die licentie, is het echt jouw probleem niet meer, maar van de nieuwe eigenaar. Dat het wel werkt, en het MS waarschijnlijk zeer weinig uitmaakt, is ook niet jouw probleem?
Heb je ook gelijk in, maar ik vind het gewoon vaag dat ik dat niet kan deactiveren. T/m Win 8.1 MOEST je de code ingeven. Verder heb je gelijk, en het is uberhaubt de vraag of de volgende eigenaar bootcamp gebruikt
MissingDog schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:30:
Waarom verkoop de de MacBook niet met een compleet geschoonde harddisk en verse installatie van OSX? Dan kan de koper altijd later zijn eigen bootcamp installatie uitvoeren als hij/zij Windows wil gebruiken. Ben je gelijk van je licentieprobleem af.
Dat ga ik ook doen op het moment dat de deal mondeling overeen gesloten zou zijn. Maar dan is Win10 nog wel geactiveerd meteen.
712641 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:36:
Misschien dat ik er overheen lees en het is gezegd, maar kan de licentie sowieso niet niet overgedragen worden omdat het om een onderwijsgebonden regeling gaat en die is dus gebonden aan jouw persoon en in principe alleen geldig zolang je nog studeert.
Ja maar hij werkt nog wel, ik gebruik hem alleen niet actief omdat ik die macbook uberhaubt weinig gebruik.
LankHoar schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:51:
[...]
Je zegt zelf dat je deze licentie niet meer kunt gebruiken, waarom dan niet iemand anders er eventueel blij mee maken? Het kost jou niets extra om je Mac in deze staat te verkopen, en het kost je juist moeite om
mogelijk een benefit voor de koper te verijdelen. Jammer dat je iemand anders niet zoiets gunt, vooral omdat het je niets kost en je er geen baat bij hebt om het te verijdelen...
Komt er bij mij niet in dit, zoveel moeite doen omdat je per se wilt voorkomen dat iemand een meevaller heeft. Ben blij dat ik niet je koper ben. En gelukkig zijn er ook nog mensen op de wereld die een ander wel iets gunnen.
Ik denk dat jij het verkeerd ziet, ik wil gewoon de laptop verkopen in de staat dat hij ooit is gekocht dus zonder Win10 geactiveerd. Dat heeft niks te maken met niet gunnen. En wellicht dat ik hem in deze staat idd verkoop. Maar A. Ik ben gewoon benieuwd of zoiets mogelijk is uberhaubt die deactivatie en B. Hoezo gun je iemand een plezier? De kans dat die licentie een keer stopt is best aanwezig als bv. de school de regeling met MS over key XXX stopt. Volgens mij is er niks mis om met zijn alle gezond na te denken hoe zoiets in de praktijk werkt.
En ik heb toch wel de antwoorden die ik al verwachtte, dat Win10 dus écht gebonden in de aan de computer.
Edit: en C. Ik doe het als het kan liever volgens de regeltjes. Als ik een pc op marktplaats verkoop die bewijzen van spreken nog XP heeft, dan ga ik daar niet van te voren Windows 10 op zetten illegaal om hem beter te verkopen. Nee dan gaat er mooi een XP install op aan de hand van de licentiecode.
[
Voor 4% gewijzigd door
dennis_rsb op 21-06-2017 10:59
]